printlogo


کد خبر: 286912تاریخ: 1403/4/11 00:00
صدها خبرنگار از سراسر جهان به ایران آمدند تا این رویداد بزرگ سیاسی را از نزدیک مخابره کنند
خبرنگاران خارجی درباره برگزاری انتخابات چه گفتند؟

در انتخابات هشتم تیرماه، صدها خبرنگار از سراسر جهان به ایران آمده بودند تا این رویداد بزرگ سیاسی را از نزدیک مخابره کنند. در این میان خبرنگاران خارجی نظرات جالبی درباره انتخابات ایران بیان کرده‌اند که نگاهی به برخی از این نظرات می‌ اندازیم.
آلیسا یوهانسون روبین، روزنامه‌نگار کهنه‌کار آمریکایی از نیویورک‌تایمز درباره ایران و برگزاری انتخابات ریاست جمهوری می‌گوید: «ایران کشور مهمی است و شما در حال انتخاب یک رئیس‌جمهور هستید». 
خبرنگار سی‌ان‌ان نیز در تحلیل نگاه حضرت آقا به انتخابات اظهار می‌کند: «می دانم مشارکت در اینجا همیشه امری کلیدی است. این چیزی است که ما بسیار دقیق به آن نگاه می‌کنیم. فکر می‌کنم همه رسانه‌ها همین کار را خواهند کرد، چرا که رهبر عالی ایران گفته‌اند برای ایشان مشارکت امری بسیار مهم است، بنابراین این چیزی است که ما هم آن را مورد بررسی قرار خواهیم داد».
فردریک پلایت‌جین از دیگر خبرنگاران خارجی حاضر در این رویداد بزرگ سیاسی هم وقتی می‌خواهد در باب علت اهمیت پوشش این رویداد برای رسانه‌ متبوع خودش توضیح دهد با همه رسمی و دیپلماتیک بودنش در اعتراف جالبی می‌گوید: «هر کسی رئیس‌جمهور ایران باشد، اقدامات ایران را شکل می‌دهد؛ اقداماتی که تأثیرات جهانی دارند؛ اقداماتی که در منطقه‌ خاورمیانه و در روابط ایران با آمریکا نیز اهمیت دارد. از آنجا که برای مدت بسیار طولانی، روابط بین ایالات متحده و ایران دشوار و پر از مشکلات بوده، از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. این روابط در خاورمیانه و جهان مهم بوده و هست».
خبرنگار آساهی شیمبون ژاپن با شمارگان ۱۰ میلیون نسخه‌ در روز که دومین روزنامه‌ پرتیراژ جهان محسوب می‌شود هم دیدگاهی مشابه درباره‌ انتخابات ایران و اهمیت و ارزش خبری آن برای این روزنامه ۱۵۰ ساله‌ سرزمین آفتاب تابان دارد،. انگار که نبض شرق هم در غرب آسیا می‌زند. 
دیگر خبرنگاران خارجی نیز که اغلب آنها شاهد حضور اول‌وقت حضرت آقا پای صندوق رای بودند، نظرات جالب توجهی در این خصوص بیان کرده‌اند. بیشتر آنها از حضور پرشور مردم در یک فضای آرام و بدون تنش مطالبی را بیان کرده‌اند.

Page Generated in 0/0066 sec