printlogo


کد خبر: 286639تاریخ: 1403/4/3 00:00
اخبار

«غدیریه ایران» ویژه‌برنامه عید غدیر شبکه 3
ویژه‌برنامه «غدیریه ایران» با اجرای رسالت بوذری از یکشنبه روی آنتن شبکه 3 سیما می‌رود. این برنامه  با اجرای رسالت بوذری از یکشنبه ۳ تیر حوالی ساعت ۱۷ به مدت ۵ روز روی آنتن شبکه 3 سیما می‌رود. «غدیریه ایران» با حضور هنرمندان، اهالی فرهنگ و ادب و خادمین غدیر از شهر اصفهان میهمان خانه‌های مردم ایران می‌شود. این برنامه در محل «غدیریه اصفهان» با حضور مردم و علاقه‌مندان اهل بیت تولید می‌شود و سعی دارد حال و هوای پرطراوت و شادابی را به مخاطب منتقل کند.
***
تمدید مهلت ارسال آثار به جشنواره تئاتر استان تهران
با تمدید مهلت ارسال آثار به بیست‌ونهمین جشنواره تئاتر استان تهران، گروه‌های متقاضی شرکت در جشنواره، تا ۱۵ تیر فرصت دارند با مراجعه به درگاه تئاتر استان تهران در تارنمای ایران تئاتر (به آدرس Tehran.theater.ir) در این رویداد هنری ثبت‌نام کنند. موضوع ویژه این دوره جشنواره جوانی جمعیت و فرزندآوری است و استحکام بنیان خانواده با تاکید بر جایگاه زن، عفاف و حجاب، تاکید بر هویت ملی ایرانی بر اساس 3 عنصر اصلی مسلمان‌بودن، انقلابی‌بودن و عمق تاریخی طبق فرمایش رهبر معظم انقلاب، تأکید بر امیدآفرینی و نشاط اجتماعی، موضوعات شهر و شهروندی با تکیه بر اخلاق، معرفی و شرح زندگانی شخصیت‌های مهم ملی، علمی و مذهبی، جهاد تبیین ایثار و ارزش‌های جبهه انقلاب و مقاومت، آسیب‌های اجتماعی، ضرورت وحدت و یکپارچگی ملی، مذهبی و قومی و جهش تولید با مشارکت مردم از دیگر اولویت‌های این رویداد هنری به شمار می‌روند. بیست‌ونهمین جشنواره تئاتر استان تهران با همکاری اداره‌کل هنرهای نمایشی و بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان‌های استان تهران در راستای تحقق شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»، از ۹ تا ۱۶ آبان به دبیری امیرحسین شفیعی در پردیس تئاتر تهران و شهرستان‌های استان برگزار می‌شود.
***
فرهنگسرای نیاوران میزبان نمایش کودک‌ونوجوان شد
نمایش کودک «رابینسون خرگوشه» به نویسندگی و کارگردانی «عباس قاصدزاده» از ۳۰ خرداد تا 15 تیر به صورت هفتگی در روزهای چهارشنبه تا جمعه ساعت 17 در سالن خزر فرهنگسرای نیاوران روی صحنه می‎رود. عوامل این نمایش عبارتند از: نویسنده و کارگردان: عباس قاصدزاده؛ دستیار کارگردان، طراح صحنه و لباس: زینب اسدی؛ بازیگران: عباس قاصدزاده، آزاده حسینی فهرجی، کمیل پورقلی‌کندسر و حامد عمارلو؛ موسیقی: مسعود فکور؛ طراح پوستر: محسن افخمی. «رابینسون» خرگوش روزنامه‎رسان مهربانی است که در پی گم شدن تعدادی از حیوانات جنگل و جست‌وجو برای پیدا کردن دوستان خود، موضوع مهمی را کشف می‎کند.
***
روایت چالش‌های زندگی مادران جوان موفق در «مهربانو»
اولین قسمت فصل سوم برنامه «مهربانو» به تهیه‌کنندگی و کارگردانی زینب پورابراهیم از روز گذشته ساعت ۲۲ از قاب شبکه تهران پخش شد. این مستند پرتره با محوریت معرفی بانوان جوان موفق تهیه و تولید شده است.«مهربانو» به معرفی بانوان موفق جامعه در مشاغل مختلف همچون پزشک، نویسنده، شاعر، کارآفرین و... می‌پردازد. این مستند قصد دارد یک برش از زندگی شخصی و خانوادگی این بانوان موفق را که چالش‌هایی در زندگی کاری و شخصی داشتند و آن را مدیریت کرده‌اند، به تصویر بکشد. «مهربانو» کاری از گروه خانواده و کودک شبکه تهران سیما است که شنبه‌ها حوالی ساعت ۲۲ به مدت ۲۵ دقیقه روی آنتن تلویزیون می‌رود.
***
اکران و نقد فیلم کاپیتان در فرهنگستان ارسباران برگزار می‌شود
فیلم سینمایی «کاپیتان» ساخته‌ محمد حمزه‌ای امروز ۳ تیر ساعت ۱۸ در سالن آمفی‌تئاتر فرهنگسرای ارسباران اکران و پس از آن با حضور کارگردان، امیرمحمد عبدی نویسنده، کورش جاهد کارشناس - مجری و جمعی دیگر از عوامل فیلم نقد و بررسی می‌شود. در خلاصه داستان این فیلم آمده است: «به من میگن عیسی، هرکاری بخوام می‌کنم...». پانته‌آ پناهی‌ها، پژمان بازغی، امیرحسین بیات، بهار نوحیان، ارغوان شعبانی و... بازیگران این فیلم سینمایی هستند. علاقه‌مندان برای حضور در ششصد‌وهجدهمین نشست باشگاه فیلم تهران می‌توانند به فرهنگسرای ارسباران واقع در خیابان شریعتی بالاتر از پل سیدخندان‌، خیابان جلفا مراجعه کنند یا برای رزرو صندلی نیز می‌توانند به بخش فیلم ایرانی در سایت سینماتیکت مراجعه کنند.
***
رمان «خبر خوب، خبر بد» راهی بازار نشر شد
رمان«خبر خوب، خبر بد» نوشته ماریون مک گینس راهی بازار کتاب شده است. این رمان با ترجمه مژده ابراهیم‌نتاج و سمیه سزاوارشریعتی در ۳۶۸ صفحه با شمارگان ۳۰۰ نسخه و قیمت ۳۴۰ هزار تومان در نشر آفتابکاران راهی بازار کتاب شده است. در نوشته پشت جلد کتاب می‌خوانیم: ماریون مک گینس نویسنده و مترجم فرانسوی معاصر است. او بیشتر موضوعاتی چون مادری، بارداری و کودک‌ونوجوان را برای نویسندگی یا ترجمه انتخاب می‌کند. داستان‌های او حاوی پیامی خوش‌بینانه در برابر اتفاقات تلخ زندگی هستند. پیش‌تر، کتابی با عنوان «اندوه شیرین رها شده‌ام» از او، به قلم همین 2 مترجم منتشر شده است. در برشی از متن می‌خوانیم: «جهانی که کلوتیلد در آن رشد می‌کرد کاملا کنترل‌شده بود و هیچ شباهتی به واقعیت نداشت. او آن را به دست خود و برای خود ساخته بود و فقط قوانین خودش را در آن اجرا می‌کرد، مجبور هم نبود به کسی جواب بدهد. در جهان او هر سیاره بر مدار مشخصی می‌چرخید و هرگز اجازه نمی‌داد سایر سیارات به اتمسفر شکننده او نزدیک شوند، البته همه به‌جز سارا. خانه کلوتیلد سیاره زمین بود و روستاهای اطراف کهکشان راه شیری».

Page Generated in 0/0056 sec