printlogo


کد خبر: 286804تاریخ: 1403/4/7 00:00
اخبار

روزنامه‌نگار فلسطینی:کنار مردم ایستاده‌ام
ماها نازیه‌الحسینی، روزنامه‌نگار فلسطینی، فعال حقوق بشر، مدیر راهبردهای ناظر حقوق بشر اروپا - مدیترانه در ژنو سوییس و عضو شبکه روزنامه‌نگاران زن ماری کولوین است. او در غزه مستقر است. نازیه‌الحسینی حرفه روزنامه‌نگاری را با پوشش عملیات نظامی اسرائیل در نوار غزه در ژوئیه 2014 آغاز کرد. او در پاسخ به اعطای جایزه خبرنگار میدانی به خودش گفت: «اگر برنده شدن جایزه مستلزم تحمل و شاهد جنایات جنگی در عین سکوت باشد، من افتخار دریافت هیچ جایزه‌ای را ندارم. من همیشه در گزارش‌های خود بی‌طرف خواهم بود اما هرگز نمی‌توانم بی‌طرف باشم. من همیشه به عاملان آن اشاره خواهم کرد و در همبستگی با قربانیان خواهم ایستاد. این همان چیزی است که روزنامه‌نگاری واقعا درباره آن است».
 
لاوروف: جهان اسرائیل را از خطر حمله به لبنان آگاه کند
 
در پی تشدید تهدیدهای مقامات رژیم صهیونیستی علیه لبنان و حزب‌الله، وزیر خارجه روسیه در سخنانی نسبت به پیامدهای کشیده شدن جنگ به لبنان هشدار داد. به گزارش ایسنا، «سرگئی لاوروف» روز چهارشنبه در جریان دهمین اجلاس بین‌المللی «خوانش‌های پریماکف» در مسکو گفت: ایده اصلاح شورای امنیت به بلوغ رسیده است و گام اساسی گسترش نمایندگی آسیا، آفریقا و آمریکای لاتین است. طبق گزارش شبکه الجزیره، لاوروف درباره تهدیدهای رژیم صهیونیستی علیه لبنان تاکید کرد: ما از جامعه بین‌الملل می‌خواهیم اسرائیل را نسبت به اثرات مخرب کشاندن درگیری و جنگ به لبنان آگاه کند. وزیر خارجه روسیه در این باره ادامه داد: خطر گسترش درگیری به لبنان وجود دارد و جامعه جهانی باید به رویکرد فاجعه‌بار اسرائیل اعتراف کند. وی اضافه کرد: واشنگتن از این بهانه استفاده می‌کند که هیچ طرف فلسطینی برای مذاکره وجود ندارد و به همین دلیل است که ما برای دستیابی به وحدت میان گروه‌های فلسطینی تلاش کردیم.
 
اُلمرت:
 نتانیاهو باید برکنار شود
 
نخست‌وزیر پیشین رژیم صهیونیستی تأکید کرد نخست‌وزیر کنونی این رژیم می‌خواهد اسرائیل را نابود کند و باید وی را برکنار کرد. «ایهود المرت» نخست‌وزیر پیشین رژیم صهیونیستی گفت: «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر اسرائیل خواهان نابودی اسرائیل است و باید وی را طرد کرد. نتانیاهو عمدا اسرایی را که همچنان توسط حماس در بازداشت هستند رها کرده است. طبق گزارش الجزیره، وی افزود: اقتصاد و خدمات عمومی درحال فروپاشی است و تمام مناطق متروکه شده‌اند و دولت هیچ طرحی ندارد. المرت گفت: نتانیاهو به صورت عمدی و برنامه‌ریزی شده برای از بین بردن ائتلاف سیاسی – امنیتی - نظامی بین اسرائیل و آمریکا تلاش می‌کند. انتقاد نتانیاهو از رئیس‌جمهور آمریکا نمونه‌ای از غفلت از موضوع و نادیده گرفتن نیازهای بسیار اساسی اسرائیل و تلاش عمدی برای از بین بردن تلاش بایدن برای پیروزی در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکاست. نتانیاهو اخیرا از دولت جو بایدن به دلیل تأخیر در ارسال سلاح برای رژیم صهیونیستی انتقاد کرد.
 
افشای مشارکت نظامی واشنگتن در جنگ غزه
افسر مستعفی آژانس اطلاعات دفاعی آمریکا گفت جنگی که رژیم صهیونیستی در نوار غزه به راه انداخته است بدون حمایت نامحدود آمریکا تا به امروز ادامه پیدا نمی‌کرد و سربازان آمریکایی اکنون برای دفاع از این رژیم در جنگ حضور دارند. «هریسون مان» افسر آژانس اطلاعات دفاعی آمریکا که ماه نوامبر در اعتراض به دست داشتن کشورش در نسل‌کشی فلسطینی‌ها در نوار غزه از سمتش کناره‌گیری کرد، در گفت‌وگو با شبکه خبری الجزیره از دروغ‌پردازی‌های کاخ سفید درباره تلاش واشنگتن برای دستیابی به آتش‌بس در این جنگ پرده برداشت. افسر مستعفی آمریکایی در این مصاحبه گفت بسیاری از افسران و پرسنل اطلاعاتی کشورش همان احساسی را دارند که او را وادار به استعفا کرد اما دولت «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا تمایلی به اصلاح این حمایت بی‌قید و شرط و نامحدود از رژیم صهیونیستی ندارد. هریسون مان افزود: احساس می‌کردم هر روز که به دفترم می‌روم، کمکی به کشتار فلسطینی‌ها می‌کنم و همین احساس باعث شد من از سمت خود استعفا کنم. از آنجا که دستیار مدیر مرکز منطقه‌ای خاورمیانه بودم، از رایزنی‌های آمریکا درباره ادامه حمایت نظامی و اطلاعاتی از اسرائیل مطلع بودم و متوجه شدم این میزان حمایت تغییر نخواهد کرد.

Page Generated in 0/0059 sec