printlogo


کد خبر: 286930تاریخ: 1403/4/12 00:00
دور دنیا

همکاری نظامی روسیه با ارتش یمن
پایگاه خبری - تحلیلی میدل ایست‌ آی به نقل از منابع آگاه مدعی شد روسیه در حال بررسی ارسال موشک‌های بالستیک ضد کشتی برای انصارالله یمن است. یک مقام ارشد آمریکایی که خواست نامش فاش نشود، گفت نشانه‌هایی مبنی بر این وجود دارد که ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه در حال بررسی تامین موشک‌های کروز بالستیک ضد کشتی برای انصارالله یمن است و این همکاری نزدیک‌تر میان مسکو و انصارالله می‌تواند معضل استراتژیک پیش روی غرب را که به دنبال حفاظت از کشتی‌های تجاری در دریای سرخ و فراتر از آن است، تشدید کند. نشریه نیوزویک با انتشار این گزارش که از سوی پایگاه خبری - تحلیلی میدل ایست آی انگلیس منتشر شده است، مدعی شد: مسکو به عنوان بخشی از همسویی رو به افزایش خود با ایران، با انصارالله هماهنگی بیشتری پیدا کرده و کرملین به دنبال ائتلاف‌های جدید و عمیق‌تر در میان قدرت‌های ضد غربی پس از آغاز جنگ با اوکراین در فوریه ۲۰۲۲ است. نیروهای مسلح ارتش یمن وابسته به انصارالله در طول ماه‌های گذشته در پاسخ به حملات مرگبار گسترده رژیم صهیونیستی به نوار غزه که نزدیک به ۳۸ هزار فلسطینی را به شهادت رسانده است، کشتی‌های تجاری و کشتی‌های نظامی غربی را که در دریاهای سرخ، مدیترانه و دریای عرب فعالیت می‌کنند، هدف حمله قرار داده است. انصارالله متعهد شده است حملات خود ادامه داده و آنها را گسترش دهد، مگر اینکه رژیم صهیونیستی به‌ طور کامل از غزه عقب‌نشینی کند.
***
کنعانی: ایرانیان منتظر اقدام غرب در برابر رفتارهای هنجارشکنان هستند
سخنگوی وزارت امور خارجه ایران خواستار «توضیح و اقدام برخی کشورهای غربی نسبت به رفتارهای وحشیانه، غیرمتمدنانه و غیرقانونی عده‌ای هنجارشکن» شد که سعی کردند مانع رای ‌دادن ایرانیان شوند. ناصر کنعانی «حضور هموطنان عزیز ایرانی خارج از کشور پای صندوق‌های رای به ‌رغم برخی سختی‌ها را  یکی از جلوه‌های زیبای همبستگی ملی ایرانیان داخل و خارج» توصیف کرد. وی نوشت: البته عده‌ای هنجارشکن که خود را مخالف جمهوری اسلامی ایران معرفی می‌کنند، ناامیدانه و نافرجام تلاش کردند با تهدید و توهین به رای‌دهندگان از طریق سخیف‌ترین رفتارها و زشت‌ترین کلمات، مانع مشارکت ایرانیان خارج از کشور در یک فرآیند دموکراتیک شوند. هر چند تنها نتیجه حاصله برای این به اصطلاح مخالفان، چیزی جز فلاکت و نمایش جهانی عمق ابتذال آنان نبود. کنعانی همچنین «اجازه برخی دولت‌های غربی مدعی دموکراسی برای نمایش این‌گونه رفتارهای زشت و عدم برخورد قانونی و بازدارنده همین دولت‌ها با اهانت‌کنندگان و ناقضان حقوق قانونی شهروندان اصیل و نجیب ایرانی» را «سوال‌برانگیز» دانست.
***
مردم آمریکا معتقدند بایدن و ترامپ توانایی ریاست‌جمهوری ندارند
نظرسنجی‌های جدید نشان می‌دهد بسیاری از مردم آمریکا معتقدند ۲ نامزد اصلی انتخابات ریاست‌جمهوری این کشور توانایی ریاست‌جمهوری آمریکا، را ندارند. تازه‌ترین نظرسنجی سراسری در آمریکا نشان می‌دهد ۷۲ درصد مردم این کشور اعتقاد دارند جو بایدن ۸2 ساله، رئیس‌جمهور این کشور و نامزد اصلی حزب دموکرات در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا از نظر روحی - روانی آمادگی لازم برای انتخاب مجدد به عنوان رئیس‌جمهور آمریکا را ندارد. نتایج این نظرسنجی همچنین نشان می‌دهد ۴۹ درصد رای‌دهندگان معتقدند دونالد ترامپ ۷8 ساله، رئیس‌جمهور پیشین آمریکا و نامزد اصلی جمهوری‌خواهان نیز توانایی کافی و لازم را برای ریاست‌جمهوری ندارد. نظرسنجی چند ماه پیش شبکه ای‌بی‌سی نیوز و موسسه افکارسنجی ایپسوس نیز نشان داد ۸۶ درصد آمریکایی‌ها بر این باورند جو بایدن، رئیس‌جمهور کنونی آمریکا برای دوره دوم ریاست‌جمهوری بسیار پیر است. به نوشته راشاتودی، بایدن ۸2 ساله پیرترین رئیس‌جمهوری است که تاکنون نامزد انتخابات آمریکا شده است و دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق و رقیب احتمالی او از حزب جمهوری‌خواه در انتخابات ۷8 سال دارد. ۵۹ درصد شرکت‌کنندگان در این نظرسنجی همچنین معتقدند علاوه بر بایدن، ترامپ هم برای نامزد شدن در انتخابات ریاست‌جمهوری در این کشور پیر است.
***
آزادی رئیس بیمارستان شفا بعد از 7 ماه
پس از آنکه رئیس بیمارستان شفا صبح دیروز پس از 7 ماه از اسارت نیروهای رژیم صهیونیستی آزاد شد، نهادهای مختلف امنیتی و جاسوسی آن، یکدیگر را مسبب این مساله معرفی می‌کنند. سرویس جاسوسی شاباک دیروز پس از آزادی «محمد ابوسلیمه» رئیس بیمارستان شفا اعلام کرد این اقدام به دلیل ازدحام در زندان‌های این رژیم انجام شده و این سرویس مدت‌ها قبل در این باره هشدار داده بود اما مدیریت زندان‌های رژیم صهیونیستی اعلام کرد تصمیم برای آزادسازی ابو‌سلیمه توسط ارتش و شاباک گرفته شد و به دلیل ازدحام زندان‌ها نبود. شبکه ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی به نقل از یک منبع امنیتی گزارش داد مسؤول آزادسازی ابو‌سلیمه ۲ اداره زندان‌ها و اطلاعات در مدیریت زندان‌ها وابسته به وزارت امنیت داخلی به ریاست «ایتامار بن‌گویر» هستند. تایمز اسرائیل نیز نوشت: بن گویر خواستار برکناری رئیس شاباک پس از آزادی رئیس بیمارستان شفا شد. به گزارش شبکه خبری الجزیره، بن‌گویر در پلتفرم «ایکس» در این رابطه مدعی شد: آزادی رئیس بیمارستان شفا در شهر غزه همراه با ده‌ها «تروریست» دیگر به منزله رها کردن موضوع امنیت و اهمالی امنیتی است. بن‌گویر در ادامه تاکید کرد «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی باید مانع از این شود که «یوآو گالانت» وزیر جنگ این رژیم و رئیس شاباک، سیاستی مستقل و مغایر با سیاست کابینه را در پیش گیرد. رژیم صهیونیستی صبح دیروز ابو‌سلیمه را پس از گذشت ۷ ماه از بازداشتش، همراه با تعدادی از کادر پزشکی بازداشت شده در بیمارستان‌های نوار غزه آزاد کرد.

Page Generated in 0/0140 sec