printlogo


کد خبر: 286938تاریخ: 1403/4/12 00:00
اخبار

نقشه وضعیت تغذیه‌ای کشور تدوین شد
معاون بهداشت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از تدوین نقشه وضعیت تغذیه‌ای کشور برای نخستین بار در وزارت بهداشت خبر داد. حسین فرشیدی گفت: پس از ۸ ماه تلاش فراوان در معاونت بهداشت وزارت بهداشت و با همت دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت و اقدامات ارزنده مدیران و کارشناسان تغذیه در دانشگاه‌های علوم‌پزشکی کشور، برای نخستین‌بار نقشه وضعیت تغذیه کشور طراحی شد. وی اظهار داشت: این نقشه وضعیت شاخص‌های مهم تغذیه‌ای را در کل کشور و به تفکیک هر استان مشخص کرده تا مسؤولان و سیاست‌گذاران بویژه روسای دانشگاه‌های علوم‌پزشکی بتوانند وضعیت جمعیت تحت پوشش خود را نسبت به سایر نقاط کشور ارزیابی و مداخلات انجام‌شده برای دستیابی به وضعیت تغذیه در دانشگاه خود را بررسی کنند و از نقاط بحرانی در هر دانشگاه آگاه شده و بتوانند مداخلات سریع برای بهبود وضعیت را انجام دهند. فرشیدی افزود: این نقشه بر پایه ۱۰ شاخص مهم تغذیه طراحی شده و قرار است طی سال‌های آتی چند شاخص بر اساس وضعیت بیوشیمیایی تغذیه نیز به آن اضافه شود. به گفته وی، معاونت بهداشت وزارت بهداشت این نقشه کشوری را در اختیار تمام روسای دانشگاه‌ها و معاونان بهداشت قرار داده تا بتوانند از وضعیت تغذیه دانشگاه خود بر اساس این شاخص‌ها مطلع شوند. 
***
رفع تعرض از ۴۳۵ هکتار زمین دولتی
فرمانده یگان‌های انتظامی و حفاظتی فراجا گفت: در ۳ ماهه سال جاری رفع تعرض از ۴۳۵ هکتار اراضی دولتی اجرا شده است. سردار رضا بنی‌اسدی‌فر گفت: یگان حفاظت سازمان ملی زمین و مسکن در ۳ ماهه نخست سال جاری موفق به رفع تعرض از هزار و ۲۱۵ مورد تعرض به اراضی دولتی به مساحت حدود ۴۳۵ هکتار شد. وی ادامه داد: یگان حفاظت در این مدت ۸۳ مورد حکم قطعی قضایی رفع تصرف را اجرا کرده و مساحت اراضی آزاد شده نیز توسط این یگان در کل کشور بیش از ۲۰۸ هکتار زمین بوده است. این مقام ارشد انتظامی ضمن تقدیر از عملکرد کارکنان یگان حفاظت سازمان ملی زمین و مسکن که در ادارات کل راه و شهرسازی مستقر هستند، تصریح کرد: وظیفه ما در صیانت از اراضی دولتی به عنوان بخشی از بیت‌المال همواره بر اقدامات پیشگیرانه بوده که این امر با تلاش‌های همکاران در یگان حفاظت سازمان ملی زمین و مسکن میسر شده است. 
***
کمبود ۲۰۰۰ دستگاه خودرو در آتش‌نشانی‌های کشور
مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران گفت: در آتش‌نشانی‌های کشور بیش از ۲۰۰۰ دستگاه خودرو کم داریم، همچنین بیشتر خودروها نیز به سن ۳۰ سالگی و فرسودگی رسیده‌اند که نیازمند بودجه ملی در این زمینه هستیم. قدرت‌الله محمدی در ششمین همایش و نمایشگاه بین‌المللی آتش‌نشانی و ایمنی گفت: آرزوی همه ما این است که شیفت‌های ما خالی از حوادث باشد اما متاسفانه اینگونه نیست، زیرا مجموعه‌ای تنها هستیم. متاسفانه در حوزه ایمنی آموزش شهروندی، امور دانشگاهی، ایمنی ساختمان‌ها، پیشگیری و... چیزی در حوزه ایمنی وجود ندارد. 
***
ارائه بیمه رایگان سرقت گوشی و سیمکارت در الکامپ ۱۴۰۳
آی‌بیمه با حضور در بیست‌وهفتمین نمایشگاه الکامپ، هدیه‌ای ویژه برای خریداران گوشی و سیمکارت از غرفه همراه اول در نظر گرفته است و به تمام خریداران بیمه سرقت رایگان اهدا می‌کند. آی‌بیمه، سامانه هوشمند و تمام‌الکترونیک وابسته به همراه اول، از زمان آغاز فعالیت خود تاکنون، توانسته است به جایگاه قابل ملاحظه‌ای در بازار بیمه ایران دست یابد و خدماتی از جمله بیمه سرقت تلفن همراه، بیمه شخص ثالث، بیمه بدنه، بیمه مسافرتی و... را به ‌صورت آنلاین ارائه دهد. این شرکت با هدف ارائه بیمه‌های خاص و ایجاد تحولات نوین در صنعت بیمه، در نمایشگاه بین‌المللی الکامپ ۱۴۰۳ (سالن ۳۵) حضور دارد.

Page Generated in 0/0063 sec