printlogo


کد خبر: 286884تاریخ: 1403/4/11 00:00
اخبار

کامبیز دیرباز به «شغال» پیوست
کامبیز دیرباز جدیدترین هنرمندی است که به جمع بازیگران سریال نمایش خانگی «شغال» به کارگردانی بهرنگ توفیقی و تهیه‌کنندگی علی طلوعی اضافه شده است. پیش از این مهدی سلطانی، امیرحسین فتحی و شبنم مقدمی به عنوان بازیگران این سریال معرفی شده بودند و سایر بازیگران سریال که همگی از چهره‌های شناخته‌شده هستند، به‌زودی معرفی می‌شوند. دیرباز در بیست‌وچهارمین دوره جشنواره فیلم فجر برای فیلم «به نام پدر» ساخته ابراهیم حاتمی‌کیا و در بیست‌وهفتمین جشنواره فیلم فجر برای فیلم «عیار ۱۴» ساخته پرویز شهبازی نامزد دریافت سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش مکمل مرد شد. «شغال» محصول نبراس پیکچرز است و از پلتفرم «نبراس» پخش خواهد شد.
***
«بچه‌های دشت» به «هنر و تجربه» می‌آیند
فیلم سینمایی «بچه‌های دشت» به کارگردانی اسماعیل مسعودی و تهیه‌کنندگی عباس مسعودی (برادران اقلیدی) با حضور بازیگرانی همچون متین آراسته، بابک زرنویس‌زاده، شمس‌الآفاق شفیعی و پریسا درافشان ساخته شده است. در خلاصه داستان این فیلم آمده است: «پسربچه‌ای که از انتقال پدر معلمش به روستا ناراحت است قصد دارد با خرابکاری و اقدامات هنجارشکن داخل روستا و مدرسه، پدر و خانواده را تحت فشار قرار دهد که به شهر برگردند اما در این مسیر اتفاقاتی می‌افتد که مانع از اهداف او می‌شود و در پایان متنبه می‌شود که پا به پای پدرش به تلاش و فعالیت ادامه دهد و راه درست را در پیش بگیرد». مراسم رونمایی و اکران افتتاحیه این فیلم امروز دوشنبه ۱۱ تیر در پردیس سینمایی گلستان شیراز با حضور سازندگان اثر، هنرمندان سینما و تئاتر، مدیران و شخصیت‌های فرهنگی برگزار می‌شود. اکران آنلاین این فیلم هم چهارشنبه ۱۳ تیر از طریق سایت هاشور آغاز می‌شود. فیلم «بچه‌های دشت» در پنجاه‌ودومین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم رشد برگزیده و حائز دریافت دیپلم افتخار فیلم شده است.
***
رسول کاهانی سراغ «شکستن خط فرضی» رفت
رسول کاهانی، کارگردان، طراح و نویسنده سینما و تئاتر بعد از نمایش «محیط زیست» با ۸۵۰۰ مخاطب در یک دوره اجرایی در تماشاخانه ملک، قصد دارد نمایش جدید خود را با عنوان «شکستن خط فرضی» روی صحنه ببرد. «زبان اصلی»، «اسکورسیزی»، «فرق.اَ.وسط»، «تحت تاثیر» و «محیط زیست» از جمله آثاری هستند که کاهانی پیش از این روی صحنه برده است. در خلاصه داستان این نمایش آمده است: «امشب، شب مهمیه ...». سیدعماد عامری به عنوان تهیه‌کننده، امیرسپهر تقی‌لو به عنوان مجری طرح و محمدصادق زرجویان به عنوان طراح و گرافیست، رسول کاهانی را در نمایش «شکستن خط فرضی» همراهی می‌کنند.
***
رونمایی از آلبومی با آثاری از صبا، خالقی و محجوبی
آیین رونمایی از آلبوم «غزالانه» پنجشنبه ۱۴ تیر ساعت ۱۹ در فرهنگسرای ارسباران برگزار می‌شود. این آلبوم شامل اجرای آثاری از استادان موسیقی ایران یعنی ابوالحسن صبا، روح‌الله خالقی، مرتضی محجوبی، پرویز مشکاتیان و جلال ذوالفنون است که با پیانوی غزال ناظرفصیحی اجرا شده است. غزال ناظرفصیحی (زاده آذرماه ۱۳۵۳) آهنگساز و نوازنده پیانو، موسیقی را نزد استادانی همچون فخری ملک‌پور آموخت. وی در رشته‌های حقوق، موسیقی و پژوهش هنر تحصیل کرده است و پیانو را به شیوه ایرانی می‌نوازد. ناظرفصیحی تاکنون به عنوان تک‌نواز و هم‌نواز در آثار فراوانی همچون «تومرو»، «صدای سبز باران»، «راه بی‌نشان»، «غزالان رمیده» و... حضور داشته است.
***
هوش مصنوعی صدای «مورگان فریمن» را درآورد
«مورگان فریمن» بازیگر و صداپیشه آمریکایی استفاده غیرمجاز از هوش مصنوعی برای تقلید صدایش را محکوم کرد. این بازیگر در یادداشتی از طرفدارانش تشکر کرد و از تلاش‌های کاربران برای محکوم کردن تقلید غیرمجاز هوش مصنوعی از صدای قابل تشخیص این بازیگر تشکر کرد. بازیگر سرشناس ۸۷ ساله به خاطر گویندگی در فیلم‌هایی مانند «رژه پنگوئن‌ها»، «رستگاری در شاوشنگ» و «عزیز میلیون‌دلاری» شناخته شده است. شهرت فوق‌العاده صدای فریمن، او را به یک هدف خاص برای تقلید صدای تولید شده توسط هوش مصنوعی تبدیل و اخیرا کاربری در فضای مجازی که خود را به عنوان خواهرزاده بازیگر معرفی کرده، از صدای ساخته شده فریمن با هوش مصنوعی بهره برده است. اظهارات فریمن در حالی مطرح شده است که تقلیدهای هوش مصنوعی در صنعت سرگرمی مورد بررسی قرار گرفته است. تیم حقوقی «اسکارلت یوهانسون» بازیگر هالیوود نیز اخیراً از کمپانی هوش مصنوعی «OpenAI» خواسته است تا نحوه ایجاد دستیار صوتی شخصی هوش مصنوعی خود به نام «Sky» را فاش کند و چت‌بات را به دلیل شباهت بسیار زیاد به صدای این بازیگر غیرفعال کند.
***
عرضه «یک روایت معتبر درباره گوادلوپ» در کتابفروشی‌ها
کتاب «یک روایت معتبر درباره گوادلوپ؛ آخرین تلاش در جهت حفظ منافع» نوشته ابوالقاسم شهریاری به‌تازگی توسط انتشارات به‌نشر (آستان قدس رضوی) منتشر و روانه بازار نشر شده است. این کتاب از مجموعه یک روایت معتبر با موضوع ادبیات پایداری و مقاومت است. مجموعه یک روایت معتبر با محور قرار دادن تاریخ انقلاب اسلامی در این جلد به نویسندگی ابوالقاسم شهریاری، نوشتاری مستند با اشاره به اوضاع سیاسی در سال ۱۳۵۷ و حضور امام خمینی(ره) در کشور فرانسه است و به بیان واقعه گوادلوپ همزمان با اوج‌گیری مبارزات ملت ایران علیه نظام ستمشاهی می‌پردازد. این کتاب با ۸۰ صفحه، قطع رقعی، شمارگان 1000 نسخه و قیمت ۴۸ هزار تومان عرضه شده است.

Page Generated in 0/0064 sec