printlogo


کد خبر: 286622تاریخ: 1403/4/2 00:00
اخبار

پرداخت وام 3۰ میلیونی به بیش از ۱۹ هزار بازنشسته
مدیرکل خدمات رفاهی صندوق بازنشستگی کشوری ضمن اشاره به پرداخت وام ۳۰ میلیونی به ۱۹ هزار و ۱۰۰ بازنشسته گفت: بر اساس تعامل با بانک عامل، مقرر شد به جای پرداخت وام به ۲۸ هزار نفر در هر دوره ۶۲ هزار نفر وام دریافت کنند. یاسر گریوانی درباره مشکلات سالمندان کشور اظهار کرد: بنا بر رویه سابق در صندوق بازنشستگی کشوری، برخی خدمات از جمله وام، بسته‌های رفاهی و بهره‌برداری از تورهای سفر به سالمندان ارائه می‌شد اما تمام بسته‌ها به دلیل منقضی شدن تاریخ قرارداد یا ضعف‌های مالی بلااستفاده بودند. سال گذشته یک بازنگری در این روند انجام شد و بسته‌هایی که صرفا شکل ظاهری داشت و مزیتی برای بازنشسته نداشت، حذف شد اما برخی از آنها مانند بهره‌مندی از خرید در فروشگاه‌های زنجیره‌ای ادامه پیدا کرد. وی افزود: در حال حاضر با چند شاخص برخی خدمات ارائه می‌شود. حتما ۳۱ استان باید شمولیت و پوشش داشته باشند که گاه مشاهده شده بود خدمات در برخی استان‌ها ارائه می‌شد. همچنین شیب مزیت را از استان کم‌برخوردار به مرکز هدایت کردیم و از امروز وام ضروری به مبلغ ۳۰ میلیون تومان به ۱۹ هزار و ۱۰۰ نفر پرداخت می‌شود. 
***
دانش‌آموزان برای ثبت‌نام کتاب‌های درسی عجله کنند
رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی با بیان اینکه دانش‌آموزان برای ثبت سفارش کتاب‌های درسی خود از طریق مدارس یا به صورت انفرادی اقدام کنند، گفت: دانش‌آموزان ثبت‌نام‌های خود را به لحظات پایانی موکول نکنند. حجت‌الاسلام علی لطیفی در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه ثبت سفارش کتاب‌های درسی سال تحصیلی ۱۴۰۴-۱۴۰۳ برای دانش‌آموزان پایه‌های دوم تا ششم ابتدایی، هشتم و نهم دوره متوسطه اول، یازدهم و دوازدهم دوره متوسطه دوم و پایه‌های تحصیلی آمادگی ۲ (استثنایی)، اول ۲ (استثنایی)، اول ۳ (استثنایی) و اول تکمیلی (استثنایی) که از چهارشنبه ۵ اردیبهشت آغاز شده بود، روزهای پایانی خود را سپری می‌کند، گفت: از والدین درخواست می‌شود ثبت‌نام‌های خود را به لحظات پایانی موکول نکنند، چرا که ادامه فرآیندهای مربوط به توزیع و ارسال به‌موقع کتاب‌ها منوط به ثبت‌نام به‌موقع کتاب‌های درسی است. وی با بیان اینکه ثبت سفارش و توزیع کتاب‌های درسی تمام دوره‌های تحصیلی از طریق پنجره ملی خدمات دولت هوشمند به نشانی my.gov.ir یا پنجره واحد خدمات الکترونیک وزارت آموزش‌و‌پرورش به نشانی my.medu.ir یا سامانه irtextbook.ir انجام می‌شود، افزود: دانش‌آموزان و اولیا در صورت تمایل می‌توانند از طریق سامانه مذکور نسبت به ثبت سفارش انفرادی اقدام کنند. برای ورود به سامانه کد ملی دانش‌آموز، نام کاربری و 6 رقم سمت راست شماره سریال شناسنامه دانش‌آموز، «رمز عبور» ورود به سامانه است. رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی با بیان اینکه کتاب‌های درسی دانش‌آموزان تمام دوره‌های تحصیلی، از طریق مدرسه محل تحصیل آنان که در سفارش دانش‌آموز قید شده توزیع می‌شود، ادامه داد: ورود مدارس به سامانه فروش و توزیع مواد آموزشی، از طریق سامانه سیدا انجام می‌شود.
***
بازگشت حجاج به کشور آغاز شد
با نخستین پروازها از ۲ فرودگاه مدینه منوره و جده به مقصد اهواز و تهران، خروج زائران کشورمان از سرزمین وحی آغاز شد. با آغاز پروازهای بازگشت حجاج کشورمان از صبح جمعه (یکم تیر) از ۲ فرودگاه مدینه و جده، نخستین کاروان‌های زائران ایرانی سرزمین وحی را ترک کردند. نخستین پرواز بازگشت حجاج ایرانی به مقصد اهواز ساعت ۵:۲۰ صبح جمعه (به وقت عربستان) با ۲۶۳ زائر فرودگاه مدینه را ترک کرد و دومین پرواز نیز از فرودگاه جده به مقصد تهران انجام شد. به گفته محمد معصومی، نماینده ایران ایر در عربستان، در موسم حج تمتع ۱۴۰۳ پروازهای بازگشت زائران «مدینه قبل» از فرودگاه جده و زائران «مدینه بعد» که در این مرحله برای زیارت به شهر پیامبر سفر می‌کنند از فرودگاه مدینه به میهن اسلامی بازمی‌گردند. 

Page Generated in 0/0053 sec