printlogo


کد خبر: 286896تاریخ: 1403/4/11 00:00
استقلال در کدام پست‌ها نیاز به جذب بازیکن دارد؟
خرید هوشمندانه

استقلال تهران در فصل نقل و انتقالات در چند پست نیاز به جذب بازیکن دارد. استقلالی‌ها هنوز فعالیت جدی خود در فصل نقل و انتقالات را آغاز نکرده‌اند و بازیکن جدیدی نگرفته‌اند. به همین دلیل هم برای بسیاری از هواداران این تیم جای سوال است که این باشگاه برای چه پست‌هایی نیاز به خرید جدید دارد؟
* حالت اول؛ ثبات در سیستم
در صورتی که استقلال بخواهد با سیستم 2-5-3 فصل گذشته به کار ادامه دهد، در خط دفاعی، این تیم نیاز به مدافع جدید برای ترکیب ثابت ندارد، مگر آنکه یکی از نفرات قبلی جدا شود یا نکونام تصمیم به اضافه کردن چشمی به خط هافبک بگیرد. در خط هافبک اما این تیم نیاز مبرمی به بازیکنان جدید دارد. در سمت چپ اوضاع خوب است اما با توجه به اتمام قرارداد سلمانی، یک ذخیره برای جلالی باید جذب شود. در صورتی که خود این بازیکن هم جدا شود باید آبی‌ها سراغ ۲ بازیکن بروند. در سمت راست یامگا دیگر حضور ندارد که  حردانی می‌تواند گزینه اول ترکیب اصلی باشد و تورانیان دوم. در قلب خط هافبک استقلالی‌ها نیاز به حداقل ۲ بازیکن درجه یک دارند چون هم مهدی‌پور مصدوم است و هم رضاوند فصل گذشته کیفیت لازم را نداشت. اگر ماشاریپوف را هم یک هافبک لحاظ کنیم، او اصلا جانشین ندارد و آبی‌ها باید به فکر یار ذخیره وی باشند. در خط حمله، استقلالی‌ها بلانکو و محمدی را به عنوان یار ثابت در اختیار دارند اما با توجه به اخباری مبنی بر جدایی رمضانی و بابایی، این تیم نیاز به خرید یار جدید برای نیمکت ذخیره دارد.
* حالت دوم؛ تغییر سیستم به 1-3-2-4
نکونام در فولاد از سیستم ۴ دفاعه بهره می‌برد و پیش‌تر اعلام کرده علاقه دارد از این سیستم در فصل آینده استفاده کند. در این صورت استقلال باز هم در خط دفاعی مشکلی ندارد و مهره‌هایش کافی است. در جناحین هم اوضاع به همان ترتیب است و در صورت جدایی جلالی، این تیم یک مدافع چپ نیاز دارد. در خط هافبک این تیم نیاز به حداقل یک هافبک (در سیستم 1-3-2-4) دارد. مهم‌تر از آن اما در پست وینگر است که استقلال به شدت نیازمند بازیکن جدید است. آبی‌ها در این سیستم می‌توانند از بلانکو به عنوان مهاجم نوک استفاده کنند که در این صورت نیاز به جذب یک ذخیره برای وی احساس می‌شود. محمدی در این سیستم در سمت راست بازی خواهد کرد و ماشاریپوف در سمت چپ یا پشت مهاجم. این تمام بضاعت آبی‌هاست. به همین دلیل هم در صورت تغییر سیستم به 1-3-2-4، استقلالی‌ها نیاز به جذب حداقل ۳ بازیکن در فاز تهاجمی دارند؛ هم برای پست هافبک پشت مهاجم (در صورت حضور ماشاریپوف در سمت چپ) و هم به عنوان یار ذخیره در طرفین خط حمله. گفتنی است در هر دو صورت استقلال در دروازه حسینی، خالدآبادی و محمدجواد کیا را در اختیار دارد که حتی در صورت جدایی خالدآبادی به دلیل سربازی، هیچ مشکلی گریبان استقلال را نخواهد گرفت و نیازی به خرید بازیکن در این پست وجود ندارد.
* پیشنهاد استقلال برای هایجک آقایی‌پور
استقلالی‌ها برای جذب جواد آقایی‌پور حاضر به پرداخت مبلغ عجیبی شده‌اند. به گزارش برنا، در حالی که شنیده می‌شد جواد آقایی‌پور با تیم اورنبورگ روسیه به توافق رسیده و بزودی با این تیم قرارداد امضا می‌کند، این بازیکن در آستانه توافق با استقلال است. آقایی‌پور که پیش‌تر هم مورد توجه استقلال قرار گرفته بود به دلیل مشکل رضایتنامه و علاقه به بازی خارج از ایران، از لیست بازیکنان مدنظر استقلال خارج شده بود اما پیگیری‌ها نشان می‌دهد این بازیکن در حالی که قصد پرواز به خارج از ایران را داشت در آخرین لحظات حاضر به توافق با استقلال شد. یک منبع آگاه به برنا گفت رضایتنامه این بازیکن هزینه‌ای ۲۰ میلیاردی برای استقلال داشته و خود این مهاجم هم برای امضای قرارداد در سال اول ۳۶ میلیارد و سال دوم ۴۵ میلیارد تومان دستمزد خواهد گرفت که جمع این مبالغ بالای ۱۰۰ میلیارد تومان می‌شود! گفتنی است آقایی‌پور یکی از بهترین بازیکنان استقلال خوزستان بود که نقش مهمی در بقای این تیم در لیگ برتر داشت اما پرداخت چنین مبلغی برای مهاجمی که فقط در یک فصل ۹ گل به ثمر رسانده و یک فصل سابقه بازی در لیگ برتر را دارد بسیار عجیب است.

Page Generated in 0/0064 sec