printlogo


کد خبر: 286655تاریخ: 1403/4/3 00:00
اخبار

تشکیل ۱۳۱ پرونده برای مجرمان اقتصادی در فضای مجازی
رئیس پلیس امنیت اقتصادی فراجا از تشکیل ۱۳۱ پرونده علیه مجرمان اقتصادی در فضای مجازی توسط پلیس امنیت اقتصاد دیجیتال خبر داد. سردار حسین رحیمی در این ‌باره گفت: در راستای مبارزه با عرضه کالای قاچاق و غیرمجاز در فضای مجازی، پلتفرم‌های مختلف تحت رصد کارشناسان پلیس امنیت اقتصاد دیجیتال قرار دارند که در همین راستا طی یک ماه گذشته با رصد بسترهای مختلف فضای سایبری ۱۳۱ پرونده برای افرادی که در این فضا اقدام به فعالیت‌های مجرمانه از قبیل فروش کالای قاچاق یا سایر جرائم اقتصادی از قبیل پولشویی و جرائمی در حوزه بازار سرمایه کرده بودند، تشکیل و این افراد شناسایی شده و تحت پیگرد قرار گرفتند. وی با تاکید بر اینکه اجازه نمی‌دهیم فضای سایبری محل جولان مجرمان اقتصادی شود، گفت: پلیس امنیت اقتصاد دیجیتال به‌رغم نوپا بودن از ظرفیت و توانمندی بسیاری برخوردار است. رئیس پلیس امنیت اقتصادی فراجا با بیان اینکه از میان این ۱۳۱ پرونده، ۱۱۰ مورد آن مربوط به قاچاق کالا و ارز بوده است، گفت:‌ در یک ماه گذشته تعداد ۱۱۰ پرونده قاچاق کالا در فضای مجازی تشکیل شده که ارزش تقریبی آن ۳۹۵ میلیارد تومان بوده است. در همین راستا نیز پلیس امنیت اقتصاد دیجیتال ۱۴۰ نفر را دستگیر و به مراجع قضایی معرفی کرده است. مابقی پرونده‌های تشکیل شده نیز مربوط به دیگر جرائم اقتصادی در فضای مجازی بوده است.
***
انجام۲۰ هزار مأموریت اورژانسی در تهران
رئیس سازمان اورژانس استان تهران با اشاره به انجام بیش از ۲۰ هزار ماموریت برای حوادث ترافیکی و غیرترافیکی در هفته گذشته، گفت: سازمان اورژانس استان تهران طی هفته گذشته ۲۲۹۴ مزاحمت تلفنی در مرکز ارتباطات ثبت کرده است. محمداسماعیل توکلی در گفت‌‌وگو با تسنیم با اشاره به ماموریت‌های اورژانس استان تهران در هفته گذشته اظهار کرد:‌ از 26 خرداد تا یکم تیرماه 53 هزار و 902 تماس با مرکز ارتباطات 115 اورژانس استان تهران (دیسپچ) ثبت شد که منجر به انجام 20 هزار و 12 ماموریت شد. وی افزود: در پی این ماموریت‌ها 4620 مورد به مراکز درمانی انتقال یافتند و 12 هزار و 38 نفر نیز در محل، از خدمات اورژانس استفاده کردند. از مجموع ماموریت‌های ثبت شده طی هفته گذشته، 1874 مورد حوادث ترافیکی و 18 هزار و 138 مورد حوادث غیرترافیکی بوده است. توکلی ادامه داد: سازمان اورژانس استان تهران طی هفته گذشته متأسفانه 2294 مزاحمت تلفنی در مرکز ارتباطات ثبت کرده است. رئیس سازمان اورژانس استان تهران با اشاره به فعالیت بالگرد اورژانس تهران در هفته گذشته، گفت: ۸ نفر توسط اورژانس هوایی به مراکز درمانی انتقال یافتند.
***
سند الکترونیک مالکیت رونمایی شد
معاون سازمان ثبت اسناد و املاک کشور گفت: از اردیبهشت امسال تاکنون یک میلیون و ۵۰۰ هزار سند در مخزن اسناد الکترونیک کشور ثبت شده است. سیدستار هاشمی، معاون توسعه فناوری و خدمات الکترونیک ثبتی سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در نشست خبری درباره طرح تحول دیجیتال گفت: در سازمان ثبت، طرح تحول دیجیتال را سال ۱۴۰۱ طرح‌ریزی کردیم و در بازه یک‌ساله عملا خروجی‌های طرح تحول دیجیتال را در دهه فجر سال گذشته رونمایی کردیم. وی افزود: یکی از خدماتی که به عنوان خدمات پایه در طراحی ما آمده بحث طراحی و توسعه سامانه صدور اسناد الکترونیک است. هاشمی ادامه داد: ما در سازمان ثبت، حدود ۲۰ سامانه تخصصی و ۱۵ سامانه عمومی داریم.  وی افزود: درصددیم سال آینده بحث ثبت هوشمند را داشته باشیم.  هاشمی با اشاره به سکوی خدمات یکپارچه ثبتی کاتب گفت: هرگونه خدماتی که ما در سازمان ثبت به مردم و کسب‌وکار‌ها و دولت ارائه می‌دهیم، از طریق این سکو است. هاشمی با اشاره به فعالیت سامانه کاتب اظهار کرد: این سکوی الکترونیک، همه خدمات یکپارچه سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در عمل ارتباط با ذی‌نفعان بیرونی با این سازمان را برقرار می‌کند. وی ادامه داد: اکنون برخی سامانه‌ها شناسایی شده و در حال بازطراحی است؛ سامانه‌هایی که در حال صدور سند و به صورت روزانه با مخزن اسناد الکترونیک در ارتباط هستند. معاون سازمان ثبت اسناد و املاک کشور همچنین با اشاره به فعالیت روزانه سامانه کاداستر افزود: این سامانه به طور متوسط روزانه ۳۰ هزار سند تولید می‌کند و در مخزن اسناد الکترونیک ثبتی قرار گرفته است.
***
دستگیری ۸۴ مالخر
معاون مبارزه با سرقت پلیس آگاهی فراجا گفت: با اجرای مرحله نخست طرح مبارزه با سرقت‌های خرد، ۸۴ مالخر و هزار و ۱۵۶ سارق دستگیر شدند و همچنین بیش از ۲ هزار و ۲۰۰ فقره اموال مسروقه کشف شد. سرهنگ محمدرضا اکبری اظهار داشت: پیرو تدابیر ابلاغی مبنی بر اجرای طرح مبارزه با سرقت‌های خرد، مرحله نخست این طرح اواخر خردادماه سال جاری به مدت 3 روز در استان‌های سراسر کشور اجرا شد. وی با بیان اینکه سرقت‌های خرد شامل وسایل و قطعات خودرو و داخل خودرو، پلاک اتومبیل و موتور، کش روزنی و جیب‌بری است، افزود: با تلاش کارآگاهان مبارزه با سرقت، اجرای این طرح به دستگیری هزار و ۱۵۶ سارق و همچنین ۸۴ مالخر منجر و بیش از ۲ هزار و ۲۰۰ فقره اموال مسروقه کشف شد. معاون مبارزه با سرقت پلیس آگاهی فراجا به شهروندان توصیه کرد جدا کردن پانل و همراه بردن آن یکی از راه‌هایی است که موجب می‌شود سارقان کمتر سراغ ضبط‌های بدون پانل یا اصطلاحا خالی بروند.

Page Generated in 0/0055 sec