printlogo


کد خبر: 286822تاریخ: 1403/4/9 00:00
اخبار

دستگیری اعضای باند جعل و فروش مدارک دانشگاهی
معاون عملیات ویژه پلیس آگاهی فراجا گفت کارآگاهان اعضای باند جاعلی را که مدارک دانشگاهی را به افراد فرصت‌طلب در داخل و خارج از کشور به قیمت‌های گزاف به فروش می‌رساندند، دستگیر کردند. سرهنگ ضرغام آذین گفت: با توجه به درخواست حراست دانشگاه آزاد اسلامی، مبنی بر رسیدگی به پرونده جاعلان مدارک دانشگاه آزاد اسلامی، این موضوع در دستور کار پلیس آگاهی قرار گرفت. این مقام انتظامی افزود: با اطلاعات جمع‌آوری شده مشخص شد افرادی ضمن تشکیل باند و ارتباط با لایه‌های دارای دسترسی به اطلاعات در مراکز حساس علمی و دانشگاهی، نسبت به جعل مدارک رسمی و ارائه ریز نمرات، همچنین استعلام مثبت تاییدیه اقدام می‌کردند و مدارک مذکور را به افراد سوءاستفاده‌کننده در داخل و خارج از کشور به قیمت‌های گزاف به فروش می‌رساندند. معاون عملیات ویژه پلیس آگاهی گفت: ضمن هماهنگی قضایی و هماهنگی با عوامل حراست دانشگاه موصوف و پس از شناسایی باند مذکور در قرار‌های صوری جداگانه، ۲ نفر از متهمان دستگیر شدند و تعداد ۱۲ مدرک رسمی دانشگاه آزاد اسلامی به همراه مهر و تاییدیه‌های مربوط و مبلغ ۸ هزار دلار کشف و ضبط شد. سرهنگ آذین با بیان اینکه متهمان با قرار قانونی متناسب روانه زندان شدند، اظهار کرد: این افراد فرصت‌طلب در بازجویی‌ها به جعل ۲۵ مدرک دانشگاهی و فروش به افراد داخل و خارج از کشور اعتراف کردند.
***
ارائه بیش از یک میلیون خدمت پزشکی به حجاج ایرانی
مرکز پزشکی حج و زیارت با انتشار گزارشی با اشاره به افزایش مراجعات زائران به مراکز خدمات‌رسانی به حجاج ایرانی بیت‌الله الحرام، از ارائه بیش از یک میلیون خدمت به ضیوف الرحمان خبر داد. گزارش دریافتی از مرکز پزشکی حج و زیارت حاکی است در روزهای اخیر مراجعات زائران به مراکز درمانی در ۲ شهر مدینه و مکه افزایش یافته و بیش از یک میلیون و 62 هزار خدمات به حجاج ایرانی بیت‌الله ‌الحرام ارائه شده است. در این گزارش تعداد فوتی‌های زائران ایرانی 23 نفر اعلام شده که از این تعداد 18 نفر مرد و 5 نفر هم از بانوان هستند و ایست قلبی و گرمازدگی عامل اصلی فوت این افراد عنوان شده است. البته به دلیل آموزش‌های مناسب و ارائه خدمات بهداشتی به‌موقع تعداد فوتی‌های ایران به نسبت دیگر کشورهای اسلامی کمتر بوده است.
***
هشدار قوه قضائیه پیش از نشر اخبار از اصالت و منبع آن اطمینان داشته باشید
معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه‌قضائیه از مردم خواست به منظور پیشگیری از قرار گرفتن در موقعیت‌های مجرمانه، قبل از اقدام برای نشر خبر، حتما از اصالت و منبع خبر اطمینان داشته باشند. در پیامک معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه‌قضائیه که به صورت سراسری جمعه 8 تیرماه برای همه شهروندان ارسال شده، آمده است: به منظور پیشگیری از قرار گرفتن در موقعیت‌های مجرمانه، لازم است مراقبت فرمایید در دام اخبار جعلی و خلاف واقع فضای مجازی قرار نگیرید و قبل از اقدام برای نشر خبر، حتما از اصالت آن، همچنین از تاریخ، منبع و صاحب خبر اطمینان حاصل فرمایید. معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه‌قضائیه با ۳ اپراتور مخابراتی با هدف ارتقای آگاهی‌های عمومی و آشنایی مردم با نحوه درست استفاده از فناوری‌ها با محوریت کاهش وقوع جرم، تفاهمنامه همکاری دارد، همچنین از ۳ سال قبل نیز در قالب «پویش ارتقای آگاهی‌های حقوق جامعه» برای شهروندان پیامک‌های هشداری ارسال می‌شود.

Page Generated in 0/0059 sec