printlogo


کد خبر: 286665تاریخ: 1403/4/3 00:00
اخبار

قالیباف: دست و پای دولت را از اقتصاد کوتاه می‌کنم
کاندیدای انتخابات چهاردهمین دوره ریاست‌جمهوری با تاکید بر اهمیت مشارکت مردم در انتخابات ریاست‌جمهوری، گفت: هیچ مسیری دقیق‌تر، علمی‌تر و بی‌حاشیه‌تر از انتخابات برای بهبود وضع کشور نیست.
محمدباقر قالیباف دیروز در آیین گرامیداشت روز ملی اصناف که در سالن همایش‌های صداوسیما برگزار شد، با گرامیداشت روز ملی انصاف اظهار کرد: پایان هفته روز انتخابات است و انتخابات یعنی روز تصمیم و تغییر و روزی که به برکت انقلاب اسلامی و خون شهدا و امام شهدا، مردم بر سرنوشت خود حاکم هستند و برای آینده خود تصمیم می‌گیرند. وی تاکید کرد: هیچ مسیری دقیق‌تر، علمی‌تر و بی‌حاشیه‌تر از انتخابات برای بهبود وضع کشور نیست و این فرصت امروز پیش روی ملت عزیز ایران است که آینده کشور و فرزندان‌مان و همچنین امنیت و اقتصاد کشورمان را سیاست‌گذاری کنیم و تصمیم بگیریم سکان قوه مجریه را به عنوان جایی که باید همه هماهنگی‌ها را انجام دهد و به قوانین عینیت بخشد و اجرایی کند، به دست چه کسی بسپاریم.
نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری با تاکید بر اینکه مشارکت در انتخابات اصل کار است و همه باید در این زمینه تلاش کنیم، گفت: امروز ارزش مشارکت در انتخابات برابر امنیت، قدرت و منافع ملی ما و مانند اقدامات مجاهدانی است که در دوران دفاع‌مقدس در خط مقدم ایستاده بودند. بعد از مشارکت، انتخاب درست است که به نابسامانی‌ها سامان می‌دهد و نقاط قوت را حفظ کرده و آن را توسعه می‌دهد.
قالیباف با تاکید بر اینکه اهمیت اقتصاد بر کسی پوشیده نیست، گفت: در عملیات «وعده صادق» قدرتی را به دنیا و ظالمان نشان دادیم که همه حتی کسانی که در کشورهای اسلامی بودند و کسانی که دغدغه امنیت داشتند، وقتی به این قدرت نگاه کردند، حسرت خوردند؛ همه ایرانی‌ها در اقصی نقاط دنیا حتی اگر دل خوشی هم از ما نداشتند، وقتی این قدرتنمایی را دیدند به ایرانی بودن خودشان افتخار کرده و آن را ابراز کردند. به هر حال آنها نیز فرزند همین خاک هستند و اینجا که می‌رسد نشان می‌دهند پای کار کشور هستند.
***
جلیلی: کشور را نباید معطل مذاکرات با چند کشور نگه داشت
نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری با بیان اینکه کشور را نباید معطل مذاکرات با چند کشور نگه داشت، گفت: وقتی همه درباره برجام سوت می‌زدند، این ما بودیم که ۶ جلسه آن را نقد کردیم.
سعید جلیلی با حضور در جمع دانشجویان دانشگاه شریف، اظهار کرد: در دولت من هر دانشگاه یک دولت سایه خواهد بود، چرا که دانشگاه محلی برای مشکل‌گشایی مسائل کشور است و اگر می‌گوییم یک جهان فرصت یک ایران جهش، موتورش باید در دانشگاه باشد.
وی با بیان اینکه نخستین خواهش من از دانشجویان این است که بررسی کنند چگونه می‌توان وضعیت کشور را به یک وضعیت مطلوب رساند، تصریح کرد: اگر می‌خواهیم دولت قوی داشته باشیم صرفا نباید دنبال برگزاری جلسه و بودجه بود. دولت اگر می‌خواهد جهش در کشور انجام شود باید از توانمندی‌های آحاد مردم استفاده کند. نخستین اقدام شناسایی نخبگان دانشگاهی است. مثلا وقتی می‌خواهیم کسری بودجه را برطرف کنیم یا ارزآوری و ایجاد اشتغال داشته باشیم، باید از ظرفیت بزرگ دانشگاه استفاده کرد. باید از ظرفیت ارزشمند اساتید دانشگاه که ۳۰ سال در دانشگاه شریف مشغول بوده‌اند، در جهت رفع مشکلات اقتصادی استفاده کرد و این نیازمند برنامه‌ریزی است. نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری ادامه داد: اگر در دولت باشم این موضوع را دنبال می‌کنم که هر دانشگاه یک دولت سایه باشد. دانشگاه محل بررسی دقیق و علمی پدیده‌هاست و باید با آنچه در کشور می‌گذرد، ارتباط داشته باشد. موتور محرک این جهان فرصت که لازمه آن یک ایران جهش است، باید دانشگاه باشد و این برنامه‌ریزی می‌خواهد.
وی تاکید کرد: صدها ظرفیت دانشجویی و علمی آمادگی دارند برای شکوفایی کشور در ذیل یک جهان فرصتی که وجود دارد، نقش‌آفرینی کنند. امروز این دولت است که به کمک دانشجویان و اساتید نیاز دارد.
***
دریادار فدوی: با مشارکت حداکثری در انتخابات دشمن جرأت اقدام علیه ایران ندارد
جانشین فرمانده کل سپاه با اشاره به اینکه آمریکا ذاتش دشمنی با جبهه حق است، گفت: با مشارکت حداکثری دشمن جرأت نمی‌کند اقدامی علیه ما انجام دهد.
دریادار پاسدار علی فدوی، در گفت‌وگویی اظهار داشت: به برکت انقلاب اسلامی همه مردم درگیر کار جهادی هستند، بسیج یعنی همه مردم و همه مردم در تمام زمینه‌ها برای خدمت تلاش می‌کنند.
جانشین فرمانده کل سپاه افزود: سپاه پای کار است و در زمان شهید رئیسی اقدامات بزرگی انجام شد. امید است بتوانیم ادامه‌دهنده راه او باشیم.
سردار فدوی گفت: در ۴۵ سال گذشته همه دشمنی‌های شیطان بزرگ آمریکا بر اثر اشتباه محاسباتی به وجود آمده است و ما پای کار بودیم و دشمن را با شکست و خفت روبه‌رو کردیم و برای دفاع از میهن عزیز و ارزش‌های انقلاب اسلامی ۲۰۰ هزار شهید تقدیم کردیم.
جانشین فرمانده کل سپاه با اشاره به اینکه آمریکا ذاتش دشمنی با جبهه حق است، افزود: با مشارکت حداکثری در انتخابات دشمن جرأت نمی‌کند اقدامی علیه ما انجام دهد.
سردار فدوی با بیان اینکه همه باید برای مشارکت حداکثری تلاش کنیم و پای کار بیاییم، اظهار کرد: در مشارکت حداکثری خیرات فراوانی وجود دارد و باید پای کار برویم و بدانیم وعده خدا حق است. جانشین فرمانده کل سپاه ادامه داد: تکلیف داریم که نه‌تنها خودمان پای صندوق رای برویم، بلکه بقیه را هم تشویق به شرکت در انتخابات کنیم.

Page Generated in 0/0055 sec