printlogo


کد خبر: 286858تاریخ: 1403/4/10 00:00
اخبار

حمله اشرار به خودروی حامل صندوق‌های رأی در راسک
در پی حمله اشرار به خودروی حامل صندوق‌های اخذ رای یکی از شعب‌ جکیگور راسک‌ در جنوب سیستان‌وبلوچستان 2 نفر شهید شدند. بر اساس این گزارش، پس از اتمام رأی‌گیری در مسیر بازگشت صندوق‌ها به فرمانداری، اشرار مسلح ناشناس به یکی از خودروهای حامل صندوق اخذ آرای مردم در محور راسک به جکیگور حمله کردند که بر اثر این حمله 2 نفر از ماموران بدرقه صندوق شهید و تعدادی از اعضای صندوق مجروح شدند. 
***
کاهش معتادان متجاهر در پایتخت بر اساس مستندات
رئیس پلیس مبارزه با موادمخدر تهران بزرگ از کاهش معتادان متجاهر در پایتخت خبر داد. سرهنگ حسین باباپور در این باره اظهار کرد: با توجه به وسعت و بعد آسیب‌های اجتماعی و لایه‌های پنهان و نهانی که در این زمینه وجود دارد، وظیفه ما این است که با برنامه‌ریزی و ایجاد برنامه‌های اثربخش اعم از برنامه‌های کوتاه‌مدت و بلندمدت در این حوزه بتوانیم شرایط را بخوبی رصد کنیم و اقدامات قانونی انجام دهیم. در بحث آسیب‌های اجتماعی موضوعات مختلفی وجود دارد که یک موضوع آن اعتیاد است که در حوزه کار پلیس مبارزه با مواد مخدر قرار دارد و ما در این زمینه انجام وظیفه می‌کنیم. وی اظهار کرد: مقابله، پیشگیری، ساماندهی معتادان متجاهر، کاهش مصرف و کاهش تقاضا از جمله موضوعاتی هستند که در بحث مبارزه با مواد مخدر موثر واقع می‌شوند لذا ما تمام این مسیرها را به صورت همزمان پیگیری می‌کنیم. رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر تهران در ادامه با اشاره به اینکه برآوردهایی که از رصدهای عینی حاصل شده است، نشان می‌دهد رشد اعتیاد به رغم اینکه شاید در جهان افزایش پیدا کرده در کشور ما کاهش داشته است، گفت: در حال حاضر در تهران مانند گذشته مظاهر علنی مصرف و کلونی‌های اعتیاد مشاهده نمی‌شود. چه بسا محلاتی در سطح شهر تهران وجود داشتند که از شهرت کشوری برخوردار بودند اما حالا دیگر خبری از این موضوعات در سطح شهر تهران نیست.
***
برگزاری نکوداشت ۱۷۵۷ سال سنت آموزش عالی در دانشگاه تهران
نکوداشت ۱۷۵۷ سال سنت آموزش عالی در ایران، روز سه‌شنبه ۱۲ تیرماه ۱۴۰۳ با حضور اساتید، دانشجویان، کارکنان و فارغ‌التحصیلان ادوار مختلف دانشگاه تهران و شخصیت‌های علمی، فرهنگی و سیاسی داخلی و خارجی در پردیس مرکزی دانشگاه تهران برگزار می‌شود. به گزارش روابط عمومی دانشگاه تهران، آیین بزرگداشت ۱۷۵۷سالگی سنت دانشگاهی ایران همزمان با نودمین سالگرد تأسیس دانشگاه تهران «نماد آموزش عالی ایران» ۱۲ تیرماه ۱۴۰۳ با شعار «ایران آغازگر سنت دانشگاهی ۱۷۵۷ساله در جهان و دانشگاه تهران نماد این فخر ملی در ۹۰ سالگی» و «دانشگاه تمدن‌ساز؛ پیشران تمدن نوین اسلامی» افتتاح می‌شود. پیشنهاد منضم کردن سابقه ۹۰ساله دانشگاه تهران با قدمت بیش از ۱۷ قرن آموزش عالی در ایران و برگزاری بزرگداشت ۱۷۵۷ سال قدمت آموزش عالی در ایران به عنوان یک فخر ملی، سال ۱۴۰۲ از سوی دکتر سیدمحمد مقیمی، رئیس دانشگاه تهران به شورای عالی انقلاب فرهنگی ارائه شد و این پیشنهاد در اسفند ۱۴۰۲ در شورای معین شورای عالی انقلاب فرهنگی به تصویب رسید. این موضوع در نهایت با عنوان «واگذاری مأموریت مستندسازی، احیا و بزرگداشت سنت دانشگاهی و نظام آموزش عالی ایران به دانشگاه تهران» به تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی رسید و در تاریخ ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ با شماره ابلاغ ۳۸۸۳ به امضای رئیس شورای عالی انقلاب فرهنگی رسید و ابلاغ شد.

Page Generated in 0/0058 sec