printlogo


کد خبر: 286775تاریخ: 1403/4/7 00:00
در هجدهمین جلسه شورای عالی مسکن در ساختمان شهید دادمان
۶۶ هزار و ۷۹۱ واحد مسکونی در سراسر کشور افتتاح شد

شورای عالی مسکن به منظور برنامه‌ریزی، سیاست‌گذاری اجرایی، نظارت و ایجاد هماهنگی بین دستگاه‌های اجرایی در حوزه مسکن، با ترکیب وزرای اقتصادی کابینه، رئیس‌کل بانک مرکزی و رئیس بنیاد مسکن به ریاست سرپرست ریاست‌جمهوری دیروز تشکیل ‌شد و مصوبات آن به زیرمجموعه‌های اجرایی ابلاغ شد.
در هجدهمین جلسه شورای عالی مسکن در دولت سیزدهم همچنین خبر اعطای ۶۶ هزار و ۷۹۱ واحد نهضت ملی مسکن و تحویل ۵۱ هزار و ۷۴۰ قطعه زمین به متقاضیان واجد شرایط داده شد.
در هجدهمین جلسه شورای عالی مسکن که به ریاست محمد مخبر، کفیل ریاست‌جمهوری و با حضور مهرداد بذرپاش، وزیر راه و شهرسازی و سایر اعضای شورای عالی مسکن در ساختمان دادمان وزارت راه و شهرسازی برگزار شد، ۶۶ هزار و ۷۹۱ واحد نهضت ملی مسکن افتتاح و به و ۵۱ هزار و ۷۴۰ متقاضی واجد شرایط زمین واگذار شد.
جزئیات افتتاح ۶۶۷۹۱ واحد نهضت ملی مسکن
جزئیات افتتاح‌ واحدهای نهضت ملی مسکن در هجدهمین جلسه شورای عالی مسکن شامل ۵۰۳ واحد در جنوب کرمان، ۵۰۰ واحد در هرمزگان، ۵۷۸ واحد در خراسان جنوبی، ۲۵۲۲ واحد در گیلان، ۳۱۹۱ واحد در لرستان، ۵۰۰ واحد در شرق سمنان، ۹۹۷۰ واحد در فارس، ۳۶۸ واحد در مازندران، ۹۲۰ واحد در سمنان، ۱۷۴۷ واحد در یزد، ۱۹۴۸ واحد در گلستان، ۱۰۰۴ واحد در کرمانشاه، ۳۴۷ واحد در قم، ۲۰۴۴ واحد در بوشهر، ۲۷۳۶ واحد در قزوین، ۳۰۶۹ واحد در زنجان، ۴۰۸۷ واحد در آذربایجان شرقی، ۷۶۰ واحد در اردبیل، ۸۵۳۶ واحد در آذربایجان غربی، ۳۴۰۰ واحد در کرمان، ۱۷۴۷ واحد در چهارمحال‌وبختیاری، ۳۸۳۰ واحد در خراسان شمالی، ۹۵۰ واحد در همدان، ۳۲۱۵ واحد در تهران، ۸۹۵ واحد در کردستان، ۲۳۲ واحد در ایلام، ۲۷۴۷ واحد در مرکزی، ۹۷۶ واحد در شهرهای جدید، ۱۳۰۰ واحد در اصفهان و ۱۷۴۹ واحد در خوزستان است.
جزئیات واگذاری ۵۱۷۴۰ قطعه زمین به متقاضیان واجد شرایط
همچنین جزئیات واگذاری زمین در استان‌ها نیز به تفکیک شامل ۳۱۰۴ قطعه در جنوب کرمان، ۳۰۰ قطعه در هرمزگان، ۲۰۰۰ قطعه در خراسان جنوبی، ۴۳۴ قطعه در گیلان، ۱۱۷ قطعه در شرق سمنان، ۵۱۶ قطعه در سمنان، ۶۰۰ قطعه در یزد، ۱۰۷۲ قطعه در گلستان، ۱۰۳۷ قطعه در کرمانشاه، ۷۵۰۰ قطعه در قم، ۱۰۰۰ قطعه در بوشهر، ۵۲۷۸ قطعه در لارستان، ۱۰۰۰ قطعه در قزوین، ۲۰۰ قطعه در آذربایجان شرقی، ۴۴۷۳ قطعه در آذربایجان غربی، ۲۵۸۷ قطعه در کرمان، ۶۴۸ قطعه در چهارمحال‌وبختیاری، ۱۵۹۷ قطعه در همدان، ۱۹۶ قطعه در البرز، ۱۸۳۷ قطعه در مرکزی، ۴۴۲۰ قطعه در شهرهای جدید و ۱۳۲۴ قطعه در اصفهان است.
آغاز احداث شهرهای مولد و هوشمند ساحلی با تصویب ۲۷ نقطه ساحلی در دولت سیزدهم
وزیر راه و شهرسازی با اعلام اینکه در دولت سیزدهم بیش از ۲ میلیون و ۶۶۰ هزار واحد نهضت ملی وارد مدار ساخت شد، ایجاد شهرهای ساحلی را یکی از مهم‌ترین اقدامات این دولت عنوان کرد و گفت: ۲۷ نقطه ساحلی در دولت سیزدهم شناسایی و به تصویب رسید و ایجاد ۲ شهر ساحلی نیز آغاز شده است. مهرداد بذرپاش به تشریح اقدامات این وزارتخانه در بخش مسکن نیز پرداخت و با تاکید بر اینکه مسکن امری یک بخشی نیست و باید تمام دستگاه‌ها و سازمان‌ها در اجرای آن همکاری لازم را داشته باشند، گفت: در دولت سیزدهم بیش از ۲ میلیون و ۶۶۰ هزار واحد نهضت ملی مسکن در کشور از ابتدای دولت تاکنون وارد فاز عملیاتی و اجرایی شده است و این حجم از عملیات طی این مدت نشان از عزم دولت برای عمل به قانون و تامین مسکن متقاضیان واقعی مسکن دارد.
بذرپاش ادامه داد: تدوین و تصویب قانون ساماندهی بازار زمین، مسکن و اجاره یکی دیگر از اقدامات موثر دولت سیزدهم بوده است که با اجرای این قانون مدیریت سکوها، حذف سوداگری و تنظیم‌گری در بازار اجاره انجام می‌شود.
وی راه‌اندازی سامانه خودنویس را از دیگر اقدامات مهم دولت در بخش مسکن برشمرد و افزود: طبق آمار تاکنون بیش از ۵۵۰ هزار قرارداد اجاره در سامانه خودنویس به صورت رایگان ثبت شده و امکانی است برای موجران و مستاجران تا نسبت به ثبت قرارداد در این سامانه اقدام کنند. همچنین اجرای قانون مالیات بر خانه‌های خالی که قانون آن از سال ۱۳۵۲ در کشور وجود داشت و اجرایی نشده بود در دولت سیزدهم اجرایی شد. در همین دولت ۱۸۰ هزار خانه خالی شناسایی شده به مدار بازار مسکن بازگشت. وزیر راه و شهرسازی همچنین اعلام کرد: در بخش تسهیلات ودیعه مسکن نیز تاکنون بیش از ۴۵۳ هزار متقاضی تسهیلات ودیعه مسکن دریافت کرده‌اند و چندین لایحه نیز برای کنترل بازار مسکن و تسهیلگری در این بخش در دولت تدوین شد و در انتظار تصویب قرار دارد.
بذرپاش همچنین یادآور شد: در بخش روستایی طی دولت سیزدهم ۶۰۰ هزار قطعه زمین تامین و در سامانه ثبت شده است.
سقف تسهیلات نهضت ملی مسکن ۸۰۰ میلیون تومان مصوب شد
در هجدهمین جلسه شورای ‌عالی مسکن در دولت سیزدهم همچنین با افزایش سقف تسهیلات نهضت ملی مسکن به ۸۰۰ میلیون تومان موافقت شد. بر این اساس متقاضیان نهضت ملی مسکن می‌توانند برای دریافت تسهیلات این بخش تا سقف ۸۰۰ میلیون تومان تسهیلات دریافت کنند که این سقف بعد از تصویب در شورای پول و اعتبار و ابلاغ قابلیت اجرایی خواهد یافت.
گفتنی است پیش از این سقف تسهیلات نهضت ملی مسکن در شهرها ۵۵۰ میلیون تومان تعیین شده بود.

Page Generated in 0/0067 sec