printlogo


کد خبر: 286719تاریخ: 1403/4/6 00:00
اخبار

بازیگران سریال «غربت» معرفی شدند
آناهیتا درگاهی، مهدی حسینی‌نیا، بهاره کیان‌افشار، حسین مهری، ترلان پروانه، ستایش رجایی‌نیا، سوسن پرور، مهدی میامی، لادن ژافه‌وند، حسین مسافرآستانه و فرید قبادی در سریال «غربت» به ایفای نقش می‌پردازند.
این سریال  به نویسندگی و کارگردانی امیر پورکیان و تهیه‌کنندگی صادق یاری بزودی از شبکه نمایش خانگی  پخش می‌شود. «غربت» یک درام اجتماعی با فضایی ملتهب است که روابط بین شخصیت‌ها قصه اصلی آن را شکل می‌دهد. در خلاصه داستان این سریال آمده است: تعدادی از زنان یک کارتل مواد مخدر تصمیم به فرار و مهاجرت می‌گیرند و در این مسیر برای فرار از جبر صاحبکارشان باید از سد او گذر کنند.
***
رونمایی از پوستر «شور عاشقی»
فیلم سینمایی «شور عاشقی» که روایت کاروان اسرای کربلا از کوفه تا شام است، ویژه ایام محرم و صفر از هفته آینده در سینماهای سراسر کشور اکران می‌شود. این فیلم سینمایی به نویسندگی، کارگردانی و تهیه‌کنندگی داریوش یاری از چهارشنبه 13 تیر توسط پخش بهمن سبز در سینماهای سراسر کشور اکران می‌شود. در خلاصه داستان «شور عاشقی» که ویژه ایام محرم و صفر در سینماهای سراسر کشور اکران می‌شود، آمده‌ است: سلما باید صدای کاروان اسرای کربلا شود تا جای راست و دروغ در تاریخ عوض نشود. او باید پیش از شمر و مامورانش وارد منازل پیش روی کاروان شود و با گفتن حقیقت اجازه فریب مردم را به ماموران ندهد. این در حالی است که تصمیم او برای همراهی این کاروان از کوفه تا شام، انتقام خون پدرش از قاتلان او است. شهره موسوی، پیام احمدی‌نیا، مهدی زمین‌پرداز، سیامک صفری، نادر فلاح و علیرضا استادی از جمله بازیگران این فیلم هستند. «شور عاشقی» که محصول مشترک بنیاد سینمایی فارابی و بنیاد شهید و امور ایثارگران است، در چهل‌ودومین جشنواره فیلم فجر توانست سیمرغ بلورین بهترین فیلم بین‌الادیانی را از آن خود کند.
***
سرپرست برج آزادی منصوب شد
مدیرعامل بنیاد فرهنگی - هنری رودکی طی حکمی سیدمحسن حسینی را به عنوان سرپرست مجموعه فرهنگی - هنری برج آزادی منصوب کرد. بهره‌گیری از کلیه ظرفیت‌های مجموعه در جهت ارتقا و اعتلای مجموعه برج آزادی، برنامه‌ریزی متناسب با نیازهای مجموعه و همسو با برنامه‌های بنیاد رودکی، تعامل با دیگر نهادهای فرهنگی، تلاش در جهت شناساندن برج آزادی به عنوان یک اثر فاخر ملی، برنامه‌ریزی و برپایی نمایشگاه‌های موزه‌ای و هنرهای تجسمی، شرکت در جشنواره‌های فرهنگی، هنری و گردشگری و نیز برگزاری این جشنواره‌ها، تعیین سیاست‌ در جهت افزایش کمی و کیفی خدمات ارائه شده در برج آزادی و ... از جمله مواردی است که در حکم حسینی به آن اشاره شده است. سیدمحسن حسینی دارای مدرک دکترای مدیریت و برنامه‌ریزی فرهنگی و هنری است و از جمله سوابق اجرایی وی می‌شود به مدیرکلی هنرهای تجسمی و امور موزه‌های سازمان فرهنگی - هنری شهرداری تهران، معاونت هنری انجمن هنرمندان جوان ایران و مشاور امور موسیقی معاون هنری سازمان فرهنگی - هنری شهرداری تهران اشاره کرد». پیش از این، علیرضا دباغی سرپرستی مجموعه برج آزادی را بر عهده داشت.
***
تقدیم «سی‌ویک رؤیا» به عباس کیارستمی
نمایش «سی‌ویک رویا» به نویسندگی و کارگردانی سیدجواد مولانیا و تهیه‌کنندگی سپهر صاحبی در شب زادروز عباس کیارستمی به این کارگردان تقدیم شد. مولانیا در رورانس نمایش با اشاره به اینکه سال‌ها شاگردی عباس کیارستمی را کرده است، گفت: عباس کیارستمی مردی است که به من رویاپردازی را آموخت و برایم بسیار جذاب است که در زادروز او روی صحنه تئاتر هستیم. او همواره می‌گفت: «شما در هر جا که باشید حتی در یک زندان یا یک چهاردیواری سربسته، هیچ‌کس نمی‌تواند رویا را از شما بگیرد». بازیگران این اثر نورا هاشمی، وحید آقاپور، هومن کیایی، نازنین احمدی، مریم داننده‌فرد، عارف عباسی، امیرمحمد رفیع‌خواه، آرسام فیروزی، سوگند قریشی، دیبا حکیم‌الهی و فاطمه (متینا) حسین‌آبادی هستند. «سی‌ویک رویا» در تماشاخانه ملک در ساعت ۱۸ روی صحنه می‌رود و علاقه‌مندان می‌توانند جهت تهیه بلیت به سایت تیوال یا گیشه تماشاخانه مراجعه کنند.
***
پخش مستندی درباره زندگی فرهاد ناظرزاده‌کرمانی
فیلم مستند «صبح سپید فرهاد» روایتگر زندگی و سلوک هنری، فرهنگی و علمی فرهاد ناظرزاده کرمانی، استاد ممتاز پردیس هنرهای زیبای دانشگاه تهران و چهره ماندگار هنرهای نمایشی پنجشنبه 7 تیر ۱۴۰۳ ساعت ۱۹ روی آنتن شبکه 4 سیما می‌رود. این مستند نوزدهمین فیلم از مجموعه مستندهای «آیینه عمر» است که به کوشش گروه فرهنگ و اندیشه شبکه 4 سیما به تهیه‌کنندگی صدرا صدوقی و کارگردانی رضا عباسی پخش خواهد شد. رضا عباسی، کارگردان مستند «صبح سپید فرهاد» با اشاره به شخصیت برجسته هنری و فرهنگی ناظرزاده‌کرمانی گفت: دکتر ناظرزاده، متولد ۱۲ آذر ۱۳۲۶ شمسی ثمره ازدواج پدر و مادری ادیب است. مادرش فرح‌انگیز هرمزی، دانش‌آموخته زبان فرانسه و علوم تربیتی بود و پدرش احمد ناظرزاده کرمانی استاد ادبیات فارسی و شاعر و یکی از نویسندگان نامدار ایران. وی نیز راه پدر و مادر را ادامه داد و مدرک دیپلم خود را در رشته ادبیات فارسی از مدرسه دارالفنون گرفت و بعد از آن در رشته ادبیات و علوم اجتماعی دانشگاه تهران دانشجو شد و در دانشکده هنرهای دراماتیک نیز در رشته تئاتر تحصیل کرد. «آیینه عمر» کاری از گروه فرهنگ و اندیشه شبکه 4 سیماست که در قالب آن، زندگی، سلوک علمی و فرهنگی و میراث پژوهشی ۲۶ چهره نامدار حوزه علوم انسانی، فرهنگ و هنر ایران به تصویر کشیده شده است. مجموعه مستند «آیینه عمر» پنجشنبه‌ها ساعت ۱۹ پخش و جمعه‌ها ساعت ۱۲ و ۳۰ تکرار می‌شود.

Page Generated in 0/0063 sec