printlogo


کد خبر: 286900تاریخ: 1403/4/11 00:00
اخبار

پوشش رایگان بیمه سلامت در دولت سیزدهم ۲ برابر شد
معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان بیمه سلامت ایران گفت: پوشش رایگان بیمه سلامت در دولت سیزدهم ۲ برابر شده است. حسین رنجبران گفت: در دولت سیزدهم ۶ میلیون نفر از هموطنان دهک چهارم تا ششم زیر پوشش بیمه سلامت قرار گرفتند. هم‌اکنون با احتساب ۳ دهک نخست جامعه، ۱۲ میلیون ایرانی تحت پوشش رایگان بیمه سلامت هستند. بنا بر اعلام سازمان بیمه سلامت، رنجبران به روز شدن پرداخت مطالبات موسسات پزشکی طرف قرارداد را دیگر خدمت دولت سیزدهم اعلام کرد و افزود: هم‌اکنون کمتر موسسه پزشکی طرف قرارداد بیمه سلامت در سراسر کشور وجود دارد که مطالبه‌ای باقیمانده از سال ۱۴۰۲ از بیمه سلامت داشته باشد؛ این در حالی است که در دولت‌های گذشته پرداخت مطالبات موسسات پزشکی طرف قرارداد این سازمان گاهی تا بیش‌ از یک سال طول می‌کشید.
***
تسهیل شناسایی نیازمندان با سامانه هوشمند امداد
عضو هیات امنای کمیته امداد گفت: سامانه هوشمند امداد شناسایی نیازمندان را تسهیل کرده است. حمیدرضا ترقی در بازدید از غرفه کمیته امداد در نمایشگاه الکامپ، افزود: پیشرفت کمیته امداد برای خدمت‌رسانی بیشتر به اقشار ضعیف جامعه هم باید متناسب با فناوری روز باشد که تسهیلات لازم را برای دسترسی مردم به این نهاد و خدمات‌گیری از آن فراهم کند و هم باید میزان توان فکری، فرهنگی و تکنیکی اقشار ضعیف جامعه متناسب با آن رشد کند که بتوانند از این ظرفیت برای دسترسی‌شان بهره ببرند. وی اظهار کرد: اسلام بر اصل خدمت‌رسانی تاکید دارد و باید خودمان فقیریابی کرده و به فقرا کمک برسانیم و تنها در این صورت است که این چرخه تکمیل می‌شود. ترقی ادامه داد: اگر کسی نتوانست مراجعه و اعلام نیاز کند از حق و حقوقی که جامعه و نظام برایش در نظر گرفته بهره‌مند نمی‌شود و ما باید فکری به حال این قشر کنیم. عضو هیات امنای کمیته امداد تاکید کرد: سامانه «سها» چون به سیستم‌های هدفمندی یارانه‌ها متصل است و می‌تواند دهک‌بندی خانواده‌ها را تشخیص دهد، به ما کمک می‌کند بتوانیم کسی که نیازمند واقعی است را شناسایی کنیم. وی افزود: کیفیت خدمات هوشمندی که در حال حاضر در کمیته امداد ارائه می‌دهیم خیلی بهتر شده و قابل مقایسه با گذشته نیست، این سیستم‌ها قدرت تجزیه و تحلیل و راستی‌آزمایی اقشار ضعیف را هم به ما داده و ما را به سمت نیازمند واقعی سوق می‌دهد.
***
دانش‌آموزان از بازار آزاد کتاب درسی نخرند
معاون سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی وزارت آموزش وپرورش با بیان اینکه ثبت سفارش کتاب‌های درسی پایه‌های اول، هفتم و دهم از امروز (دیروز یکشنبه) آغاز شده، گفت: امسال بیش از ۱۵۵ میلیون جلد کتاب‌ درسی چاپ شده و خانواده‌ها به خرید کتاب از بازار آزاد نیاز ندارند. محمد علوی‌تبار با بیان اینکه ثبت سفارش پایه‌های ورودی اول ابتدایی، هفتم و دهم پس از ثبت‌نام در مدارس و ثبت‌نام قطعی در سامانه سیدا از امروز تا ششم شهریور امکان‌پذیر است، گفت: پرداخت به صورت آنلاین از طریق درگاه‌های پیش‌بینی شده و سامانه انجام می‌شود. وی با بیان اینکه هیچ دریافتی به صورت نقدی انجام نمی‌شود، افزود: قیمت‌ها به صورت میانگین در تمام پایه‌ها ۵۰ درصد افزایش داشته است. معاون سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی وزارت آموزش‌و‌پرورش اظهار کرد: برای مناطق محروم، مطابق سال قبل مدارسی که به صورت رایگان و نیم‌بها کتاب دریافت کردند امسال هم به صورت رایگان و نیم‌بها کتاب دریافت می‌کنند. بنا به این گزارش، به ‌منظور تسهیل دسترسی دانش‌آموزان به کتاب‌های درسی، ثبت سفارش کتاب‌ها از طریق پنجره ملی خدمات دولت هوشمند به آدرس my.gov.ir یا پنجره واحد خدمات الکترونیک وزارت آموزش‌و‌پرورش my.medu.ir یا سامانه فروش و توزیع مواد آموزشی www.irtextbook.ir انجام می‌شود. برای ورود به سامانه کد ملی دانش‌آموز، نام کاربری و ۶ رقم سمت راست شماره سریال شناسنامه دانش‌آموز، «رمز عبور» ورود به سامانه است. 

Page Generated in 0/0052 sec