printlogo


کد خبر: 286744تاریخ: 1403/4/6 00:00
اخبار

اهدای عیدانه رهبر انقلاب به دریادلان حاضر در جزایر نازعات
عیدانه رهبر معظم انقلاب اسلامی با حضور دریادار تنگسیری به رزمندگان جزایر نازعات اهدا شد.
عیدانه رهبر معظم انقلاب اسلامی در روز عید غدیر به رزمندگان جزایر هر ساله با حضور فرمانده نیروی دریایی سپاه تقدیم دریادلان  حافظ مرز عزت و اقتدار نظام اسلامی می‌شود. 
دریادار تنگسیری با تبریک عید بزرگ غدیر گفت: فلسفه عید غدیر  بخشیده ‌شدن گناهان است و هر کسی نمی‌تواند ادعای سرباز  ولایت را داشته باشد. تا زمانی که ما در مسیر احکام خداوند هستیم، و ولایت خدا و پیامبر و ائمه علیهم‌السلام را داریم، می‌توانیم ولایتمدار باشیم.
سردار تنگسیری در ادامه با اشاره به  اهمیت انتخابات ریاست‌جمهوری  ۸ تیر اظهار کرد: ما از غدیر باید درس بگیریم، در این راه باید هم خودمان را بشناسیم هم مسیر و رهروان این مسیر را بشناسیم تا از مسیر حق منحرف نشویم. انتخاب ما باید  امتداد ولایت باشد، افرادی را انتخاب کنیم که واقعاً در  مسیر ولایت باشند.
فرمانده نیروی دریایی سپاه درباره ارزش انتخابات و اثر آن در تاریخ  این ملت و انقلاب اسلامی خطاب به سربازان و پاسداران مستقر در جزایر گفت: اگر مردم در صدر اسلام هم درست انتخاب کرده بودند امت اسلام الان پراکنده نبود.
***
کنعانی: حضور ۱۸۰ خبرنگار خارجی برای پوشش انتخابات نشان‌دهنده جایگاه ایران است
سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: حضور ۱۸۰ خبرنگار برای پوشش انتخابات نشان دهنده جایگاه ایران در سطح منطقه و بین‌الملل است.
به گزارش مهر، ناصر کنعانی در ایکس نوشت: انتخابات در ایران جلوه‌گاه مردم‌سالاری دینی است. حضور گسترده ایرانیان عزیز در انتخابات، علاوه بر نقش‌آفرینی مؤثر و تعیین‌کننده آنان در مدیریت کشور، قدرت ملی را برای پیشبرد اهداف سیاست خارجی افزایش خواهد داد. 
وی ادامه داد: بسیاری از خبرنگاران رسانه‌های مطرح و صاحب‌نام خارجی با درک اهمیت انتخابات ریاست‌جمهوری، به ایران آمده‌اند تا نظاره‌گر و تصویرگر ابعاد این رخداد بسیار مهم سیاسی و نیز میزان مشارکت و نقش‌آفرینی ملت بزرگ، فهیم، بصیر و تاریخ‌ساز ایران در این انتخابات باشند. 
سخنگوی وزارت خارجه تصریح کرد: سفر ۱۸۰ خبرنگار خارجی به ایران برای پوشش خبری و تصویری تحولات انتخابات و روند برگزاری آن، نشان‌دهنده اهمیت جایگاه و نقش ایران و تحولات آن در صحنه منطقه‌ای و بین‌المللی و تأثیرگذاری این انتخابات در سیاست داخلی و خارجی ایران است. وی افزود: حضور گسترده مردم پای صندوق‌های رأی، قدرت و اقتدار ملی کشورمان را در سطح منطقه‌ای و بین‌المللی ارتقا می‌بخشد. بی‌تردید ‎سربلندی ایران عزیز، آرزوی مشترک همه ایرانیان است و ایرانیان مقیم خارج نیز، یک بار دیگر عشق سرشار خود به ایران عزیز را با مشارکت پرشور خود در این انتخابات، به نمایش خواهند گذاشت.
***
آذری‌جهرمی ادعای «پزشکیان» را رد کرد
آذری‌جهرمی گفت: در جریان رخدادهای آبان ۹۸، آقای قالیباف عضو شعام نبودند، بلکه آقای جلیلی عضو بودند. در جریان مناظره پنجم که ظهر دیروز انجام شد، دقایقی بعد از آنکه پزشکیان در مناظره به نقل از آذری‌جهرمی اعلام کرد: قالیباف عضو شورای عالی امنیت ملی بوده و قطع اینترنت با دستور این نهاد انجام شده، آذری‌جهرمی نوشت: «در جریان رخدادهای آبان ۹۸، آقای قالیباف عضو شعام نبودند، بلکه آقای جلیلی عضو بودند». 
***
دیدار مخبر با خانواده سردار شهید سیدمهدی موسوی
سرپرست ریاست‌جمهوری با حضور در منزل فرمانده حفاظت رئیس‌جمهور شهید، به مناسبت عید سعید غدیر با خانواده سردار شهید سیدمهدی موسوی دیدار و گفت‌وگو کرد. سرپرست ریاست‌جمهوری ظهر دیروز (سه‌شنبه) همزمان با عید سعید غدیر با حضور در منزل فرمانده حفاظت رئیس‌جمهور شهید، با خانواده سردار شهید سیدمهدی موسوی دیدار و گفت‌وگو کرد. 
محمد مخبر در این دیدار ضمن تبریک عید بزرگ غدیر، با اشاره به روحیه مردمی و دوری از تشریفات شهید آیت‌الله رئیسی گفت: حفاظت از رئیس‌جمهوری که روش مدیریتی او میدانی و علاقه‌مند مردم و حضور در اجتماعات مردمی بدون زوائد حفاظتی و تشریفاتی بود، به فردی نیاز داشت که خودش نیز روحیه مردمی، ایثارگری و مواجهه با شرایط سخت و پیش‌بینی نشده را داشته باشد و حقا و حقیقتا شهید موسوی به کمال واجد این ویژگی‌ها بود. 
وی افزود: شهید رئیسی بسیار پرکار بود، برای خدمت به مردم و کشور شب و روز نمی‌شناخت و چنانکه بارها دیده بودیم وقتی در میان مردم حضور می‌یافت، قائل به ملاحظات امنیتی و حفاظتی نبود، لذا محافظت از چنین شخصیتی خود نیازمند روحیه اخلاص و پرکاری بود که شهید موسوی و نیروهایش با دلدادگی به شهید آیت‌الله رئیسی پا به پای ایشان در ماموریت‌ها حضور می‌یافتند. 
سرپرست ریاست‌جمهوری اظهار داشت: صرف حضور یافتن بی‌واسطه و بدون تشریفات در میان مردم، نیازمند روحیه و منش خاصی است که هر فرد و بویژه هر مسؤولی از آن بهره‌مند نیست اما شهید موسوی در این مسیر کاملا با شهید رئیسی همپا و همراه بود و همین همراهی، صحنه‌ها و موقعیت‌هایی خلق کرد که در مناسبات و تعاملات مسؤولان ارشد با مردم در هیچ کشور دیگری نظایر آن وجود ندارد.

Page Generated in 0/0056 sec