printlogo


کد خبر: 286931تاریخ: 1403/4/12 00:00
اخبار

احسان حدادی رئیس فدراسیون دوومیدانی شد
احسان حدادی به مدت 4 سال رئیس فدراسیون دوومیدانی شد. مجمع انتخاباتی فدراسیون دوومیدانی دیروز دوشنبه ۱۱ تیر در سالن فارسی آکادمی ملی المپیک به ریاست سیدمحمدشروین اسبقیان، معاون توسعه ورزش حرفه‌ای و قهرمانی وزارت ورزش و جوانان برگزار شد و در پایان، با رای اعضای مجمع احسان حدادی به عنوان رئیس فدراسیون دوومیدانی انتخاب شد. ایرج عرب و هاشم خزایی 2 کاندیدای دیگر این انتخابات بودند که قبل از آغاز مجمع انصراف دادند. مصطفی زرین‌افضل کاندیدای دیگری بود که از ادامه حضور در انتخابات انصراف داد، هاشم صیامی نیز پس از انجام صحبت‌های خود به نفع احسان حدادی کناره‌گیری کرد تا روح‌الله عسکری، عباسعلی مدیح، احسان حدادی و مهران تیشه‌گران 4 کاندیدای نهایی انتخابات باشند. در پایان رای‌گیری از اعضای مجمع احسان حدادی با کسب ۴۰ رای از مجموع آرای ماخوذه به عنوان رئیس فدراسیون دوومیدانی انتخاب شد. نماینده کمیته ملی المپیک در این مجموع مناف هاشمی بود. انتخاب اعضای هیات رئیسه فدراسیون دوومیدانی نیز با موافقت اعضای مجمع مقرر شد در یک مجمع فوق‌العاده برگزار شود. 
***
خرید جدید استقلال تست پزشکی داد
بازیکن جدید اهل بوسنی استقلال، در تست‌های پزشکی شرکت کرد. آلمدین زیلیکیچ، بازیکن اهل بوسنی، یکی از نفراتی است که باشگاه استقلال در هفته‌های گذشته با ارسال یک آفر رسمی، به دنبال جذبش بوده است. وینگری که سابقه و رزومه چندان درخشانی ندارد و جذب او، با انتقادهایی از سوی هواداران روبه‌رو شده است. این بازیکن که چندی پیش از تیم سارایوو کنار گذاشته شد و سپس قراردادش را با این باشگاه فسخ کرد، راهی تهران شده و در تست‌های پزشکی ایفمارک شرکت کرده تا در صورت قبولی در این آزمون‌ها، به صورت رسمی قراردادش را با استقلال به امضا برساند. آلمدین زیلیکیچ 28 ساله که سابقه 3 بار بازی برای تیم‌ ملی بوسنی را نیز در کارنامه دارد، فصل گذشته در 16 بازی برای تیم سارایوو به میدان رفت که حاصل آن، 4 گل و 3 پاس گل بود. او بخش عمده فوتبالش را در صربستان، بوسنی و اسلوونی سپری کرده است. پیش از این نیز استقلال با یک دروازه‌بان مقدونی‌الاصل اهل بوسنی نیز به توافق رسیده بود و گفته می‌شود آبی‌ها قصد دارند این بازیکن را نیز جذب کنند، آن هم در شرایطی که این تیم بهترین سنگربان لیگ قبل یعنی سیدحسین حسینی را در اختیار دارد! در فضای مجازی، خریدهای عجیب و بی‌سر و صدای استقلال با انتقاد شدید هواداران روبه‌رو شده است و حتی شایعاتی به گوش می‌رسید مبنی بر اینکه آبی‌ها قصد دارند این بازیکنان خارجی را به تیم‌های دیگر لیگ برتر قرض بدهند. 
***
مرگ شوک‌آور قهرمان 17 ساله در کمتر از 2 دقیقه
بدمینتون‌باز چینی حین مسابقه خود در رقابت‌های قهرمانی آسیا بر اثر تشنج بیهوش شد و جان خود را از دست داد. ژانگ ژیجی، بازیکن بدمینتون تیم‌ ملی چین روز گذشته در جریان آخرین مسابقه مرحله گروهی رقابت‌های قهرمانی آسیا در اندونزی ناگهان روی زمین افتاد و بعد از تشنج چند ثانیه‌ای جان خود را از دست داد. ژانگ، متولد 30 ژانویه 2007 بود و تنها 17 سال داشت که به‌طور ناگهانی در جریان آخرین مسابقه مرحله گروهی رقابت‌ها روی زمین افتاد و باعث شوکه شدن حریف خود، همچنین مسؤولان برگزاری مسابقات شد. چند ثانیه بیشتر طول نکشید تا پزشکان مسابقات بالای سر این بدمینتون‌باز چینی حاضر شوند و مراحل احیای او را آغاز کنند، اما با وجود انتقال سریع به بیمارستان و اقدامات درمانی، ژانگ ژیجی در عین ناباوری در 17 سالگی جان خود را از دست داد. مسؤولان برگزاری مسابقات گزارش دادند به‌رغم تلاش‌های فوری تیم چینی و کادر پزشکی مسابقات، ژانگ ساعت 23:20 به وقت محلی در بیمارستان درگذشت. فدراسیون بدمینتون چین روز دوشنبه درگذشت ژانگ ژیجی بازیکن 17 ساله تیم‌ ملی چین را در جریان رقابت‌های بدمینتون قهرمانی جوانان آسیا در شهر یوگیاکارتای اندونزی تسلیت گفت. انجمن بدمینتون چین «درد عمیق» خود را ابراز کرد و به خانواده این ورزشکار جوان تسلیت گفت، همچنین از حمایت‌های بخش‌های مختلف جامعه تشکر کرد، البته این اتفاق در شبکه‌های اجتماعی کشور چین انتقادها و بحث‌هایی را در پی داشته است. متخصصان پزشکی از نبود برخی دستگاه‌های احیا در محل مسابقات انتقاد کرده‌اند اما در بیانیه‌ای که توسط فدراسیون بدمینتون آسیا و انجمن بدمینتون اندونزی منتشر شد، آمده است: ژانگ ژیجی «در کمتر از 2 دقیقه توسط آمبولانس اورژانس موجود به بیمارستان منتقل شد اما متاسفانه تیم پزشکی موفق نشد جان مرد جوان را نجات دهد». با این حال بیمارستان واقع در اندونزی هنوز علت مرگ را مشخص نکرده و تحقیقات در این زمینه ادامه دارد. 
***
مدافع - هافبک ملی‌پوش استقلال قراردادش را تمدید کرد
بازیکن تیم فوتبال استقلال قراردادش را به مدت 2 سال دیگر با آبی‌پوشان تهرانی تمدید کرد. باشگاه استقلال ضمن اعلام این خبر در رسانه رسمی خود نوشت:
« سید ابوالفضل جلالی، مدافع - هافبک چپ‌پا و ملی‌پوش استقلال، پس از توافق با آبی‌های پایتخت، قرارداد خود را به مدت 2 سال دیگر تمدید کرد. این هافبک آینده‌دار فصل گذشته نمایش‌های خوبی ارائه داد و این فصل وارد چهارمین سال حضورش در استقلال می‌شود». جلالی که سابقه حضور و بازی در جام‌جهانی به همراه تیم‌ ملی فوتبال ایران را هم دارد، پس از حضور امیر قلعه‌نویی یکی از بازیکنان ثابت دعوت شده به تیم‌ ملی است که فرصت بیشتری هم برای بازی پیدا کرده است. 

Page Generated in 0/0080 sec