printlogo


کد خبر: 286704تاریخ: 1403/4/4 00:00
اخبار

قالیباف: اقتصاد سیاست‌زده محکوم به مرگ است
کاندیدای چهاردهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری با تاکید بر اینکه سیاست‌زدگی اقتصاد، مرگ اقتصاد است، خاطرنشان کرد: مشکلات اقتصاد حل می‌شود به شرطی که سیاست‌زدگی در اقتصاد نباشد. محمدباقر قالیباف صبح یکشنبه (۳ تیر ۱۴۰۳) در نشست هم‌اندیشی با فعالان اقتصادی که در اتاق بازرگانی برگزار شد، ضمن گرامیداشت روز ملی اصناف، اظهار کرد: کسانی که در جبهه حضور داشتند، بر این باورند که کار نشد ندارد. وی با اشاره به تکمیل پروژه اتوبان امام علی(ع) پس از حدود ۴۰ سال گفت: این اتوبان حدود ۴۰ سال به صورت نیمه‌کاره رها شده بود. تنها یک نفر از مدیرانی که با ما همکاری داشتند، با تکمیل این پروژه موافق بود. این در حالی است که تمام مدیران ما در تصمیم‌گیری‌ها شجاع بودند. نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری در ادامه تشریح کرد: زمانی که به دنبال تکمیل پروژه نیمه‌کاره اتوبان امام علی بودیم، مدیران ما عنوان می‌کردند تکمیل این پروژه نشدنی است، چرا که حداقل ۱۲ هزار واحد مسکونی بر سر راه این پروژه است که بخشی از این واحدهای مسکونی انحصار ورثه‌ای است که حتی دادگاه نیز نمی‌تواند درباره آن تصمیم‌گیری کند. با این واحدهای مسکونی که ممکن است وسط اتوبان باقی بماند چه باید کرد؟
قالیباف در ادامه گفت: مدیران در بیان علت مخالفت خود با تکمیل پروژه اتوبان امام علی عنوان می‌کردند که با تکمیل این پروژه شهر به ۲ نیمه تقسیم می‌شود و برق، گاز، آب و تأسیسات شهری به عرض ۷۵ متر و به عمق ۸ متر از شمال به جنوب شهر تهران قطع می‌شود. همچنین با انجام این پروژه مابقی پروژه‌ها بر زمین باقی خواهد ماند. در پاسخ به این نکات عنوان کردیم که اینجا نقش مدیر و قدرت مدیریت و انسجام مشخص می‌شود. در نهایت طی ۱۸ ماه پروژه به این بزرگی به سرانجام رسید.
***
جلیلی: ضعف‌ها را با جوانان دانشمند می‌توان رفع کرد
نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری گفت: امروز ضعف‌ها و مشکلاتی داریم اما ضعف را با نقطه قوت برطرف می‌کنند و ضعف را با این جوانان دانشمند متخصص می‌توان رفع کرد.
سعید جلیلی در جمع مردم اهواز اظهار کرد: امروز در یک انتخاب بزرگ هستیم. قبلا دیدیم کسانی آمدند و با وجود این همه ظرفیت‌های بزرگ مادی و معنوی، برنامه آنها این بود که بروند و صرفا چند توافق با دشمنان ملت داشته باشند و دادن یک سری امتیازات و امکانات و حقوق کشور، که نتیجه آن هم خارج شدن آنها از توافق بود. 
وی افزود: تحریم‌ها از ۸۰۰ به ۱۵۰۰ مورد رسید و نتیجه آن شد که در داخل کشور بسیاری از سرمایه‌ها در گوشه گوشه کشور را دیدیم که چه اتفاقی برای آنها رخ داد؛ فضایی مانند فضای هفت‌تپه رخ داد. جلیلی گفت: خوزستان نه‌تنها با نفت و گاز بلکه با ظرفیت‌های مختلف خود می‌تواند موجب جهش کشور و افزایش منابع و اشتغال شود و بیکاری نداشته باشد اما با رفتارشان موجب شدند حتی کسانی که مشغول کار بودند دچار چه مشکلاتی شوند از جمله هفت‌تپه. در صورتی که می‌توان از این ظرفیت‌ها به نحو احسن استفاده کرد. وی افزود: ما در انتخابی بزرگ هستیم. برخی می‌‌خواهند ضعف‌ها را بگویند و مردم را به ناامیدی سوق دهند. کارنامه آنها همان است که دیدیم آمریکا تعهد را انجام نداد و خارج شد. بعد گفتند نمی‌توانیم نفت را بفروشیم در حالی که با هر بشکه نفت می‎‌توان فرآورده آن را تولید کرد اما رسما از فروش نفت هم اظهار عجز می‌کردند و در آن ۸ سال رشد اقتصادی کشور صفر و برخی اوقات زیر صفر شد.
***
زاکانی: توزیع امکانات ناعادلانه است
کاندیدای انتخابات ریاست‌جمهوری گفت: همه مردم مبتنی بر شرایط فعلی مصرف انرژی در کشور در طول سال تا ۶ گرم یارانه طلا - معادل اعتباری آن - دریافت خواهند کرد که از آسیب تورم در امان است و ارزشش کم نمی‌شود. علیرضا زاکانی در اجتماع جامعه ورزش و جوانان گفت: انقلاب اسلامی انقلابی مکتبی و مردم‌پایه است. مردم باید در تمام ساحات، سالار و آقا باشند. بزرگ‌ترین فرصت، نیروی انسانی و مردمی هستند که نیاز به توجه دارند. وی گفت: ما در کشور امکانات کم نداریم، توزیع امکانات ناعادلانه است و این سبب شده عده‌ای از نداشتن نتوانند سر بر بالین بگذارند و به دلیل بی‌سرپناه بودن آرامش نداشته باشند اما ما با ‌شناختی که از منابع داشتیم اول رفع نیاز و پس از آن پیشرفت و آبادانی را در دستور کار قرار دادیم.
***
قاضی‌زاده هاشمی: نباید با خودتحقیری دستاوردهای انقلاب را زیر سؤال ببریم
سیدامیرحسین قاضی‌زاده‌هاشمی گفت: نامزدها نباید خودتحقیری داشته باشند و دستاوردهای انقلاب را نباید زیر سوال ببریم. به گزارش ایسنا، سیدامیرحسین قاضی‌زاده‌هاشمی، کاندیدای چهاردهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری در نشست خبری روز گذشته خود در ایسنا، درباره توئیت اخیر رئیس ستاد انتخابات خود درباره اعلام خبری جدید، اظهار کرد: در ادامه مباحثی که با نخبگان و متخصصان جوان خود داشتیم، ۱۰۰ مساله فوری کشور را شناسایی کرده و پاسخ کوتاه‌مدت هم دادند. برنامه‌های دولت مردم و خانواده مشخص است که برنامه‌های کلان آن را قبلا منتشر کرده‌ایم و الان به ۱۰۰ موضوع آن اشاره می‌کنم. وی  ادامه داد: این ۱۰۰ مساله شامل مواردی از جمله برای جایگاه مسجد، جلوگیری از پرداخت رشوه، مشکل ربا، نیاز به وام، ازدواج، اصلاح پول ملی، آسیب‌های اخلاقی در دولت، جلوگیری از تضییع حق مردم، سربازی و... است. نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری خاطرنشان کرد: یک برنامه اجرایی برای کاهش این مشکلات در کمتر از ۲ سال و افزایش رضایت و سرمایه اجتماعی داریم.   

Page Generated in 0/0070 sec