printlogo


کد خبر: 286777تاریخ: 1403/4/7 00:00
اخبار

۹۰ درصد هزینه داروهای  بیماران خاص را بیمه‌ها می‌پردازند
رئیس سازمان غذا و دارو گفت: بیش از ۹۰ درصد هزینه داروهای بیماران خاص توسط بیمه‌ها پوشش داده می‌شود و بیماران کمتر از ۱۰ درصد هزینه دارو را پرداخت می‌کنند. سیدحیدر محمدی اظهار کرد: بخشی از داروهای وارداتی که عمدتاً داروی بیماران خاص است با ارز دولتی تأمین می‌شود و ۹۰ درصد از هزینه تمام‌شده دارو نیز توسط سازمان‌های بیمه‌گر پوشش داده می‌شود، بنابراین پرداختی بیماران خاص بعضاً صفر یا حداکثر ۱۰ درصد قیمت دارو است. وی افزود: قبل از ورود داروها به فهرست دارویی کشور و به تبع آن قرار گرفتن تحت پوشش بیمه، باید هزینه اثربخشی دارو بر بیماری مشخص و اثبات شود، بنابراین در صورتی دارو با حمایت بیمه‌ای وارد بازار می‌شود که توجیه علمی و اقتصادی برای درمان بیماری داشته باشد. معاون وزیر بهداشت تصریح کرد: در موارد اندکی که از نظر سازمان‌های بیمه‌گر هزینه اثربخشی دارو اثبات نشده و دارو توسط پزشکان تجویز شده باشد، با لحاظ موارد استثنا، دارو توسط سازمان غذا و دارو به صورت تک‌نسخه‌ای وارد می‌شود. وی تصریح کرد: اگر اثربخشی دارویی توسط پزشکان اثبات شود، کمیته‌های اقتصادی و درمانی، ارزیابی خود را انجام می‌دهند، یعنی دارو هم به لحاظ هزینه اقتصادی اثربخشی و هم به لحاظ پروسه درمان اثربخشی مورد ارزیابی قرار می‌گیرد و اگر در هر دو کمیسیون تایید شود، سازمان‌های بیمه‌گر آن را می‌پذیرند و این داروها نیز تحت پوشش بیمه قرار می‌گیرد.
 
استفاده از همه ظرفیت‌ها برای مهار آتش جنگل‌های لردگان
رئیس سازمان حفاظت محیط‌زیست درباره آتش‌سوزی جنگل‌های لردگان گفت: از همه ظرفیت‌ها برای مهار آتش جنگل‌های لردگان استفاده می‌کنیم. علی سلاجقه در حاشیه جلسه دیروز هیأت دولت در جمع خبرنگاران درباره آتش‌سوزی جنگل‌های لردگان اظهار کرد: با سازمان منابع طبیعی کشور همکاری داشته‌ایم و از همه ظرفیت‌ها برای مهار آتش استفاده می‌کنیم اما با این درجه حرارت که وجود دارد و متاسفانه برخی مسائل عمدی که هست، کار با مشکلاتی مواجه است.
 
ارائه بیش از ۷ میلیون خدمت ثبت احوال در دفاتر پیشخوان دولت
مدیرکل امور هویتی سازمان ثبت احوال کشور از ارائه بیش از ۷ میلیون خدمت ثبت احوال در دفاتر پیشخوان خدمات دولت خبر داد. زهرا شیبانی‌مقدم اظهار داشت: در سال ۱۴۰۲ تعداد ۷ میلیون و ۲۵۵ هزار و ۴۶۷ خدمت هویتی در دفاتر پیشخوان خدمات دولت به متقاضیان ارائه شدکه بیشترین این خدمات درباره شناسنامه و خدمات مربوط به کارت هوشمند ملی بود. شیبانی‌مقدم افزود: این سازمان در راستای افزایش سطح دسترسی مراجعان به خدمات هویتی و ارتقای سطح کیفیت ارائه خدمات به شهروندان و کاهش مراجعات مردم به ادارات ثبت احوال، نسبت به برون‌سپاری خدمات خود اقدام کرده که در این زمینه تاکنون ۱۵۳۲ دفتر پیشخوان دولت در سطح کشور مجوز ارائه خدمات دریافت کرده‌اند و به صورت برخط نسبت به ارائه خدمات اقدام می‌کنند. وی عنوان کرد: دفاتر پیشخوان خدمات دولت امکان ارائه ۱۲ خدمت از قبیل تعویض شناسنامه و صدور شناسنامه المثنی، ثبت‌نام کارت هوشمند ملی و ثبت درخواست تغییر نام و نام خانوادگی را دارا هستند و مراجعان می‌توانند جهت دریافت خدمات ثبتی و هویتی خود به نزدیک‌ترین دفتر پیشخوان محل سکونت مراجعه و خدمات دریافت کنند.
 
کشف 14 کیلو شیشه در تهران
رئیس پلیس مبارزه با موادمخدر پایتخت از دستگیری 2 قاچاقچی مواد مخدر در جنوب غرب پایتخت خبر داد و گفت: در این عملیات 14 کیلوگرم مواد توهم‌زا و روانگردان شیشه کشف شد. سرهنگ حسین باباپور در تشریح جزئیات خبر کشف 14 کیلو شیشه اظهار داشت: در راستای مبارزه قاطع و همه‌جانبه با قاچاقچیان و سوداگران مرگ و برخورد ویژه با عوامل و عناصر اصلی تهیه و توزیع مواد مخدر در پایتخت، ماموران اداره عملیات ویژه این پلیس با انجام اقدامات پلیسی گسترده دریافتند 2 نفر از قاچاقچیان مواد مخدر اقدام به توزیع گسترده مواد روانگردان در مناطق جنوب غرب تهران می‌کنند و از همین رو با گسترش چتر اطلاعاتی، فعالیت مجرمانه متهمان را تحت نظر قرار  دادند. این مقام انتظامی از شناسایی مخفیگاه متهمان در جنوب غرب تهران خبر داد و ادامه داد: در این رابطه 2 قاچاقچی دستگیر و 14 کیلو مواد مخدر روانگردان کشف شد.
 
شرور «نعمت‌آباد» دستگیر شد
جانشین پلیس پیشگیری پایتخت از دستگیری یکی از اراذل و اوباش متواری که باعث بر هم زدن نظم عمومی شده بود، خبر داد.  سرهنگ اردشیر نادری گفت: در پی قدرت‌نمایی و استفاده از سلاح گرم توسط یکی از اراذل و اوباش سابقه‌دار در محله «نعمت‌آباد» تهران، با اقدامات فنی پلیسی، هویت و مخفیگاه این متهم شناسایی شد و با هماهنگی مقام قضایی، در یک عملیات منسجم پلیسی، متهم در مخفیگاه خود دستگیر شد. وی با بیان اینکه این فرد با برهم زدن نظم عمومی باعث ایجاد رعب و وحشت شهروندان شده بود، افزود: متهم با حضور ماموران پلیس، قصد فرار از مخفیگاهش را داشت که با درایت ماموران و آمادگی آنان در یک عملیات پلیسی دستگیر شد. این مقام انتظامی ابراز داشت: از مخفیگاه متهم یک قبضه سلاح گرم کمری به همراه ۶ گلوله جنگی کشف شد. جانشین پلیس پیشگیری پایتخت ادامه داد: متهم پس از انتقال به کلانتری در تحقیقات اولیه به جرم خود و اخلال در نظم و امنیت شهروندان، ورود به عنف و درگیری با شهروندان اعتراف کرد. 

Page Generated in 0/0066 sec