printlogo


کد خبر: 286909تاریخ: 1403/4/11 00:00
اخبار

تأیید سلامت انتخابات توسط شورای نگهبان
سخنگوی شورای نگهبان گفت: با بررسی‌های انجام شده، صحت مرحله اول انتخابات به تایید شورای نگهبان رسید و آن را رسما به وزارت کشور اعلام کردیم. هادی طحان‌نظیف عصر دیروز در گفت‌وگو با بخش خبری ساعت ۱۴ شبکه خبر، درباره صحت مرحله نخست چهاردهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری، گفت: دقایقی قبل نتایج بررسی صحت انتخابات به تایید شورای نگهبان رسید. وی ادامه داد: با بررسی‌های انجام شده صحت مرحله اول انتخابات به تایید شورای نگهبان رسید و رسما به وزارت کشور اعلام کردیم. سخنگوی شورای نگهبان ادامه داد: فرصت شکایت در نظر گرفته بودیم اما هیچ شکایتی به شورا واصل نشد. مردم هم شکایتی نداشتند، به همین دلیل صحت و سلامت انتخابات به تایید ما رسید. طحان‌نظیف گفت: از طریق سامانه مردم‌ناظر اعلام کرده بودیم اگر تخلفی در روز انتخابات انجام شده به ما گزارش دهند. از طریق دبیرخانه نیز پیش‌بینی کرده بودیم اما در هیچ کدام شکایتی مطرح نشد. با بررسی‌های جامع انجام شده صحت و سلامت انتخابات مورد تایید قرار گرفت. وی ادامه داد: احتمال می‌دادیم انتخابات به دور دوم برسد به همین دلیل پیش‌بینی لازم را انجام داده بودیم. فرآیند و روندها و تمام مراحل نظارت را همچنان ادامه می‌دهیم. با اعلام ما مبنی بر سلامت انتخابات، 2 نامزد می‌توانند تا ۲۴ ساعت قبل از آغاز رای‌گیری به تبلیغات‌شان ادامه دهند.
***
اسلامی: مانعی برای برگزاری دور دوم انتخابات وجود ندارد
سخنگوی ستاد انتخابات کشور گفت: ملزومات و تعرفه‌های انتخابات در اختیار استان‌ها قرار می‌گیرد و از این‌ جهت هیچ مانعی نداریم؛ ان‌شاءالله روز جمعه رأس ساعت ۸ صبح انتخابات برگزار خواهد شد. محسن اسلامی دیروز در گفت‌وگو با خبر 14 سیما، با اشاره به تمهیدات وزارت کشور برای برگزاری دور دوم انتخابات ریاست‌جمهوری، اظهار کرد: آمادگی‌ها و پیش‌بینی‌ها برای برگزاری مرحله دوم انتخابات ریاست‌جمهوری وجود دارد و نامزدهای دور دوم انتخابات می‌توانند تبلیغات خود را شروع کنند و تا ساعت ۸ صبح روز پنجشنبه 14 تیرماه وقت تبلیغات دارند. وی در توصیه‌ای به نامزدهای دور دوم انتخابات، گفت: هم نامزدها و هم ستادها و هم هوادارها را دعوت می‌کنیم قانون را رعایت کنند. سخنگوی ستاد انتخابات کشور تصریح کرد: ما امروز ۱۵ استان را دعوت کردیم که تعرفه‌های انتخابات را دریافت کنند و از روز بعد نیز ۱۶ استان دیگر را دعوت خواهیم کرد. اسلامی با بیان اینکه فرآیند خوبی در برگزاری دور دوم انتخابات ریاست‌جمهوری در حال طی‌ شدن است، ادامه داد: ملزومات و تعرفه‌ها در اختیار استان‌ها قرار می‌گیرد و از این جهت هیچ مانعی نداریم؛ ان‌شاءالله روز جمعه رأس ساعت ۸ صبح انتخابات برگزار خواهد شد.
***
خلجی: شهید رئیسی تا آخر مقابل افزایش قیمت بنزین ایستاد
رئیس شورای اطلاع‌رسانی دولت با انتشار مطلبی تاکید کرد شهید رئیسی تا آخر مقابل افزایش قیمت بنزین ایستاد. سپهر خلجی با انتشار مطلبی در شبکه اجتماعی ایکس، گفت: شهید رئیسی تا آخر مقابل افزایش قیمت بنزین ایستاد. خلجی تاکید کرد: شهید رئیسی تا آخر عمر پربرکت خود در مقابل جریانی که برای تأمین منابع به دنبال افزایش قیمت بنزین و فشار مضاعف بر مردم بود ایستاد و بارها طرح‌هایی که ارائه شد را با دلایل متقن و با ملاحظه توان مردم رد کرد.
***
بهادری‌جهرمی: چرا سازوکار اینستکس در دولت قبل جواب نداد؟
سخنگوی دولت به این سوال که چرا سازوکار اینستکس در دولت قبل جواب نداد اما دیپلماسی همسایگی دولت سیزدهم جواب داد؟ پاسخ داد. علی بهادری‌جهرمی با بیان اینکه در دولت قبل سازوکار اینستکس را طراحی کردند و یک دلار هم نتوانستند نفت در برابر غذا مبادله کنند، گفت: علت این بود که فقط به ۳ کشور خاص توجه می‌کردند و ظرفیت‌های کشور را محدود کردند. وی اضافه کرد: پیش از دولت سیزدهم تجارت خارجی کشور سالانه حدود ۸۰ میلیارد دلار بود ولی سال گذشته به ۱۱۷ میلیارد دلار رسید و رکوردی تاریخی در کشور زد. سخنگوی دولت همچنین یادآور شد: با عموم کشورهای همسایه روابط اقتصادی و تجاری ما تقویت شده و توسعه یافته است و در این زمینه از ابزارهای عضویت ایران در اتحادیه اوراسیا، سازمان شانگهای و پیمان بریکس استفاده شد.
***
سرلشکر صفوی: عراق می‌تواند به تأثیرگذارترین کشور جهان عرب تبدیل شود
مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا با بیان اینکه عراق می‌تواند به تأثیرگذارترین کشور جهان عرب تبدیل شود، گفت: سرنوشت ایران و عراق مشترک است. سرلشکر سیدیحیی صفوی در آیین اعطای دکترای افتخاری دانشگاه جامع امام‌ حسین علیه‌السلام به نعیم العبودی، وزیر علوم عراق که در دانشگاه جامع امام حسین علیه‌السلام برگزار شد، اظهار داشت: حضور وزیر علوم عراق در ایران فرصت طلایی و افتخار بزرگی برای توسعه روابط علمی، پژوهشی و تبادل استاد و دانشجو بین ایران و عراق است. دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا با اشاره به ظرفیت‌های گوناگون عراق گفت: کشور، دولت و ملت عزیز و مستقل عراق برای پیشرفت و آبادانی بیشتر با برخورداری از سرمایه عظیم انسانی، تاریخی، تمدنی و منابع عظیم نفتی، کشاورزی و مراقد مطهر امامان معصوم علیهم‌السلام و بزرگان دین و همچنین با توجه به ظرفیت راهپیمایی عظیم اربعین، می‌تواند به تأثیرگذارترین کشور جهان عرب تبدیل شود. سرلشکر صفوی با تأکید بر اینکه ۲ کشور ایران و عراق، مکمل ژئوپلیتیک، ژئواستراتژیک، ژئواکونومیک و ژئوکالچر یکدیگر هستند، خاطرنشان کرد: ما سرنوشت مشترکی داریم.

Page Generated in 0/0053 sec