printlogo


کد خبر: 286727تاریخ: 1403/4/6 00:00
اخبار

اولین برد دختران هندبالیست ایران در قهرمانی جهان
تیم ملی هندبال دختران ایران در دومین دیدارش از مرحله پریزیدنت کاپ مسابقات قهرمانی جوانان جهان به برتری رسید. به گزارش ایسنا، تیم‌ ملی هندبال دختران ایران  روز گذشته از ساعت ۱۰:۳۰ در دومین دیدارش از مرحله پریزیدنت کاپ مسابقات قهرمانی جوانان جهان برابر شیلی به میدان رفت و با نتیجه ۲۷ بر ۲۵ پیروز شد. شاگردان شافعیان در مرحله مقدماتی این مسابقات در گروه A با هلند، رومانی و برزیل همگروه بودند که مقابل هر 3 تیم شکست خوردند. آنها با این 3 شکست در رده آخر گروه قرار گرفتند. تیم ایران در مرحله پرزیدنت کاپ در گروه یک قرار گرفت و با تیم‌های برزیل، تونس و شیلی، تیم‌های سوم و چهارم گروه B  همگروه شد که برابر تونس شکست خورد ولی مقابل شیلی به برتری رسید. تیم ایران با برزیل بازی نخواهد کرد و نتیجه دور مقدماتی محاسبه خواهد شد. دختران هندبالیست ایران باید اکنون برای کسب رتبه ۲۵ تا ۲۸ رقابت کنند. 
نتایج تیم‌ ملی هندبال دختران در قهرمانی جوانان جهان به این شرح است:
ایران ۱۱ - هلند 34
ایران ۱۵ - رومانی 33
ایران ۲۲ - برزیل 30
ایران ۲۳ - تونس 26
ایران ۲۷ - شیلی 25
بیست‌وچهارمین دوره مسابقات هندبال قهرمانی جهان دختران جوان از ۳۰ خرداد تا ۱۰ تیر به میزبانی مقدونیه شمالی برگزار می‌شود. در این مسابقات ۳۲ تیم حضور دارند.
آسمان بدوی، فاطمه مریخ، شهرزاد نصوحی، نسترن فراهانی، الناز یارمحمدی توسکی، مائده عشاقی، زهرا فتوتی، صبا دهقانی، فاطمه شاهین، سعیده غصنفری، آرزو بهمئی، الهه نیکان، صبا زنگنه، محدثه شعبانی، غزاله مهری و هستی آرین‌فر ۱۶ بازیکن ایران در این مسابقات هستند.
نشمین شافعیان به عنوان مربی، مهری رهبری مشاور فنی، نسترن ابریشم‌کار به عنوان فیزیوتراپ و شادی باقری به عنوان روانشناس، کادر فنی تیم‌ ملی ایران را تشکیل می‌دهند.
***
ادامه مبارزه با فساد در ورزش؛ برخی اعضای یک مجمع انتخاباتی احضار شدند
در ادامه برخورد جدی با موضوع فساد در ورزش، تعدادی از اعضای مجمع انتخاباتی یکی از فدراسیون‌های ورزشی به همراه برخی افراد ذی‌سمت به نهادهای نظارتی احضار شدند. به گزارش فارس، یکی از نهادهای نظارتی با ورود جدی به رخدادهای شائبه‌برانگیز مجمع انتخاباتی یکی از فدراسیون‌های ورزشی، تعدادی از افراد مرتبط را احضار کرد. شایان ذکر است مسؤولیت نظارت و برگزاری قانونی و سالم مجامع انتخاباتی فدراسیون‌های ورزشی بر عهده وزارت ورزش و جوانان است با این حال به دلیل مسائل شائبه‌برانگیز این اقدام انجام شده است. با این اقدام و ورود جدی دستگاه نظارتی، به نظر می‌رسد علاوه بر برخورد جدی با فساد در فوتبال که طی ماه‌های اخیر آغاز شده و در این مسیر افرادی نیز بازداشت شده‌اند، فدراسیون‌های ورزشی و انتخابات آنها نیز در رصد کامل قرار گرفته تا با هرگونه فساد و انحراف مقابله شود.
***
فلسطین دنبال جلوگیری از حضور اسرائیلی‌ها در المپیک پاریس
رئیس کمیته ملی المپیک فلسطین می‌خواهد اسرائیل را از ورود به المپیک ۲۰۲۴ منع کند. جبرئیل رجوب، رئیس کمیته ملی المپیک فلسطین خواستار محرومیت اسرائیل از حضور در المپیک 2024 پاریس به دلیل ادامه جنگ با حماس در نوار غزه شد. رجوب اظهار داشت: همه این حوادث اسرائیل را در موقعیتی قرار می‌دهد که باید از مشارکت آن در المپیک پاریس جلوگیری شود. این موضع ما است. ما امیدواریم جنبش المپیک از اسرائیل فاصله بگیرد. رجوب که ریاست فدراسیون فوتبال فلسطین را نیز در اختیار دارد، خاطرنشان کرد: از زمان آغاز جنگ در نوار غزه تاکنون 300 بازیکن و کارمند فدراسیون توسط ارتش اسرائیل شهید شده‌اند. همه اماکن ورزشی غزه در این جنگ تخریب شده و ارتش اسرائیل از برخی ورزشگاه‌ها به ‌عنوان مراکز بازداشت، تحقیق و تحقیر مردم فلسطین به ‌صورت شرم‌آوری استفاده کرده است. رئیس کمیته ملی المپیک فلسطین در ادامه اظهار داشت: اقدامات اسرائیل در نوار غزه دلیلی برای عدم صلاحیت ورزشکاران‌شان در المپیک پاریس است. امیدوارم این درخواست فلسطین با استقبال کمیته بین‌المللی المپیک مواجه شود، زیرا ورزشکاران اسرائیلی حاضر به مقابله با اقدامات ارتش این رژیم در نوار غزه نیستند و حتی برخی از آنها اعلام حمایت کرده‌اند. پتر پالچیک که دومین بار است در المپیک شرکت می‌کند نمونه‌ای از همین ورزشکاران است.

Page Generated in 0/0058 sec