printlogo


کد خبر: 286944تاریخ: 1403/4/12 00:00
اخبار

رشد تخصیص ارز به تولید با افزایش ذخایر طلا و ارز
 رئیس کل بانک مرکزی از افزایش ذخایر ارز و طلای کشور خبر داد و گفت: تخصیص و تأمین ارز برای تولید هر سال صعودی شده است.
 محمدرضا فرزین افزود: یکی از اهداف اساسی ما افزایش ذخایر ارزی بانک مرکزی بوده و اطمینان می‌دهم ذخایر آزاد ارزی و ذخایر طلای بانک مرکزی در حال افزایش است.
 وی ادامه داد: با ایجاد مرکز مبادله ارز و طلای ایران، ارز کالاهای اساسی را با نرخ ۲۸ هزار و ۵۰۰ تومان بر اساس مصوبه مجلس و تأمین ارز سایر کالاها را با نرخی در یک کانالی که متغیر و شناور است، تأمین کرده‌ایم تا تعادل بنگاه‌های تولیدی به هم نریزد.
 رئیس کل بانک مرکزی با بیان اینکه طبق آمار رسمی، هر سال میزان تخصیص و تأمین ارز به بخش تولید افزایش یافته است، گفت: خوشبختانه با راه افتادن مرکز مبادله تسلط بیشتری بر بازار ارز داریم و بهتر توانستیم ارز اختصاص دهیم و قیمت ارز را کنترل کنیم.
 فرزین با اشاره به کنترل و کاهش تورم، بیان کرد: بخشی از کاهش تورم به دلیل موفقیت سیاست ارزی بوده است.
***
نرخ‌های جدید بلیت هواپیما اعلام شد
 دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی از اعلام نرخ‌های جدید بلیت هواپیما توسط برخی شرکت‌ها خبر داد.
 مقصود اسعدی‌سامانی گفت: حدود ۱۰ تا ۱۲ شرکت هواپیمایی نرخ‌های جدید خود را اعلام و در سایت انجمن شرکت‌های هواپیمایی و سایت‌های خودشان نیز این قیمت‌ها را بارگذاری کرده‌اند.
 وی افزود: شرکت‌های هواپیمایی به‌ رغم تورم و افزایش دستمزدها و برخی هزینه‌های ارزی خارج از کشور کماکان بر اساس نرخ ۴۰ دلار هر ساعت صندلی مسیرهای پروازی خود را تعیین کرده‌اند و به تدریج قیمت‌ها را اعلام می‌کنند.
 اسعدی‌سامانی ادامه داد: اطلاعیه هم داده‌ایم که اگر مسافران بالاتر از نرخ‌های اعلامی شرکت‌ها بلیت تهیه کرده‌اند با ایمیل info@aira.ir یا پیام‌رسان ایتا به شماره ۰۹۹۱۲۰۵۳۵۹۷ مکاتبه کنند و قطعاً رسیدگی خواهد شد.
 وی درباره سقف قیمتی مسیرهای پرتردد گفت: به طور مثال سقف قیمت بلیت اکونومی هواپیمای تهران - مشهد حدود 2 میلیون و ۷۰۰ هزار تومان، تهران - تبریز حدود 2 میلیون و ۴۰۰ هزار تومان و تهران - شیراز هم 2میلیون و ۶۰۰ هزار تومان است.
***
 زنگنه چگونه موجب محکومیت 2.4 میلیارد دلاری ایران شد
 معاون حقوقی رئیس‌جمهور با اشاره به اینکه قرارداد کرسنت یعنی فروش ۲۵ سال گاز ایران به ثمن بخس، گفت: زنگنه که امروز به عنوان حامی پزشکیان مطرح است در وزارت نفت دولت روحانی منجر به محکومیت 2.4 میلیارد دلاری ایران شد.
 محمد دهقان در مطلبی که در فضای مجازی منتشر کرده، نوشته است: برخی جزئیات تاریخی از پرونده پرفساد کرسنت در ادامه مطرح می‌شود: 
 ۱- (1383-۱۳۸۰) مذاکره و امضای قرارداد گازی مشکوک با شرکت کرسنت در دولت آقای خاتمی و فروش ۲۵ سال گاز ایران به ثمن‌بخس و محروم کردن ملت ایران از ده‌ها میلیارد دلار منابع گازی میدان مشترک سلمان.
 ۲- (1391-۱۳۸۱) ورود دستگاه‌های نظارتی جهت مقابله با فساد قرارداد کرسنت و صدور رأی محکومیت توسط قوه‌قضائیه برای برخی اعضای هیات مدیره شرکت ملی نفت در دولت آقای خاتمی و برخی دیگر از عوامل فساد این پرونده.
 ۳- (۱۳۹۲) به‌رغم واضح بودن تأثیر بازگشت افراد مؤثر در فساد قرارداد کرسنت به صدارت نفت در دولت آقای روحانی و تذکر این امر توسط برخی نمایندگان مجلس شورای اسلامی، بازگشت آقای زنگنه و برخی اعضای محکوم شده هیات مدیره نفت منجر به تضعیف مواضع شرکت ملی نفت ایران مبنی بر وجود فساد گسترده در قرارداد کرسنت در دیوان داوری گردید.
 ۴- (۱۳۹۳) محکومیت شرکت ملی نفت ایران در دیوان داوری و تشکیل 2 پرونده کرسنت یک (بابت تقویم خسارت و عدم‌النفع شرکت کرسنت در سال‌های 2014 - ۲۰۰۵) و کرسنت 2 (بابت خسارت و عدم‌النفع شرکت کرسنت در سال‌های 2030-۲۰۱۵)
 ۵- (۱۴۰۰) محکومیت شرکت ملی نفت ایران در پرونده کرسنت یک به 2.4 میلیارد دلار در پایان دولت آقای روحانی
 ۶- (۱۴۰۲-۱۴۰۱) اقدام حقوقی مؤثر برای دفاع از حق ملت ایران که منجر به تجدید فرآیند داوری در کرسنت ۲ و توقف ادعای بی‌پایه ۳۲ میلیارد دلاری کرسنت علیه شرکت ملی نفت ایران شد.
 ۷- (۱۴۰۳) شکست شرکت کرسنت در شناسایی و اجرای رأی 2.4 میلیارد دلاری به‌رغم اقدامات حقوقی گسترده
***
رشد بیش از ۲ هزار واحدی شاخص بورس 
  در پایان دادوستدهای بازار سرمایه، دوشنبه 11 تیر بیش از 8 میلیارد و 251میلیون سهم و حق تقدم به ارزشی بالغ بر 4هزار و 402 میلیارد تومان در بیش از 232 هزار نوبت مورد دادوستد قرار گرفت.
 شاخص بورس با رشد 2 هزار و 207 واحدی در ارتفاع 2 میلیون و 75 هزار و 145واحد قرار گرفت.
 در فرابورس ایران هم با معامله 3 میلیارد و 509 میلیون ورقه به ارزش 67 هزار و 935میلیارد تومان در 134هزار نوبت، شاخص فرابورس (آیفکس) 40واحد افت کرد و در ارتفاع 21هزار و 966واحدی قرار گرفت.

Page Generated in 0/0063 sec