printlogo


کد خبر: 286659تاریخ: 1403/4/3 00:00
رفع آلودگی هوا و ترافیک؛ 2 خواسته از رئیس‌جمهور آینده

حل مشکل آلودگی هوا و ساماندهی وضعیت ترافیک در کلانشهرها، از جمله خواسته‌هایی است که مردم بویژه ساکنان شهرهای بزرگ از رئیس‌جمهور آینده توقع دارند؛ مساله‌ای که در صورت کم‌توجهی به آن باید همچنان شاهد افزایش بیماری‌های تنفسی و مرگ ناشی از چنین پدیده‌ای باشیم، چرا که طبق گزارش‌های موجود، سالانه حدود 40 هزار نفر در کشور بر اثر آلودگی هوا جان خود را از دست می‌دهند. بر اساس آخرین برآورد موسسه معتبر بار بیماری‌ها به ترتیب ۲۶ درصد از مرگ‌های ناشی از سکته مغزی، ۲۰ درصد مرگ‌های ناشی از بیماری‌های ایسکمیک قلبی (IHD)، ۱۹ درصد از مرگ‌های ناشی از سرطان ریه،   ۲۰ درصد از مرگ‌های ناشی از دیابت، ۳۰ درصد از مرگ‌های ناشی از عفونت‌های تحتانی دستگاه تنفسی و ۴۰  درصد از مرگ‌های ناشی از بیماری‌های مزمن انسداد ریوی منتسب به مواجهه طولانی‌مدت با آلودگی هوای آزاد است؛ موضوع مهمی که در مناظره‌های انتخابات ریاست‌جمهوری کمتر مورد توجه قرار گرفت. عضو شورای شهر تهران اعلام کرد حل مشکل آلودگی هوا و ترافیک تهران، 2 خواسته تهرانی‌ها از رئیس‌جمهور آینده است. ناصر امانی با اشاره به نقش مشارکت مردم در انتخابات پیش رو، ضمن گرامیداشت نام و یاد رئیس‌جمهور شهید، گفت: حتما مشارکت مردمی در این دوره انتخابات ریاست‌جمهوری از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است، چرا که حادثه غیرقابل پیش‌بینی  شهادت رئیس‌جمهور اتفاق افتاده، به گونه‌ای که بعد از دهه ۶۰ این بار دوم است که به علت شهادت رئیس‌جمهور مجبور هستیم انتخابات ریاست‌جمهوری را در فرصت کوتاهی برگزار کنیم و با توجه به اینکه مجلس نیز بتازگی کار خود را آغاز کرده، به همین دلیل حضور مردم در انتخابات از اهمیت بالایی برخوردار است.
عضو شورای شهر تهران درباره اولویت‌های رئیس‌جمهور آینده در شهر تهران نیز با بیان اینکه ما انتظار ویژه‌تری از رئیس‌جمهور برای بهبود کیفیت زندگی در تهران داریم، چرا که تهران ویترین کشور است، افزود: شهر تهران از مشکلات متعددی رنج می‌برد اما 2 مشکل عمده آلودگی هوا و ترافیک را دارد که اگر حل شوند، گام بزرگی برداشته می‌شود و باید رئیس‌جمهور آینده به مدیریت شهری برای حل این 2 مشکل کمک کند، چرا که مدیران شهری به تنهایی قادر به حل این 2 مشکل نیستند. 
امانی با اشاره به لزوم اجرای قانون هوای پاک با تأکید بر اینکه در قانون هوای پاک ۱۹ سازمان دخیل هستند که عمدتا دولتی هستند، یادآور شد: در گذشته اراده‌ای برای اجرای این قانون وجود نداشت و از رئیس‌جمهور آینده می‌خواهم که با اقتدار و یک برنامه بلندمدت این قانون را اجرایی کند. وی با بیان اینکه دغدغه بعدی مردم تهران، حل مشکل ترافیک است، گفت: مشکل ترافیک پایتخت جز با توسعه حمل‌و‌نقل امکان ندارد و تأمین منابع توسعه حمل‌و‌نقل عمومی جز با همراهی دولت امکان‌پذیر نیست و دولت باید در این زمینه نیز کمک کند.

Page Generated in 0/0053 sec