printlogo


کد خبر: 286805تاریخ: 1403/4/7 00:00
اخبار

خیر‌الله تقیانی‌پور دبیر جشنواره تئاتر فجر شد
روز گذشته طی نشستی که با حضور حمید نیلی مدیر کل هنرهای نمایشی، توحید معصومی مشاور عالی مدیرکل و مهدی حاجیان مدیر دبیرخانه‌ دائمی جشنواره‌ها برگزار شد، خیر‌الله تقیانی‌پور به عنوان دبیر چهل‌وسومین جشنواره‌ بین‌المللی تئاتر فجر، امیر مشهدی‌عباس به عنوان دبیر بیست‌ونهمین جشنواره‌ بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان و امیر سلطان احمدی به عنوان دبیر بیستمین جشنواره بین‌المللی نمایش عروسکی تهران - مبارک منصوب شدند. در بخشی از حکم دبیری‌ خیرالله تقیانی‌پور چنین آمده است: بهره‌مندی از همه‌ ظرفیت‌ها و توانمندی‌های تئاتر کشور، توجه به ارکان اصلی جشنواره تئاتر فجر و پرهیز از گسترده شدن ناموزون جشنواره، توجه به حضور آثار باکیفیت خارجی در بخش بین‌الملل و برنامه‌ریزی برای ارزیابی کیفی و عادلانه‌ آثار در تمام بخش‌ها در راستای تحقق جشنواره‌ای با محوریت امید، همدلی و نشاط از وظایف جنابعالی است.
 
سلسله‌نشست‌های «سینما رو به آینده» برگزار می‌شود
در ادامه برگزاری سلسله‌نشست‌های بازخوانی مدیریت سینمای ایران پس از انقلاب که به همت سازمان سینمایی سوره برگزار شد، این سازمان بنا دارد در ادامه این مسیر، نشست ویژه «سینما رو به آینده» را به میزبانی امیر قادری طی 4 شب برگزار کند. به این ترتیب همزمان با روی کارآمدن دولت جدید و تغییرات احتمالی سیاست‌های سینمایی، سلسله‌نشست‌های «سینما رو به آینده» از ۱۰ تا ۱۳ تیر ساعت ۱۷ تا ۱۹:۳۰ در پردیس سینمایی آزادی برگزار می‌شود و قصد دارد با حضور سینماگران شاخص و اصحاب هنر و رسانه به واکاوی راهکارها و ایده‌های تازه برای مدیریت سینما در آینده بپردازد. ۲ دوره از این سلسله‌نشست‌های تخصصی با عنوان «بر سینمای ایران چه گذشت» با هدف واکاوی و مدیریت سینمای ایران در دهه ۶۰ و ۷۰ در پاییز سال گذشته با حضور چهره‌های مختلف برگزار شده بود.
 
«آریوبرزن» در راه پردیس تئاتر شهرزاد
نمایش «آریوبرزن» به نویسندگی و کارگردانی حامد مکملی اجراهای محدود خود را از دهم تیر در سالن شماره ۳ پردیس تئاتر شهرزاد آغاز می‌کند. حامد مکملی، آیناز کاکاوند، مهیار هواسی، ماهان گلگلی، شبنم منتظری، محمدمهدی تقوی، اهورا مرادی، فاطمه اسلامی و آرام شهسواری بازیگران این اثر نمایشی که با همراهی موسیقی زنده و فرم روی صحنه می‌رود، هستند. «آریوبرزن» روایت مقاومت دلیرانه‌ آخرین سردار هخامنشی در برابر لشکر اسکندر مقدونی، یکی از پرفروش‌ترین نمایش‌های دور از پایتخت بوده است که در اردیبهشت و خرداد سال جاری در آمفی‌تئاتر علامه رفیعی قزوین توانست نظر مخاطبان را به خود جلب کند.همچنین این نمایش علاوه بر دریافت جایزه موسیقی از چهل‌ودومین جشنواره‌ بین‌المللی تئاتر فجر، نامزد دریافت تندیس بهترین نمایش در بخش هویت ملی این رویداد بزرگ هنری نیز بوده است.
 
فیلم‌های کوتاه سیمرغی  به نقد رسیدند
جلسه نقد و بررسی مجموعه فیلم‌هاى کوتاه «سیمرغ» که شامل 4 فیلم «ارفاق»، «شریف»، «دآبر» و «برنو» است، ۹ تیر ساعت ۱۹ در سینما شهرسبز لاهیجان برگزار می‌شود. نواب محمودی، فیلمساز و رئیس انجمن سینمای جوان دفتر لاهیجان به عنوان مجری - کارشناس این نشست نقد و بررسی حضور دارد. همچنین از عوامل فیلم‌ها نیز سعید نجاتی، محمد ثریا، محمد علیزاده‌فرد، آرمان فیاض، سیاوش چراغی‌پور، مجید پتکی، هاشم مرادی، رسول علیزاده، رامین پورعبدالله، حسن عسگری، فاطیما نوفلی، علی کشاورز، مهدیه غلامحسینی، مریم سادات‌فاضلی و مهتاب ابراهیمی در این نشست حضور خواهند داشت. برنامه اکران‌های استانی مجموعه فیلم‌هاى کوتاه «سیمرغ» با حمایت گروه سینمایی «هنر و تجربه» و انجمن سینمای جوانان ایران از ۲۱ خرداد آغاز و این بسته تاکنون در شهرهای شهرکرد، بم، رودبار، زاهدان، خرم‌آباد و زنجان با حضور فیلمسازان اکران شده است. در کنار این اکران‌ها، کارگاه‌های فیلمسازی کارگردانان «سیمرغ» نیز با حضور علاقه‌مندان برگزار می‌شود. همچنین برنامه ویژه و اکران فیلم‌های «سیمرغ» به مناسبت سالروز تولد عباس کیارستمی نیز روز اول تیر در کنار تک‌درخت معروف فیلم سینمایی «خانه دوست کجاست» در رستم‌آباد رودبار برگزار شد.
 
«ضد» وارد شبکه نمایش خانگی شد
همزمان با سالروز هفتم تیر، فیلم سینمایی «ضد» به کارگردانی امیرعباس ربیعی، روی آنتن شبکه ۳ می‌رود و به طور همزمان راهی شبکه نمایش خانگی می‌شود.
این فیلم سینمایی محصول سازمان سینمایی سوره، به کارگردانی امیرعباس ربیعی، تهیه‌کنندگی محمدرضا شفیعی و نویسندگی حسین تراب‌نژاد همزمان با هفتم تیر سالروز انفجار دفتر حزب جمهوری و شهادت دکتر بهشتی و اعضای حزب، امروز ساعت ۱۶ از شبکه ۳ سیما روی آنتن می‌رود. «ضد» به نویسندگی حسین تراب‌نژاد، روایتی از خلوص عشق تا جنون سیاست در دل یک واقعه تاریخی است. 
در خلاصه داستان این تریلر سیاسی آمده: هر کسی می‌تواند «ضد» باشد. این «ضد» می‌تواند حذف یک نفر یا یک ملت باشد. مهدی نصرتی، لیلا زارع، لیندا کیانی، نادر سلیمانی، مجید پتکی، روزبه رئوفی، عماد درویشی، مهشید جوادی، شیرین آقاکاشی و امین خانی بازیگران اصلی این اثر هستند. فیلم سینمایی «ضد» برای نخستین‌بار در چهلمین جشنواره فیلم فجر به نمایش درآمد و نامزد دریافت ۷ سیمرغ و برنده ۲ سیمرغ بلورین بهترین نقش مکمل مرد و بهترین طراحی صحنه شد.

Page Generated in 0/0063 sec