printlogo


کد خبر: 286831تاریخ: 1403/4/9 00:00
اخبار

مخبر: انتخابات یک موضوع فرابخشی است
سرپرست ریاست‌جمهوری گفت:  انتخابات یک موضوع فرابخشی است و نهادهای مختلفی درگیر آن هستند اما اساس کار با وزارت کشور است که انصافا باید نمره قابل قبولی به وزارت کشور در این انتخابات بدهیم.
محمد مخبر دیروز با حضور در محل ستاد انتخابات کشور ضمن درود به روح پرفتوح شهدای انقلاب اظهار داشت: خلأ رئیس‌جمهور شهیدمان آیت‌الله رئیسی در جای جای کشور به صورت بارز خود را نشان می‌دهد و ما فکر نمی‌کردیم چنین روزی داشته باشیم اما تقدیر چنین شد.
وی عنوان کرد: برکت حضور ولی فقیه سبب شد تا ما این دوره سخت را در شرایط دشوار پشت سر بگذاریم و امیدواریم با انتخاب مهمی که مردم عزیزمان انجام خواهند داد مسیر شهدای خدمت ادامه پیدا کند.
کفیل ریاست‌جمهوری اضافه کرد: مردم وظیفه‌ای دارند و همانطور که رهبری فرمودند به دنبال حماسه تشییع شهدای خدمت، همین حماسه در انتخابات هم اتفاق می‌افتد و مردم آن را شکل می‌دهند و امیدواریم امروز شاهد حضور پرشور مردم پای صندوق‌های رای باشیم.
مخبر با بیان اینکه مردم از ابتدای انقلاب همیشه وظیفه خود را بخوبی انجام دادند، افزود: مردم خصوصا در انتخابات‌ها، غیرتمندانه حضور پیدا کردند و مؤلفه اصلی اقتدار و امنیت را رقم زدند.
وی بیان کرد: حکومت و دولت نیز وظایفی دارد؛ اول اینکه بستر این حماسه حضور را فراهم کند و خوشبختانه با تلاش‌های بسیار خوب وزیر کشور و معاونان‌شان این کار بخوبی انجام شده و صندوق‌ها و شعبات مناسب بخوبی فراهم شده به شکلی که نقطه‌ای در داخل و خارج نیست که امکان رای دادن وجود نداشته باشد.
سرپرست ریاست‌جمهوری گفت: از دیگر وظایف دولت بحث امنیت انتخابات است و خوشبختانه این بخش نیز بخوبی انجام شده و نگرانی‌ای به لحاظ امنیتی در کشور نداریم.
مخبر خاطرنشان کرد: از دیگر مسائلی که وزیر کشور و شخص رهبری و شورای نگهبان حساس بودند این است که رای مردم را حق‌الناس می‌دانند و مواظبت از آن وظیفه دولت است و برای آن برنامه‌ریزی خوبی شده است.
***
کنعانی: آمریکایی‌ها علیه انتخابات ایران گزافه‌گویی می‌کنند
سخنگوی وزارت امور خارجه نسبت به ادعاهای معاون نماینده ویژه آمریکا در امور ایران درباره انتخابات ریاست‌جمهوری کشورمان واکنش نشان داد.
ناصر کنعانی، اظهارات مداخله‌جویانه آبرام پیلی، معاون نماینده ویژه آمریکا در امور ایران درباره انتخابات ریاست‌جمهوری کشورمان را محکوم کرد.
وی این اظهارات را گزافه‌گویی و یک مداخله‌جویی آشکار معرفی کرد و گفت: مقامات آمریکایی از این‌گونه اظهارات بی‌ارزش طَرفی نخواهند بست و ملت ایران همانند گذشته در این انتخابات نیز با مشارکت موثر و پرشور خود پای صندوق‌های رای، پاسخ اینگونه اظهارات مداخله‌جویانه را محکم خواهد داد.
کنعانی ادامه داد: ملت‌های جهان آثار و نتایج دموکراسی آمریکایی را در داخل همین کشور و نیز مناطق مختلف دنیا دیده و طعم تلخ آن را چشیده‌اند. به طور نمونه خروجی دموکراسی و حقوق بشر آمریکایی در سرزمین‌های اشغالی، جنایتکارانی هستند که در اشغالگری، نژادپرستی، جنگ و خونریزی و اقدامات تروریستی، در جهان شهره و سرآمد هستند. اگر سازوکار دموکراسی آمریکایی اجازه می‌داد، قطعا مردم آمریکا حکمرانان بهتری را برای خود انتخاب می‌کردند.
سخنگوی وزارت امور خارجه تصریح کرد: نحوه برخورد با دانشجویان و اساتید دانشگاه‌های آمریکا که معترض به نسل‌کشی در فلسطین و سرزمین‌های اشغالی هستند، خود گواه روشنی از کارنامه آمریکا در زمینه حقوق بشر و آزادی بیان است. دنیا شاهد است چطور با ضرب و شتم، بازداشت غیرقانونی و اخراج از کار، صحبت از حقوق بشر در آمریکا بدل به شعاری توخالی شده است.
آبرام پیلی، قائم‌مقام نماینده ویژه وزارت خارجه آمریکا در امور ایران، چهارشنبه ۶ تیر مدعی عدم برگزاری انتخابات آزاد و عادلانه در ایران شد.
***
فرانسه هم مریم رجوی را ممنوع‌الخروج کرد
فرانسه پس از کشف اسناد پولشویی، تجهیزات جاسوسی، اسلحه و نفرات غیرقانونی از مقر منافقین در پاریس، مریم رجوی سرکرده این گروهک تروریست را ممنوع‌الخروج کرد.
پلیس فرانسه پس از حمله به مقر گروهک منافقین در مشار پاریس و به دست آوردن اسناد پولشویی، تجهیزات جاسوسی، اسلحه و نفرات غیرقانونی، حکم ممنوع‌الخروجی‌ سرکرده 70 ساله گروهک تروریست منافقین را برای بررسی پرونده‌ اتهامات صادر کرده است.
23 خردادماه پلیس فرانسه به یکی از مقرهای گروهک منافقین در پاریس حمله کرد که طی آن علاوه بر کشف مقادیری سلاح، 3 نفر از اعضای این گروهک نیز بازداشت شدند.
بنا بر این گزارش، مریم رجوی سرکرده این گروهک تروریستی که در حال حاضر در وضعیت وخیم جسمانی قرار دارد و تیم پزشکی وی از بهبودی او قطع امید کرده‌، سال گذشته توسط پلیس آلبانی نیز ممنوع‌الخروج و ممنوع‌الورود شده بود. گروهک منافقین مسؤول ترور و به شهادت رساندن 17 هزار نفر از هموطنان‌مان است که عمده این ترورها دهه 60 انجام شد. همچنین منافقین در طول جنگ تحمیلی با صدام و بعثی‌ها همکاری کردند که این خیانت‌ آنها باعث شهادت تعداد زیادی از رزمندگان در جبهه‌های دفاع‌مقدس شد. 

Page Generated in 0/0077 sec