printlogo


کد خبر: 286809تاریخ: 1403/4/9 00:00
اخبار

نمایشی به تهیه‌کنندگی رامبد جوان روی صحنه می‌رود
عاطفه تهرانی، کارگردان، طراح حرکت و بازیگر تئاتر از دهم تیرماه نمایش «مختصر گزارشی از یک تئوری» را در خانه نمایش دا روی صحنه می‌برد. همچنین رامبد جوان، پس از 5 سال به عنوان تهیه‌کننده در نمایش جدید عاطفه تهرانی حضور خواهد داشت.
این نمایش تولیدی از خانه نمایش دا است و کسرا شاهینی مجری طرح این نمایش خواهد بود. پیش‌فروش بلیت 3 روز نخست این نمایش در سایت تیوال آغاز شده است.
«مختصر گزارشی از یک تئوری» نوشته بهزاد اقطاعی است که در خلاصه داستان آن آمده است: «آنچه آب می‌فهمد، باد با خود می‌برد. آنچه باد می‌برد، خاک می‌زاید. آنچه خاک می‌زاید، آتش نمایان می‌کند. پنجمی این 4 را کنار هم می‌رقصاند». شهریار ‌کامکار، مهدیه نجفدری و فربد ‌تکلو بازیگران این نمایش هستند. این نمایش قرار است از دهم تا بیست‌ودوم تیر ساعت ۱۹:۳۰ با مدت زمان یک ساعت در خانه نمایش دا میزبان مخاطبان باشد.
***
«کبریت» آماده نمایش و پخش شد
فیلم کوتاه «کبریت» به نویسندگی و کارگردانی حسین جمشیدی و تهیه‌کنندگی محمد گودرزی با نگاهی خاص به موضوع ترورهای گروهک منافقین در سال‌های ابتدایی انقلاب ایران پرداخته است.
این فیلم کوتاه به دست جوانانی ساخته شده است که از دوران دانش‌آموزی دغدغه پرداختن به برهه‌های حساس تاریخی ایران را دارند. حسین جمشیدی سابقه کارگردانی فیلم کوتاه «مارمالادی» با همین موضوع را دارد و اکنون در تدارک فیلم جدیدش با نام موقت «کاپیتان» تورس است. مهدی محسنی که فیلمبرداری فیلم‌های کوتاه «مارمالادی» و «کبریت» را برعهده داشته نیز به گروه تولید اثر جدید جمشیدی پیوسته است.
***
انتشار کتاب «آقای رئیس‌جمهور» 
کتاب «آقای رئیس‌جمهور» به‌تازگی همزمان با چهلمین روز شهادت آیت‌الله رئیسی توسط قرارگاه فرهنگی سنگر منتشر شده است.
«آقای رئیس‌جمهور» نخستین کتاب برای مخاطب کودک و نوجوان درباره زندگی شخصی آیت‌الله رئیسی، رئیس‌جمهور شهید ایران است که با هدف آشنایی این طیف سنی با شخصیت شهید سید ابراهیم رئیسی، از زمان کودکی تا شهادت ایشان را به تصویر کشیده است. این کتاب در ۲۲ صفحه و قطع خشتی تصویرگری و روانه بازار کتاب شده است. مجموعه قرارگاه فرهنگی سنگر کتاب از سال ۹۷ به‌طور غیررسمی و از سال ۹۸ به ‌طور رسمی با شعار «کار جهادی کف میدان در حوزه کتاب و کتاب‌خوانی» و با هدف گسترش فرهنگ مطالعه در سراسر کشور کار خود را با تعدادی از جوانان و نوجوانان فعال و دغدغه‌مند آغاز کرده است. آغاز فعالیت این قرارگاه از خراسان شمالی و شهرستان بجنورد بوده است.
***
فروش 1.9 میلیون دلاری نقاشی هری پاتر
طراحی نخستین جلد کتاب از مجموعه‌های هری پاتر در حراجی ساتبی در نیویورک 1.9 میلیون دلار (1.5 میلیون پوند) فروخته شد.
بنا بر این گزارش، حراجی ساتبی اعلام کرد این نقاشی با ارزش‌ترین کالای مرتبط با مجموعه «هری پاتر» است که تا به حال در این حراجی فروخته شده است. 
پیش از این نسخه اول کتاب «هری پاتر و سنگ جادو» رکورددار بالاترین قیمت ثبت‌شده برای یک آیتم از این مجموعه فانتزی بود که دسامبر ۲۰۲۱ در حراجی هریتیج در دالاس به قیمت ۴۲۱ هزار دلار فروخته شده بود. این نقاشی آبرنگ نخستین‌بار سال ۲۰۰۱ در حراجی‌ای در ساتبیز لندن عرضه شد، زمانی که تنها 4 کتاب اول از این مجموعه منتشر شده بود و در نهایت به قیمت ۸۵۷۵۰ پوند فروخته شد.
این نقاشی از «توماس تیلور» ۲۳ ساله روی جلد نسخه اولیه کتاب «هری پاتر و سنگ جادو» در سال ۱۹۹۷ چاپ شد و تیلور در این نقاشی از آبرنگ‌های غلیظ روی کاغذ آبرنگ فشرده سرد استفاده کرد و با مداد کاریسمای سیاه، نقاشی جلد این کتاب را طراحی کرد.
***
«ایزابل هوپر» جایزه لومیر فرانسه را دریافت می‌کند
«ایزابل هوپر»، هنرپیشه فرانسوی در جشنواره لومیر در لیون با دریافت جایزه معتبر لومیر به خاطر نقش چشمگیر در سینما تجلیل خواهد شد.
این بازیگر که به نماد بازیگری سینمای فرانسه بدل شده است، جایزه معتبر لومیر را در شانزدهمین دوره آن در حالی دریافت می‌کند که مراسم اهدای آن در ماه اکتبر در شهر لیون برگزار خواهد شد.
انستیتو لومیر که بر جشنواره نظارت دارد، درباره ستاره فیلم‌های سینمایی «او»،  «۸ زن» و «پیانو» گفت: «کارنامه او بخش عظیمی از تاریخ سینمای معاصر را در بر می‌گیرد». این موسسه تنها نمونه‌ای از بیش از ۱۵۵ عنوان بازیگری هوپر را ارائه کرد که شامل همکاری با اسطوره‌های کارگردانی فرانسوی مانند کلود شابرول، کلر دنیس، فرانسوا اوزون و برتراند تاورنیه و همچنین فیلمسازان بین‌المللی از جمله میشائل هانکه، پل ورهوفن و هونگ سانگ می‌شود.
هوپر سال ۲۰۰۵ جایزه شیر طلایی ویژه ونیز را به خاطر نقش اصلی‌اش در فیلم «گابریل» دریافت کرد. وی سال ۲۰۱۷ نخستین نامزدی اسکار خود را برای بازی در نقش قربانی تجاوز جنسی در فیلم «Elle» (او) ساخته «پل ورهوون» دریافت کرد؛ نقشی که جایزه گلدن‌گلوب و جایزه اسپریت را برای وی به ارمغان آورد. سال ۲۰۲۲، جشنواره فیلم برلین نیز از این بازیگر ۷۱ ساله با اعطای خرس طلایی افتخاری تجلیل کرد.

Page Generated in 0/0059 sec