printlogo


کد خبر: 286566تاریخ: 1403/3/31 00:00
اخبار

پایان کار نکونام با استقلال؟
به نظر می‌رسد باشگاه استقلال در فصل جدید باید به دنبال سرمربی باشد. به گزارش ایسنا، تیم فوتبال استقلال در فصل بیست‌وسوم لیگ برتر فوتبال با ۶۷ امتیاز به عنوان نایب‌قهرمانی رسید. جواد نکونام، سرمربی آبی‌پوشان در ابتدای فصل گذشته با قراردادی 3 ساله هدایت تیم را
بر عهده گرفت اما استقلال در حالی که تا 3 هفته مانده به پایان لیگ صدرنشین بود، نتوانست به جام قهرمانی دست پیدا کند. بر این اساس در آغاز فصل نقل‌وانتقالات حرف و حدیث زیادی درباره ادامه کار نکونام با استقلال یا جدایی این مربی از جمع آبی‌ها مطرح شد تا جایی که حتی شایعه شد مالکان جدید باشگاه استقلال با چند مربی خارجی از جمله استراماچونی و ساپینتو برای حضور در تیم مذاکره کرده‌اند. با توجه به اتفاقات فصل قبل و حاشیه‌هایی که پیرامون تیم فوتبال استقلال و کادر فنی این تیم رخ داد، خبرنگار ایسنا مطلع شده جواد نکونام مورد تایید مراجع نظارتی قرار نگرفته و آبی‌ها در فصل بیست‌وچهارم لیگ برتر یک مربی دیگر را روی نیمکت خود خواهند دید. قرار است طی روزهای آینده جلسه‌ای با حضور اعضای هلدینگ خلیج‌فارس برگزار شود تا ترکیب هیات رئیسه جدید باشگاه استقلال مشخص شود. باید صبر کرد و دید در نهایت چه تصمیمی برای نیمکت یکی از نمایندگان فوتبال ایران در لیگ نخبگان آسیا گرفته خواهد شد. 
***
بن‌بست تراکتور با زنوزی
با بازگشت زنوزی به ترکیه و جدایی نصیرزاده از باشگاه تراکتور، به نظر می‌رسد زنوزی همچنان اصرار به واگذاری تیم تراکتور دارد. 
به گزارش فارس، هوشنگ نصیرزاده برای سومین بار از سمت مدیرعاملی باشگاه تراکتور استعفا کرد که بعد از موافقت هیأت مدیره باشگاه تراکتور، به عنوان مدیرعامل باشگاه فولاد خوزستان معرفی شد. از طرفی زنوزی مالک باشگاه تراکتور به ترکیه بازگشته تا عملا مذاکرات وی با مقامات ارشد استان درباره تیم تراکتور متوقف شود. از سویی انتخاب مظفری‌زاده با حکم سرپرست مدیرعاملی تا پایان فرآیند واگذاری و انتقال سهام باشگاه به مالکیت جدید، نشان می‌دهد زنوزی همچنان مصر به واگذاری تیم تراکتور بوده و در این مورد کوتاه نیامده است.  
***
اتفاقی خاص برای نویدکیا در مصاف با سپاهان
سرمربی تیم فوتبال مس رفسنجان در حالی رودرروی تیم سابق خود قرار خواهد گرفت که آخرین قهرمانی سپاهان در جام حذفی با حضور او رقم خورد. به گزارش  مهر، تیم فوتبال سپاهان در این فصل رقابت‌های جام حذفی موفق شد به ترتیب برابر تیم‌های شمس‌آذر قزوین، استقلال آبی‌پوش ملاثانی، ملوان و گل‌گهر به پیروزی دست یابد و راهی فینال شود تا پس از ۱۱ سال هواداران این تیم بار دیگر شاهد حضور تیم خود در دیدار پایانی جام حذفی باشند. سپاهان در فینال باید رودرروی مس رفسنجان قرار گیرد که هدایت آن بر عهده محرم نویدکیا پیشکسوت سپاهان است. نکته جالب‌ رودررویی سپاهان و نویدکیا این است که او در آخرین مرتبه‌ای که سپاهان راهی فینال جام حذفی شد، به عنوان کاپیتان زردپوشان در زمین بازی حضور داشت و توانست در پایان جام قهرمانی را بالای سر ببرد. 
سپاهان سال ۱۳۹۲ در دیدار پایانی جام حذفی برابر پرسپولیس قرار گرفت و توانست با برتری برابر این تیم به مقام قهرمانی دست یابد. سپاهان سال‌های زیادی است که نتوانسته عنوانی را در فوتبال ایران به دست آورد و «ژوزه مورایس» این فرصت را دارد تا با برتری برابر مس، نام خود را در تاریخ باشگاه سپاهان جاودانه کند. 
این بازی امروز پنجشنبه ساعت ۱۷:۴۵ در ورزشگاه آزادی برگزار خواهد شد. 
***
دومین پدر و پسری که در تاریخ یورو گلزنی کرده‌اند
پس از گلزنی چیکو کونسیسائو برای پرتغال در دیدار برابر جمهوری چک، او و پدرش به دومین پدر و پسر‌های تاریخ یورو تبدیل می‌شوند که موفق به گلزنی شده‌اند. تیم ملی فوتبال پرتغال در نخستین دیدار خود در رقابت‌های جام ملت‌های اروپا موفق شد با نتیجه ۲ بر یک از سد جمهوری چک عبور کند. پرتغال در حالی در این بازی به برتری رسید که تا آخرین لحظات با نتیجه تساوی متوقف شده بود و زمانی که چیکو کونسیسائو در دقیقه ۹۰ وارد زمین شد، توانست ۲ دقیقه بعد گل برتری را برای پرتغال به ثمر برساند تا همراه با پدرش سرجیو کونسیسائو به دومین پدر و پسری تبدیل شوند که در تاریخ رقابت‌های یورو موفق به گلزنی شده‌اند. سرجیو کونسیسائو که هدایت پورتو را بر عهده دارد و پسرش هم در همین تیم بازی می‌کند، در رقابت‌های یورو ۲۰۰۰ در دیداری که پرتغال با نتیجه ۳ بر صفر به برتری رسید گلزنی کرده بود. به این ترتیب پس از انریکو کیه‌زا و پسرش فدریکو کیه‌زا که به ترتیب در رقابت‌های یورو ۱۹۹۶ و ۲۰۲۰ توانسته بودند برای تیم ‌ملی ایتالیا گلزنی کنند «کونسیسائو»‌ها تبدیل به دومین پدر و پسری می‌شوند که در تاریخ یورو توانسته‌اند گلزنی کنند.

Page Generated in 0/0065 sec