printlogo


کد خبر: 286734تاریخ: 1403/4/6 00:00
اخبار

تنظیم قولنامه عادی ممنوع شد
بنا بر اعلام رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور، هر سند عادی‌ که پس از ۳ تیر امسال تنظیم شده باشد، در دادگاه‌ها و اداره‌های دولتی پذیرفته نمی‌شود. حسن بابایی گفت: هر سند عادی که پس از ۳ تیر امسال تنظیم شده باشد، در دادگاه‌ها و اداره‌های دولتی پذیرفته نمی‌شود. با راه‌اندازی سامانه ساماندهی اسناد عادی، یک سال به مردم فرصت می‌دهیم که اسناد عادی خود را که قبل از این تاریخ صادر شده، ثبت کنند و یک سال بعد از ثبت اسناد عادی، به دریافت سند رسمی اقدام کنند. وی گفت: طبق قانون، از این پس تنظیم قولنامه عادی ممنوع است. رئیس سازمان ثبت‌ اسناد و املاک کشور با بیان اینکه در یک ماه آینده از اسناد الکترونیک اشخاص حقوقی رونمایی خواهد شد، گفت: با این اقدام ضمن استعلام برخط، شناسایی و رصد این اشخاص، شامل شرکت‌ها و مؤسسات انتفاعی و غیرانتفاعی، از بسیاری سوءاستفاده‌ها و تخلفات در این حوزه نیز پیشگیری خواهد شد.
***
ضرورت استفاده از هوش‌مصنوعی در حوزه پزشکی
عضو پیوسته فرهنگستان علوم ‌پزشکی جمهوری اسلامی تاکید کرد: اگر می‌خواهیم در آینده نیز مردم برای درمان در کشور خودمان بمانند و ناچار به سفر به خارج نشوند، باید از هوش مصنوعی استفاده کنیم. برنامه علمی کاربرد پزشکی فردمحور در بالین، با حضور معاون علمی رئیس‌جمهور در محل فرهنگستان علوم پزشکی برگزار شد. در این مراسم حسینعلی شهریاری، عضو پیوسته فرهنگستان علوم ‌پزشکی و رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: در حالی که بیشتر از ۱۰ سال از سیاست‌های کلی سلامت ابلاغی از سوی مقام معظم رهبری می‌گذرد و در این رابطه جلسات زیادی نیز برگزار شده اما تاکنون اجرایی نشده است. به گفته وی، نخبه‌های زیادی در کشور وجود دارند که با کمک آنها می‌توانیم پیشرفت‌های چشمگیری را در حوزه سلامت و درمان شاهد باشیم. شهریاری تصریح کرد: در برخی کشورهای پیشرفته، به ‌کمک هوش مصنوعی بیماری تشخیص داده شده و راهکارهای مناسب به بیمار ارائه می‌شود. ما باید خودمان را به این علم برسانیم، در غیر این صورت مردم برای داشتن درمان سریع‌تر به کشورهای دیگر خواهند رفت.
***
پهپادهای آتش‌نشان بزودی به ‌کار گرفته می‌شوند
مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی شهرداری تهران اعلام کرد: پهپادهای آتش‌نشان بزودی در کشور به ‌کار گرفته می‌شوند. قدرت‌الله محمدی اظهار داشت: امسال ششمین نمایشگاه و همایش بین‌المللی آتش‌نشانی و ایمنی شهری را ۱۱ تا ۱۳ تیر در هتل المپیک تهران با حضور حدود ۲۰ کشور خواهیم داشت. وی افزود: در صورت حمایت و پشتیبانی تا 2 سال آینده ۱۰۰ درصد تجهیزات آتش‌نشانی و ایمنی شهری در داخل کشور تولید خواهد شد. اکنون ۶۰ هزار نفر در صنعت مربوط به ایمنی مشغول فعالیتند. محمدی گفت: مدیریت در عملیات آتش‌نشانی، فرهنگ‌سازی ایمنی و پیشگیری، از محورهای مهم ششمین نمایشگاه و همایش بین‌المللی آتش‌نشانی و ایمنی شهری است. محمدی با بیان اینکه مترو و تونل زیر زمین هستند و چون ۴۰ تا ۶۰ متر زیر زمین می‌رویم، عملیات در آن بسیار متفاوت است، گفت: برای نخستین‌بار در چند ایستگاه خط یک ارتباط متصل شده است و می‌توانیم فرماندهی یا عملیات کنیم. وی در ادامه بیان داشت: 2 هزار و ۶۰۰ مرکز درمانی اعم از بیمارستان‌، کلینیک، ساختمان پزشکان و... در تهران وجود دارد که از این تعداد تاکنون ۱۵۰۰ تا ۱۶۰۰ مرکز مراجعه و ایمن‌سازی شده‌اند و بقیه هم باید اقدامات لازم را انجام دهند. همچنین محمدی بیان داشت: با همکاری شرکت‌های دانش‌بنیان پهپاد آتش‌نشان را در نظر گرفته‌ایم که دارای دوربین حرارتی است و شدت حریق را به آتش‌نشانی اعلام می‌کند که اکنون پهپادها ساخته شده، در مرحله تست قرار دارد.
***
امدادرسانی هلال‌احمر به حادثه‌دیدگان سیل در 3 استان
رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر از امدادرسانی امدادگران این جمعیت به متاثران از سیل و آبگرفتگی در استان‌های تهران، اردبیل و آذربایجان غربی خبر داد. بابک محمودی در گفت‌وگو با ایسنا، در این باره گفت: به دنبال وقوع سیل و آبگرفتگی در سه استان تهران، اردبیل  و آذربایجان غربی نجاتگران هلال‌احمر ماموریت‌های امدادی خود را آغاز کردند. وی با اشاره به وضعیت استان اردبیل گفت: بر اساس گزارش‌های دریافتی در استان اردبیل آب گرفتگی موجب به تخلیه 5 باب منزل مسکونی در شهرستان کوثر شد. همچنین در پی آسیب‌دیدگی ۴۰ باب منزل مسکونی بر اثر سیل در روستای مورستان شهرستان خلخال شش تیم سیلاب و 2 تیم واکنش سریع از جمعیت هلال‌احمر این شهرستان به مناطق آسیب دیده اعزام شده و امدادرسانی به حادثه‌دیدگان را آغاز کردند.  رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر ادامه داد: در استان تهران سیلاب و آبگرفتگی موجب  مسدود شدن 6 راه مواصلاتی روستایی در شهرستان فیروزکوه شد. 
***
راه‌اندازی ۲ سامانه الکترونیک نظام سلامت در کشور
سامانه‌های جدید الکترونیک نظام سلامت به مناسبت عید سعید غدیر خم توسط همراه اول به ‌عنوان «اولین اپراتور سلامت کشور» در ستاد وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ارائه، رونمایی و راه‌اندازی شد. سامانه‌های «خودمراقبتی شهروندی» و «مدیریت سوءمصرف مواد» که در راستای تحقق مأموریت همراه اول در توسعه زیست‌بوم سلامت دیجیتال طراحی و پیاده‌سازی شده، با دستور بهرام عین‌اللهی، وزیر بهداشت افتتاح شد. همراه اول، نخستین و بزرگ‌ترین اپراتور تلفن همراه کشور و همچنین «نخستین اپراتور سلامت ایران» است که وظیفه ارائه بستر فعالیت ذی‌نفعان حوزه سلامت را بر عهده دارد.

Page Generated in 0/0073 sec