printlogo


کد خبر: 286772تاریخ: 1403/4/7 00:00
اخبار

مخبر در جلسه هیأت دولت:
برای تحقق مشارکت حداکثری در انتخابات وظیفه داریم
محمد مخبر روز گذشته، در جلسه هیات دولت با اشاره به تاکیدات مطرح شده در بیانات اخیر رهبر معظم انقلاب اسلامی و نیز دیگر سخنرانی‌ها و مواضع ایشان در این ایام درباره اهمیت مشارکت حداکثری در انتخابات پیش ‌رو، تلاش برای تحقق این مهم را وظیفه و مسؤولیت شرعی و قانونی همه مسؤولان دانست. سرپرست ریاست‌جمهوری همچنین با قدردانی از تعابیر و توصیفات رهبر معظم انقلاب اسلامی نسبت به رئیس‌جمهور شهید و نیز دولت مردمی، به اقدامات شاخص انجام شده در دولت مردمی و تحولات مثبتی که در این مدت در حوزه‌های مختلف حاصل شده اشاره و تصریح کرد: با وجود چنین توفیقاتی جای تعجب است که چگونه برخی سعی می‌کنند نسبت به آنچه کارنامه نظام تلقی می‌شود، سیاه‌نمایی کنند. مخبر همچنین در ابتدای سخنان خود ضمن تبریک عید بزرگ غدیر، از مردم و همه دست‌اندرکاران برگزاری راهپیمایی مردمی غدیر قدردانی کرد و در ادامه با اشاره به فرا رسیدن اربعین شهدای خدمت و همزمانی آن با سالروز شهادت ۷۲ تن، از همه مسؤولان خواست نسبت به برگزاری شایسته این مناسبت اهتمام لازم را داشته باشند و از این فرصت برای تبیین بیشتر دستاوردها و تلاش‌های دولت مردمی بهره بگیرند. وی در پایان سخنان خود با اشاره به گزارش‌های ارائه شده از سوی وزرای نفت، نیرو و راه و شهرسازی گفت: در این دولت در بخش‌های مختلف از جمله بخش‌های زیربنایی کارهای بسیار بزرگی انجام شده که باید به شکل مناسب به اطلاع افکار عمومی رسانده شود.
 
کنعانی در نشست خبری:
اقدامات لازم برای برگزاری انتخابات در خارج از کشور انجام شده است
سخنگوی وزارت امور خارجه در نشست خبری خود درباره انتخابات در خارج از کشور، اظهار داشت: کمتر از ۴۸ ساعت تا برگزاری انتخابات چهاردهمین دوره ریاست‌جمهوری فاصله داریم. دستگاه دیپلماسی مبتنی بر وظیفه ذاتی خود برای برگزاری پرشکوه انتخابات در خارج از کشور همه تلاش‌ها و ابتکار عمل‌های خود را به کار بسته است و تا امروز روزهای بسیار پرکاری را پشت سر گذاشته است. ناصر کنعانی ادامه داد: همه اقدامات و تمهیدات لازم برای برگزاری انتخابات در خارج از کشور فراهم آمده است. امکانات و اوراق لازم برای برگزاری این انتخابات در شعب اخذ رای به مقاصد مربوطه ارسال شده است. سخنگوی وزارت خارجه عنوان کرد: ارتباطات میان وزارت امور خارجه و مسؤول ستاد برگزاری انتخابات در خارج از کشور، به طور مستمر با نمایندگی‌های ایران در خارج برقرار است و اطمینان حاصل شده که امکانات لازم برای اخذ رای به همه نمایندگی‌ها برای دایر کردن شعب اخذ رای ارسال شده است. وی گفت: اعضای مجری و ناظر بر انتخابات در خارج از کشور از ایرانیان مقیم خارج هستند که در روند برگزاری نقش مستقیم و تعیین‌کننده دارند.کنعانی افزود: همانطور که در داخل کشور اهتمام جدی برای برگزاری انتخابات وجود دارد، امیدواریم در خارج از کشور نیز شاهد مشارکت حداکثری ایرانیان مقیم خارج از کشور باشیم، لذا حتماً بر جلب مشارکت ایرانیان مقیم کشورهای مختلف در پای صندوق‌های رای تاکید داریم.کنعانی تصریح کرد: همانگونه که رهبر انقلاب هم تاکید دارند مشارکت حداکثری مردم زمینه‌ساز قدرت و اقتدار ملی است.
 
آیت‌الله جنتی:
ان‌شاءالله شاهد مشارکت پرشور مردم در انتخابات خواهیم بود
دبیر شورای نگهبان در جلسه روز چهارشنبه این شورا، فرا رسیدن سالروز شهادت مظلومانه آیت‌الله دکتر بهشتی و ۷۲ تن از یاران امام خمینی(ره) را گرامی داشت و گفت: زحمات مدیران و کارکنان پرتلاش قوه ‌قضائیه بویژه جناب حجت‌الاسلام‌والمسلمین محسنی‌اژه‌ای، رئیس محترم قوه‌ قضائیه را قدر می‌نهیم. وی ابراز امیدواری کرد در نتیجه این مجاهدت‌ها، شاهد گسترش عدالت و ریشه‌کن شدن فساد در جامعه باشیم. آیت‌الله جنتی خاطرنشان کرد: عدالت در قانون اساسی جمهوری اسلامی و نیز در بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی جایگاهی ممتاز و رفیع دارد و این جایگاه برجسته باید در حرکت کلی کشور لحاظ شود. دبیر شورای نگهبان درباره انتخابات چهاردهمین دوره ریاست‌جمهوری که جمعه ۸ تیر برگزار خواهد شد، تاکید کرد: مردم شریف ایران اسلامی در ایام تبلیغات انتخاباتی با شعارها و برنامه‌های نامزدهای محترم آشنا شده‌اند و ان‌شاءالله با مشارکت پرشور و آگاهانه خود حماسه‌ساز خواهند شد. وی در پایان گفت: مشارکت مسؤولانه و آگاهانه در انتخابات، در واقع بجا آوردن شکر نعمت بی‌بدیل نظام مردم‌سالاری دینی است که حاصل مجاهدت امام و مجاهدان مخلصی است که برای استقرار نظام جمهوری اسلامی ایران از جان خویش گذشتند.
 
سردار شریف:
راهبرد انتخاباتی سپاه دعوت به مشارکت حداکثری است
سخنگو و مسؤول روابط عمومی کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در گفت‌وگویی با اشاره به اهمیت و حساسیت انتخابات ریاست‌جمهوری چهاردهم در شرایط ناشی از تحولات منطقه‌ای و جهانی و وضعیت داخلی کشور، اظهار کرد: رهنمودها و توصیه‌های حکیمانه رهبر عظیم‌الشأن انقلاب اسلامی به عنوان منشور انتخاباتی کشور باید نصب‌العین آحاد ملت بویژه تمام نامزدها و جریان‌های سیاسی قرار گیرد تا به فضل الهی انتخابات هشتم تیر به صحنه عزت و حماسه تبدیل شود. سردار سرتیپ پاسدار رمضان شریف تلاش سپاه در تبیین برای کمک به مشارکت و حضور حداکثری مردم در انتخابات را اقدامی در راستای پاسداری از انقلاب و دستاوردهای آن توصیف و تصریح کرد: اردوگاه ضد انقلاب و دشمنان ملت ایران صحنه‌های پرشور متکثر و رقابتی انتخابات را نقطه شکست و فروپاشی آمال و آرزوهای خود می‌دانند، لذا با استفاده از هر ابزار و روشی در صدد جلوگیری از حضور شکوهمند مردم پای صندوق‌های رایند تا در تبلیغات شیطانی خود انسداد سیاسی و قهر ملت با صندوق رای را القا کنند و تولیدات و برون‌دادهای رسانه‌ای این روزهای آنان نیز این اقدام را تصدیق می‌کند.

Page Generated in 0/0057 sec