printlogo


کد خبر: 286681تاریخ: 1403/4/4 00:00
اخبار

معرفی بازیگران پروژه «سی‌صد»
نوید محمدزاده، بهرام رادان و بهرام افشاری به کنسرت نمایش «سی‌صد» به کارگردانی سهراب پورناظری پیوستند. «سی‌صد» با داستان جدید گات که از نهم تیر روی صحنه می‌رود، همچون پروژه‌های پیشین سهراب پورناظری، به دنبال برکشیدن مفاهیم کهن و انسان‌ساز ایرانی روی صحنه موسیقی و نمایش است. گفتنی است تهمورس پورناظری، تهیه‌کننده‌ پروژه «سی‌صد» و محمد قدس، مجری طرح این پروژه هستند که توسط موسسه بارانا در مجموعه‌ فرهنگی - تاریخی سعدآباد روی صحنه می‌رود.
***
ثریا قاسمی با «حبس مجرد» به سینماها می‌آید
در آستانه اکران فیلم سینمایی «حبس مجرد» به کارگردانی محمدحسام حدادیان در گروه سینمایی هنروتجربه، از پوستر این فیلم رونمایی شد. این فیلم پیش از این در جشنواره لیفت‌آف لندن و لیفت‌آف توکیو حضور داشت و حالا در آستانه اکران در گروه سینمایی هنروتجربه از پوستر این فیلم سینمایی رونمایی شد. در خلاصه داستان این فیلم آمده است: «وحید برای فرار از پرداخت مهریه و فعالیت در یکی از سایت‌های شرط‌بندی تصمیم به فرار و خروج غیرقانونی از کشور را دارد‌ که در این مسیر با مشکلاتی روبه‌رو می‌شود». بازیگران این فیلم عبارتند از مهدی کوشکی، سیاوش چراغی‌پور، وحید نیک‌راد، پیمان مقدمی، مهرداد ضیایی، یلدا عباسی، زهرا نامور، علیرضا مویدی، وحید میرزابیگی، زینب شعبانی، سیدجواد یحیوی با هنرمندی ثریا قاسمی به همراه مرسانا حدادیان و ایلانا حدادیان.
***
نوجوانان در جشن بزرگ غدیر میزبان شهروندان هستند
همزمان با روز عید سعید غدیر خم، جشن بزرگ غدیر با عنوان «مهمانی ۱۰ کیلومتری» از میدان آزادی تا بزرگراه امام علی(ع) با برپایی مواکب پذیرایی توسط نوجوانان برگزار می‌شود. در این جشن، نوجوانان حلقه‌های هویتی فرهنگسراها و اعضای فعال «بچه‌های فرهنگسرا» از مناطق مختلف شهر، در مواکبی که در مناطق مختلف شهر برپا می‌شود، میزبان شهروندان خواهند بود. حلقه «بچه‌های فرهنگسرا» از ابتدا با هدف نقش‌آفرینی نوجوانان در راستای ساخت هویت اجتماعی و تربیت نوجوانان کنشگر فرهنگی و در نهایت، واسپاری کامل برنامه‌ها از ایده تا اجرا به نوجوانان راه‌اندازی شد و در حال حاضر خوشبختانه این حلقه‌های هویتی در فرهنگسراها شکل گرفته است و در برنامه‌های مختلف از جمله «جشن امام رضایی‌ها» میزبان مردم شریف پایتخت بوده‌اند.
***
انتشار ۲ رمان از خبرنگار حوادث
۲ رمان با عنوان‌های «دختر تنها» و «دزد خوش‌شانس» نوشته زهرا آخوندی، روزنامه‌نگار حوادث به بیان داستان‌های واقعی از زندگی افراد می‌پردازد. کتاب «دختر تنها» برگرفته از داستان واقعی زندگی زنی مسن است که دختر خان بود. پدر این دختر یعنی خان بزرگ بعد از چند فرزند پسر، عاشق فرزند دختر بود و بعد از به دنیا آمدن شخصیت داستان، چند شبانه‌روز در روستا جشن می‌گیرد. این در حالی است که در آن سال‌ها همه آرزوی فرزند پسر داشتند. کتاب «دزد خوش‌شانس» نیز بر اساس داستان واقعی یکی از خبرها نوشته است. این کتاب داستان دزدی است که عضو گروه بزرگی بود و اتومبیل‌های خارجی و گران‌قیمت را می‌دزدیدند. او مطلع می‌شود که همایشی برای پزشکان در تهران برگزار می‌شود. به همین دلیل به تهران سفر می‌کند و اتومبیل مدل بالای یکی از پزشکان نظر او را جلب می‌کند.
***
انتصاب دبیر سی‌ویکمین جشنواره هنرهای تجسمی جوانان
محمد خراسانی‌زاده، مدیرکل هنرهای تجسمی وزارت ارشاد و رئیس شورای سیاست‌گذاری جشنواره سی‌ویکم با صدور حکمی مینا صدری، هنرمند عرصه نگارگری و مجسمه‌سازی را برای دومین سال متوالی به‌ عنوان دبیر این رویداد هنری منصوب کرد. در بخشی از حکم صدری آمده است: «آینده درخشان ایران اسلامی، نیازمند نقش‌آفرینی هنرمندانی چیره‌دست، خلاق، پرانگیزه و آشنا به آداب و فنون است که با تولید هنرمندانه آثار هنری مبتنی بر حقیقت، پیشران حرکت عمومی مردم به سوی آرمان‌های والای انقلاب اسلامی باشند و نور ایمان و امید را برای مردمان سرزمین پرافتخارشان و برای تمام حقیقت‌جویان جهان به ارمغان آورند. از این منظر، جشنواره هنرهای تجسمی جوانان ایران، بستری بی‌بدیل در تعامل چهره به چهره و آموزش استاد - شاگردی به نسل آینده هنرمندان عرصه‌های تجسمی کشور است که با نگاه راهبردی درست، سیاست‌گذاری دقیق و جهت‌دهی مناسب، می‌تواند برای آینده جمهوری اسلامی ایران بسیار موثرتر از قبل باشد». سی‌‌ویکمین جشنواره هنرهای تجسمی جوانان ایران از سوی اداره کل هنرهای تجسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و با مشارکت موسسه توسعه هنرهای تجسمی معاصر و ادارات کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان‌ها، ۱۹ تا ۲۳ شهریورماه سال جاری در استان خراسان شمالی برگزار خواهد شد.
***
عرضه «زیر خط جنگ با دیگری» در بازار نشر
کتاب «زیر خط جنگ با دیگری» نوشته تینا محمدحسینی به تازگی توسط انتشارات سوره مهر منتشر و روانه بازار نشر شده است. این کتاب دربرگیرنده خاطرات خودنوشت مهری فلاحی، پرستار اهل آبادان است که پس از جنگ و بازنشستگی یادداشت‌های خود را به صورت پراکنده به نگارش درآورده است. کتاب «زیر خط جنگ با دیگری» روایتی متفاوت از بمباران شهر آبادان، ایام محاصره، حضور عراقی‌ها آن سمت رودخانه اروند، مواجهه با منافقان، رخدادهایی که بر پرستاران بیمارستان شرکت نفت آبادان گذشته و وقایعی از این دست است که هیچ‌کدام باعث نمی‌شود فلاحی از زیر بار مسؤولیت شانه خالی کند. این ‌کتاب با ۲۳۵ صفحه و قیمت ۲۰۰ هزار تومان عرضه شده است.

Page Generated in 0/0048 sec