printlogo


کد خبر: 286924تاریخ: 1403/4/12 00:00
اخبار

«موقعیت مهدی» در سرزمین سامورایی‌ها
فیلم سینمایی «موقعیت مهدی» به کارگردانی هادی حجازی‌فر، از تولیدات مرکز سیما فیلم، در هجدهمین دوره جشنواره فیلم جشنواره فیلم کانازاوا (Kanazawa Film Festival) حضور دارد.
این جشنواره که از ۴ تا ۸ سپتامبر (۱۴ تا ۱۸ شهریور) برگزار می‌شود، رویدادی سالانه است که در شهر کانازاوا در استان ایشیکاوای ژاپن برگزار می‌شود.
به همت اداره کل تامین و رسانه بین‌الملل، فیلم سینمایی «موقعیت مهدی» تاکنون در جشنواره‌های فیلم‌های هنر پلیس ایتالیا (سال ۲۰۲۳) و جاگران هند (سال ۲۰۲۳) حضور داشته و در لبنان نیز اکران عمومی شده است.
فیلم «موقعیت مهدی» زندگی شهید مهدی باکری و رابطه وی با خانواده، حضور در جبهه‌های دفاع‌مقدس به همراه برادرش شهید حمید باکری، فرماندهی سپاه عاشورا در دفاع‌مقدس و به شهادت رسیدن او را به شیوه‌ای هنرمندانه روایت می‌کند.
***
معرفی فیلم‌های بخش مسابقه سینمای ایران جشنواره کوثر
دبیرخانه پنجمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوثر اسامی ۱۹ فیلم سینمایی بلند را برای حضور در بخش نهایی مسابقه سینمای ایران جشنواره کوثر اعلام کرد و نکته قابل توجه اینکه تعدادی از فیلم‌های معرفی شده از تولیدات متاخر، جدید و اکران نشده سینمای ایران هستند.
فیلم‌های حاضر در بخش مسابقه سینمای ایران عبارتند از: «اخت الرضا» سیدمجتبی طباطبایی، «آپاراتچی» قربانعلی طاهرفر، «بازمانده» «انیمیشن» احسان طاهری، «بچه‌های طوفان» صادق صادق‌دقیقی، «بدون قرار قبلی» بهروز شعیبی، «بیست‌ویک روز بعد» محمدرضا خردمندان، «پروین» محمدرضا ورزی، «تا آمدن احمد» صادق صادق‌دقیقی، «جزیره مینو» حسین قاسمی‌جامی، «دختر ایران» سیدجلال اشکذری، «دست ناپیدا» انسیه شاه‌حسینی، «دسته دختران» منیر قیدی، «سرهنگ ثریا» لیلی عاج، «شور عاشقی» داریوش یاری، «کاپیتان» محمد حمزه‌ای، «میرو» حسین ریگی، «ویلایی‌ها» منیر قیدی، «هناس» حسین دارابی و «یدو» مهدی جعفری. بر این اساس منیر قیدی با ۲ فیلم «ویلایی‌ها» و «دسته دختران» و صادق صادق‌دقیقی با ۲ فیلم «بچه‌های طوفان» و «تا آمدن احمد»، بیشترین فیلم را به عنوان کارگردان در بخش مسابقه سینمای ایران به نام خود ثبت کرده‌اند.
***
قطعه مشترک همایون شجریان و سامی یوسف منتشر شد
قطعه مشترک سامی یوسف و همایون شجریان که از چند روز قبل سامی یوسف خبر انتشارش را در صفحه شخصی‌اش اطلاع‌رسانی کرده بود، منتشر شد. این قطعه با نام «هستی» از آلبوم جدید سامی یوسف «اکستازی» (وجد) است که با شعری از مولانا و خوانندگی مشترک سامی یوسف و همایون شجریان در دسترس علاقه‌مندان موسیقی قرار گرفته است. این قطعه به زبان عربی و فارسی خوانده شده است. سامی یوسف چند روز پیش در صفحه شخصی خود در فضای مجازی نوشته بود: «مفتخرم به اطلاع شما برسانم که نخستین قطعه به نام «هستی» از آلبوم جدیدم «اکستازی» (وجد) طی روزهای آینده منتشر خواهد شد. این اثر یک همکاری فوق‌العاده است که مطمئنم شما هم به اندازه ما از آن لذت خواهید برد».
***
تولید «تلماسه 3» تابستان آینده شروع می‌شود
تولید فیلم «تلماسه: مسیح» به کارگردانی دنی ویلنوو آگوست/ مرداد ۲۰۲۵ آغاز می‌شود. این فیلم به‌رغم اینکه سازندگان آن چندبار گفته بودند چنین نخواهد بود، اکنون گفته می‌شود دنی ویلنوو می‌خواهد سه‌گانه «تلماسه» را تا سال ۲۰۲۶ تکمیل کند و در حال حاضر مشغول کار برای تکمیل فیلمنامه و نهایی کردن بازیگران است. برادران وارنر «فیلم بدون عنوان» خود را که زمان اکرانش را برای دسامبر ۲۰۲۶ تعیین کرده بود، اکنون به عنوان «فیلم دنی ویلنوو» نام‌گذاری کرده است. این در حالی است که کتاب فرانک هربرت برای فیلم سوم «تلماسه» به اندازه کتاب اول مخاطب‌پسند نیست و اگر ویلنوو به آن وفادار باشد، فیلمی بسیار متفاوت با ۲ فیلم اول شکل می‌گیرد، زیرا پل آتریدس با بازی شالامه، که اکنون یک دیکتاتور قدرتمند است، دیگر شخصیتی دوست‌داشتنی باقی نمی‌ماند و داستانی جدی‌تر با اکشن کمتر پیش رو خواهد بود. 
***
یک انیمیشن نخستین فیلم میلیارد دلاری ۲۰۲۴
دنباله انیمیشن «Inside Out» محصول استودیوی پیکسار کمپانی دیزنی، نخستین فیلم سال ۲۰۲۴ نام گرفت که فروش خود در گیشه جهانی را از مرز یک میلیارد دلار عبور داد. این انیمیشن پس از ۱۹ روز اکران 469.3 میلیون دلار در آمریکای شمالی و 545.5 میلیون دلار در سطح بین‌المللی فروش داشته و مجموع فروش جهانی آن به 1.015 میلیارد دلار رسیده است.
 انیمیشن «Inside Out» یکی از ۱۱ فیلم انیمیشنی است که به کلوپ میلیارد دلاری در تاریخ سینما پیوسته است (8 مورد از محصولات دیزنی هستند) و سریع‌ترین انیمیشنی است که این کار را انجام داده است.
این انیمیشن نقدهای درخشانی نیز به دست آورده و در حال حاضر با امتیاز ۹۳ درصد از منتقدان در میان 5 فیلم برتر پیکسار در وب‌سایت راتن تومیتوز قرار دارد. این فیلم همچنین امتیاز سینمایی A را از «CinemaScore» کسب کرده است. قسمت دوم انیمیشن «Inside Out» را «کلسی مان» کارگردانی کرده و تهیه‌کنندگی آن را نیز «مارک نیلسن» با فیلمنامه‌ای از«مگ لفاوه» بر عهده دارد. «امی پولر»، «فیلیس اسمیت»، «لوئیس بلک»، «تونی هیل»، «لیزا لاپیرا» و «مایا هاوک» از صداپیشگان انیمیشن جدید استودیوی پیکسار کمپانی دیزنی هستند.

Page Generated in 0/0082 sec