printlogo


کد خبر: 286951تاریخ: 1403/4/12 00:00
محسنی‌اژه‌ای اعلام کرد
رسیدگی سریع به گزارش‌ها و شکایات انتخاباتی

گروه سیاسی: رئیس قوه‌قضائیه گفت مسؤولان ذی‌صلاح در دادسرا و دادگاه در قبال گزارش‌ها از مراجع ذی‌ربط یا مردم درباره امر انتخابات، دقت و سرعت‌ عمل به خرج دهند و به این گزارش‌ها بدون تبعیض رسیدگی کنند.
حجت‌الاسلام‌والمسلمین غلامحسین محسنی‌اژه‌ای با اشاره به در پیش بودن مرحله دوم انتخابات ریاست‌جمهوری چهاردهم، گفت: در ابتدای ورود به بحث انتخابات بر خود لازم می‌دانم شهادت شهیدان «فرهاد جلیل» و «ابراهیم مرمزی» را که توسط اشرار مسلح در حمله به صندوق آرای ریاست‌جمهوری در منطقه راسک استان سیستان‌وبلوچستان به شهادت رسیدند به همه نیروهای مسلح و فرماندهی کل فراجا و خانواده‌های آنان تبریک و تسلیت بگویم؛ این شهیدان حافظان رای مردم بودند و مردم ما قطعا اجازه نمی‌دهند خون این شهیدان پایمال شود.
رئیس عدلیه تصریح کرد: بدون تردید، همه مردم ما توقع دارند نامزدهای محترم و ستادها و هواداران آنها، ملتزم به رعایت قانون و اخلاق باشند و حقوق مردم را رعایت کنند؛ خدای‌ ناکرده چنانچه نامزد یا ستادی انتخاباتی، قانون و اخلاق را رعایت نکنند، مردم نزد خود می‌گویند چگونه باید از چنین افرادی توقع داشته باشیم که پس از تصدی مسؤولیت اجرایی کشور، به رعایت قانون ملتزم باشند؟
رئیس قوه‌قضائیه در ادامه بیان داشت: همچنین باید از تمام مردمِ مسؤولیت‌پذیر و وظیفه‌شناسی که در دور اول انتخابات مشارکت کردند قدردانی کنم و آحاد مردم را دعوت کنم که در مرحله دوم انتخابات با مسؤولیت‌پذیری بیشتری مشارکت جویند تا دشمن بیش از پیش ناامید و مأیوس شود. قطعا از هر وجه و بعدی که بنگریم اعم از وجوه دینی و ملی و وجوه ناظر بر نقش‌آفرینی برای آینده بهتر و ارتقای کشور و رفع مسائل و مشکلات، شرکت در انتخابات امری ضروری است. 
قاضی‌القضات در ادامه خطاب به مقامات مسؤول قضایی گفت: مسؤولان ذی‌صلاح در دادسرا و دادگاه در قبال گزارش‌ها و شکایات واصله از مراجع ذی‌ربط یا مردم درباره امر انتخابات، دقت و سرعت‌ عمل به خرج دهند و به این گزارش‌ها و شکایات، بدون تبعیض و اغماض رسیدگی کنند. بدون‌تردید همانطور که بارها تاکید کرده‌ایم رسیدگی‌های به‌موقع و سریع و دقیق که با صدور احکام قانونی و قاطع مواجه می‌شوند، از اثرات بالایی در حوزه پیشگیری و بازدارندگی برخوردارند.

Page Generated in 0/0071 sec