printlogo


کد خبر: 286694تاریخ: 1403/4/4 00:00
اخبار

مشمولان بالای ۳۵ سال و دارای ۲ فرزند معاف شدند
مجمع تشخیص مصلحت نظام در راستای سیاست‌های کلی جمعیت، معافیت مشمولان بالای ۳۵ سال و دارای 2 فرزند و غیرغایب، از دوره ضرورت خدمت وظیفه عمومی را به مصلحت دانست. آیت‌الله آملی‌لاریجانی، رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در ابتدای جلسه مجمع در سخنان کوتاهی اظهار داشت: تبریک و تهنیت عرض می‌کنیم عید بزرگ امامت و ولایت، عید غدیر خم را و از خداوند متعال می‌خواهیم راه نورانی امامت و ولایت را هر روز بیش از پیش به ظهور برساند و ما را از رهروان حقیقی این طریق قرار دهد. در ادامه نشست مجمع تشخیص مصلحت نظام که به ریاست آیت‌الله آملی‌لاریجانی و با حضور اکثریت اعضا، مدیر قوه مجریه، وزیر امور اقتصادی و دارایی، معاون حقوقی رئیس‌جمهور و رئیس کل بانک مرکزی، رئیس سازمان برنامه و بودجه و رئیس کمیسیون تلفیق لایحه برنامه هفتم پیشرفت در مجلس شورای اسلامی، برای بررسی موارد اصراری مجلس درباره لایحه برنامه پنج ساله هفتم پیشرفت برگزار شد، اعضای مجمع تبصره ۱ بند «ت» ماده ۱۰۲ درباره معافیت مشمولان بالای ۳۵ سال و دارای 2 فرزند را با اصلاحاتی به مصلحت 
دانستند.
***
حذف وثیقه خروج از کشور مشمولان در محرم و صفر
سازمان وظیفه عمومی فراجا اعلام کرد: مشمولان غیرغایب که قصد زیارت عتبات عالیات را در ایام محرم و صفر دارند، می‌توانند از سوم تیرماه درخواست خروج از کشور خود را بدون سپردن وثیقه ثبت کنند. این سازمان در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: تمام مشمولان غیرغایب دانش‌آموز، دانشجو و طلاب که دارای معافیت تحصیلی هستند و مشمولان غیرغایب دارای برگ آماده به خدمت یا مشمولانی که در مهلت معرفی قانونی قرار دارند و قصد زیارت عتبات عالیات در ایام ماه‌های محرم و صفر بویژه ایام اربعین حسینی از تاریخ 17 تیر تا 14 شهریور را دارند، می‌توانند فقط در این بازه زمانی با ثبت درخواست خروج از کشور در سامانه sakha.epolice.ir از مجوز خروج از کشور بدون وثیقه بهره‌مند شوند. سازمان وظیفه عمومی تاکید کرد: در راستای تسهیل و تسریع در روند ثبت و دریافت مجوز خروج از کشور و جلوگیری از افزایش تراکم ثبت درخواست‌های خروج از کشور در ایام اربعین حسینی، مشمولان به شرط نداشتن غیبت و مشخص بودن وضعیت خدمتی خود، می‌توانند از امروز (دیروز سوم تیرماه) برای دریافت مجوز خروج از کشور و فقط در بازه زمانی مذکور بدون نیاز به سپردن وثیقه به صورت غیرحضوری اقدام کنند. این مشمولان می‌توانند فقط برای سفر از تاریخ اول ماه محرم تا پایان ماه صفر، بدون نیاز به سپردن وثیقه مجوز خروج از کشوردریافت کنند در غیر این صورت باید با سپردن وثیقه برای سفر زیارتی اقدام کنند.
***
گنجینه خوشنویسی مدح مولا علی(ع) در اتوبان امام علی(ع)
 در آستانه ۱۸ ذی‌الحجه، روز عید غدیر، گنجینه خوشنویسی در مدح و ستایش مقام مولا علی(ع) در پایتخت اکران شد. به گزارش اداره ارتباطات و امور بین‌الملل سازمان زیباسازی شهر تهران، در آستانه ۱۸ ذی‌الحجه عید غدیر خم پویش فرهنگی «یا علی(ع) بگو» در قالب اکران آثار گنجینه‌ای خوشنویسی که در موزه‌های دنیا قرار دارند و در مدح و صفات مولا علی(ع) خطاطی شده‌اند در اتوبان امام علی(ع) اکران شد.  بر اساس این گزارش، در این اکران فرهنگی از خوشنویسی: نادعلی به رقم عبدالرحیم عنبرین قلم در دوره صفوی، ولایت علی‌ابن ابیطالب حصنی به رقم میرزا غلامرضا اصفهانی ۱۲۹۹ قمری نگهداری شده در موزه ملی ملک، لا فتی الا علی به رقم فرید‌الدین در دوره صفوی نگهداری شده در کتابخانه کنگره آمریکا، ولایت علی‌ابن ابیطالب حصنی به رقم موسی‌ابن جواد ۱۳۱۲ قمری نگهداری شده در موزه خط و کتابت کیا کاظمی، علی خیرالبشر بدون رقم، دوره صفوی نگهداری شده در کتابخانه چسترسیتی ایرلند، نادعلی(ع) و یا مرتضی علی(ع) به رقم محمد شهبازی در دوره معاصر، خط رقاع بدون رقم در دوره تیموری و نادعلی(ع) به رقم غلامحسین امیرخانی در دوره معاصر استفاده شده ‌است.
***
سیل تابستانی حادثه آفرید
بارش باران طی چند روز گذشته باعث ایجاد سیلاب در منطقه خورگام از توابع شهرستان رودبار شد و در پی آن مردم در گزارش‌های خود به هلال‌احمر و نیرو‌های امدادی خبر از مفقودی چند جوان دادند. بر این اساس مدیرکل مدیریت بحران استانداری گیلان روز گذشته در این باره گفت: «پیکر 3 جوان اهل روستای خورگام رودبار که با شدت گرفتن باران و جاری شدن سیلاب دچار سانحه شده بودند، پیدا شد». 

Page Generated in 0/0065 sec