printlogo


کد خبر: 286787تاریخ: 1403/4/7 00:00
بانیان وضع موجود

یکی از سنت‌های دیرین ایرانیان این است که همیشه دنبال بانی می‌گردند و خودشان حتی‌الامکان چیزی را گردن نمی‌گیرند؛ حالا می‌خواهد بانی برای شام هیأت باشد یا بانی برای مسبب مشکلات مردم. حتی مورد داشتیم وزیری که پس از پایان تصدیش به کار نکردن در حوزه کاریش افتخار کرده است، دنبال بانیان وضع موجود است. از این رو ما به جای ایشان یک تعداد از بانیان وضع موجود را معرفی می‌کنیم.
رابین هود
اولین شخصیت بانی وضعیت موجود رابین‌هود است؛ از ثروتمندان و مسؤولان دزدی می‌کند و به قشر مستضعف می‌دهد در نتیجه افراد نیازمند فکر می‌کنند او ناجی آنهاست در حالی که کاملا برعکس است! پولی که او از مسؤولان سرقت می‌کند مال خود آنها نیست بلکه سرمایه‌ای است که قرار است خرج مشکلات مردم از جمله ساخت مسکن شود. اما رابین‌هود با دزدی آن پول‌ها باعث می‌شود برنامه‌ریزی مسؤولان به عمل نشیند و نتوانند خانه بسازند.
سیندرلا
شخصیت بعدی که بانی وضع موجود است، سیندرلاست. او با حل مشکلش در یک شب، در مردم هم این توهم را به وجود می‌آورد که مشکلات یک شبه قابل حل شدن است. اما در واقعیت مسؤولان باید سال‌ها زحمت بکشند تا شاید بتوانند مشکلات را حل کنند و هیچ چیز یک شبه حل نمی‌شود.
سوباسا
سوباسا شخصیتی ساده‌لوح است که هرچیزی به او بگویند باور می‌کند! کسی که حتی نفهمد عمویش، شوهر مادرش است توقع دارید متوجه شود دنیای امروز دنیای گفتمان است نه موشک؟ به این ترتیب دلواپسان او را فریب می‌دهند و فکر می‌کند خودش به تنهایی و با تمرین می‌تواند قهرمان جهان شود. در حالی‌که همگان می‌دانند او برای قهرمانی باید یک مربی آمریکایی بیاورد.
استاد شیفو
استاد شیفو را همه می‌شناسید. خودمان هم دقیقا نمی‌دانیم او چرا و چگونه بانی وضع موجود است اما از قدیم گفتن فلفل نبین چه ریزه، بشکن ببین چه تیزه. پس احتمال دارد او هم عامل خراب کردن زندگی مردم باشد.
پدر پسر شجاع
اسم او را کسی می‌داند؟ نه. چون هیچ جا اسمش برده نمی‌شود. کسی که ریگی به کفشش ندارد چرا باید اسمش را از همه مخفی کند؟ پس مشخص است که او هم در وضع موجود مقصر است که مثل اختلاسگرها هیچکس اسم او را نمی‌داند.
پلنگ صورتی
پلنگ صورتی را همیشه در حال فرار از دست بازرس کلوزو دیدیم و همیشه طرف او را گرفته‌ایم. اما آیا می‌دانید که او همان سلطان سکه است؟ ما هم نمی‌دانیم و هیچ شاهد و مدعایی هم برایش نداریم اما همانطور که سایر دروغ‌های‌مان را به راحتی باور می‌کنید امیدواریم این را هم باور کنید.
 

Page Generated in 0/0054 sec