printlogo


کد خبر: 286690تاریخ: 1403/4/4 00:00
آنچه باید هواداران پرسپولیس درباره وضعیت نگران‌کننده این تیم در این روزها بدانند
فروپاشی تیم قهرمان؟

باربد بهراد: هواداران با نگرانی وضعیت قهرمان لیگ بیست‌وسوم را دنبال می‌کنند. سرمربی فاتح جام رفته، 3 ستاره به صورت تقریبی از این تیم جدا شده‌اند و فقط مانده امضای قرارداد با یک تیم خاص. رضا درویش در بازار نقل‌وانتقالات هنوز در حال دور زدن‌هایش است و کنار هم قرار دادن این مسائل باعث می‌شود هواداران پرسپولیس بیش از هر زمان دیگری نگران آینده این تیم باشند. در باشگاه پرسپولیس دقیقا چه خبر است؟ این مهم‌ترین پرسشی است که این روزها در فضای مجازی هواداران پرسپولیس از خبرنگاران این حوزه می‌پرسند اما اگر حقیقتش را می‌خواهید حتی شخص درویش هم پاسخ کامل و جامعی در مواجهه با این پرسش ندارد. قهرمان لیگ برتر که به شکلی باور نکردنی و تاریخی در 3 هفته به پایان لیگ بیست‌وسوم، ناگهان صدر و جام را توأمان از استقلال گرفت، این روزها وضعیت بسیار نامشخص و نگران‌کننده‌ای دارد. «اوسمار ویرا» سرمربی برزیلی و موفق این تیم به بهانه دوری از خانواده از تهران رفت و چند هفته بعد در یک استوری اینستاگرامی از هواداران این تیم خداحافظی کرد. به همین راحتی مهم‌ترین رکن قهرمانی پرسپولیس از این تیم جدا شد اما درست در روزهایی که همه نگران شایعه جدایی 2 ستاره تیم در میانه میدان بودند، ناگهان این علیرضا بیرانوند بود که قراردادش را فسخ کرد تا شوک به قرمزها کامل شود. بگذارید از ابتدا شروع کنیم تا هواداران این تیم بدانند هیچ اتفاقی به یکباره رخ نداده است. با داستان تراکتور و پیشنهادش به 3 بازیکن پرسپولیس شروع می‌کنیم.
* زنوزی ابتدای بهار چک داد
حجت‌الاسلام علیپور که به عنوان فوتبالی‌ترین روحانی تاریخ فدراسیون و سازمان لیگ معرف حضور اهالی فوتبال است، یک دهه قبل در صحبت‌های خودمانی با نگارنده این متون یک حرف جالب زد. او به نام یک دلال بسیار معروف و اصالتا تبریزی اشاره کرد و گفت: «زمانی فوتبال ما پاک می‌شود که من بتوانم پای «م.ع» را به طور کامل و همیشگی از فوتبال قطع کنم». علیپور بسیار تلاش کرد اما او رفت کنار و «م.ع» به شکل کامل با بازیکنان معروف فوتبال ایران رابطه گرفت. یک بازیکن پرسپولیس را به یکی از لیگ‌های عربی برد و در چند سال اخیر با توجه به نزدیکی‌اش با مالک تراکتور، وظیفه اصلی تیم بستن را به عهده دارد. 
این فرد به دستور زنوزی، در ابتدای سال 1403 ماموریت جدیدش را آغاز کرد. مهدی ترابی، دانیال اسماعیلی‌فر و حتی علیرضا بیرانوند 3 مهره‌ای بودند که او نشانه رفت. قرارداد ترابی و اسماعیلی‌فر در پایان فصل به پایان می‌رسید، از این رو خیلی راحت این فرد با این دو در همان ابتدای بهار قول و قرارش را گذاشت. منابع نزدیک به باشگاه تراکتور عنوان کردند حتی مبلغ زیادی به عنوان پیش‌قرارداد در قالب چک روز به آنها داده شده است. بیرو در روزهای پایانی فروردین با تلاش و کوشش وکیلش، یک الحاقیه به قرارداد 2 ساله‌اش اضافه کرد که اگر در پایان لیگ به مدت 15 روز ریالی از مطالباتش مانده باشد، می‌تواند یک‌طرفه فسخ کند. اگر چه به گفته حسین بادامکی، بانک شهر در تاریخ 26 خرداد 1403مبلغی نزدیک به 7 میلیارد تومان به بیرو پرداخت کرد اما این گلر اعتقاد دارد باید مبلغی نزدیک 10 میلیارد تومان پرداخت می‌شد، چرا که 2.5 میلیارد تومان از سال قبل‌ طلب دارد.
بیرو به همین بهانه قراردادش را یک‌طرفه فسخ کرد. البته برخلاف پارسال نه طرفداران پرسپولیس دیگر خواهان بازگشت او هستند  نه هیات مدیره چنین اجازه‌ای را به مدیرعامل داده است. طبق مصوبه هیات مدیره، رضا درویش باید در کمیته تعیین وضعیت علیه رفتار بیرانوند شکایت کند تا این بازیکن به واسطه فسخ یک طرفه قرارداد چند ماه از سوی فدراسیون فوتبال محروم شود.
بازگردیم به قضیه ترابی؛ باشگاه پرسپولیس که خبر داشت این بازیکن 2 ماه قبل همه قول و قرارهایش را با تبریزی‌ها گذاشته است، در آخرین پیشنهاد خود به کمک یکی از اسپانسرها یک پیشنهاد عجیب و غریب نزدیک به 40 میلیارد تومان به او ارائه داد. پرسپولیس از آنجا که می‌دانست ترابی دیگر راضی به انجام مذاکره نیست، این رقم را رسانه‌ای کرد تا توپ را به زمین شماره 9 تاثیرگذارش بیندازد.
در جهان تنها یک چیز قطعی است و آن مرگ همه ما است. از این رو نمی‌شود با قاطعیت گفت چه اتفاقی برای ترابی و پرسپولیس رخ می‌دهد اما کنار هم قرار دادن شواهد می‌گوید ترابی به همراه اسماعیلی‌فر سال بعد با لباس قرمز اما قرمز تراکتور در لیگ حاضر می‌شوند. اگر پیش خودتان می‌پرسید پس داستان واگذاری سهام تراکتور و پشیمانی زنوزی از تیم‌داری چیست، ما به شما می‌گوییم لبخند بزنید، چون مقابل دوربین نه چندان مخفی مالک تراکتور قرار گرفته‌اید. زنوزی از 3 ماه قبل به یکی از مدافعانش و همچنین «م.ع» ماموریت داده بازیکنان تاپ را برای فصل بعد جذب کنند. فردی که چنین برنامه‌ای دارد، بدون تردید قصد واگذاری سهام تراکتور را نخواهد داشت. پس فریب این صحنه‌آرایی‌ها را به هیچ عنوان نخورید. 
* داستان جذب سرمربی ایتالیایی
همه چیز برای جذب والتر ماتزاری مهیا بود اما خبری که خبرنگار معروف ایتالیایی در حوزه نقل‌وانتقالات چند وقت پیش مخابره کرد، همه چیز را برهم زد. اگر جیانلوکا مارتزیو این خبر را کار نمی‌کرد، احتمالا از ابتدای هفته ماتزاری به همراه دستیارانش در تهران بود و قرارداد امضا می‌شد اما به محض افشای جزئیات مذاکره، عده‌ای از تهران با دستیاران ماتزاری تماس گرفتند و اطلاعات و اخبار دروغی را درباره شرایط زندگی در ایران به آنها دادند؛ یک کار کثیف و وطن‌فروشانه در راستای پشیمان کردن حضور این گزینه ایتالیایی در تهران تا دلالان وطنی بتوانند گزینه خود را  به باشگاه پرسپولیس تحمیل کنند و درآمد باد آورده چند صدهزار دلاری را در جیب‌شان بگذارند. انتظار می‌رود نیروهای امنیتی بعد از شکایت باشگاه پرسپولیس حتما این مورد خاص را پیگیری کنند تا مشخص شود چه افرادی برای سود شخصی خود اینچنین علیه کشور سیاه‌نمایی کردند.  
باشگاه پرسپولیس خبر داده ماتزاری به واسطه این تماس‌ها احتمالا نظرش عوض شده است و اگر از ما می‌پرسید، احتمال می‌دهیم این گزینه به ایران نیاید. مگر اینکه دستیار ایتالیایی امیر قلعه‌نویی در تیم‌ ملی با تماس با ماتزاری به او و دستیارانش از وضعیت کشورمان بگوید و بتواند نظر آنها را تغییر دهد.  
* پیش‌بینی درباره آینده
تصور ادامه حضور بیرانوند و ترابی با پیراهن پرسپولیس کمی دشوار است. از این رو آنها با فرشاد احمدزاده به توافق رسیدند و احتمالا با حضور لیموچی، پرونده حضور مهدی ترابی در پرسپولیس بسته شود چون هنوز هیچ چیز قطعی نشده، ما هم نمی‌گوییم هیچ احتمالی برای تغییر نظر این افراد وجود ندارد اما نگاهی به گذشته نشان می‌دهد بعید است این بازیکنان را در لباس پرسپولیس ببینیم و همچنین ماتزاری را در قامت سرمربی سرخ‌ها. 

Page Generated in 0/0053 sec