printlogo


کد خبر: 286962تاریخ: 1403/4/13 00:00
اخبار

برگزاری دوره‌های سینمای جوانان ایران
معاونت آموزش و پژوهش انجمن سینمای جوانان ایران در راستای اجرای ماموریت خود در زمینه آموزش تخصصی هنرجویان، در تابستان ۱۴۰۳ برای علاقه‌مندان به مشاغل سینمایی دوره‌های تک‌درس برگزار می‌کند.
این دوره‌ها با محوریت سرفصل‌هایی همچون مبانی عکاسی، عکاسی پرتره، فتوشاپ، عکاسی مستند اجتماعی، عکاسی تبلیغاتی، فیلمنامه‌نویسی، نقد و تحلیل فیلم، تدوین، فیلمبرداری، افترافکت، صدابرداری و... برگزار خواهد شد.
انجمن سینمای جوانان ایران در راستای اهداف آموزشی و پوشش سراسری متقاضیانی که با رویکردی تخصصی‌تر به دنبال آموزش مشاغل سینمایی هستند، در نظر دارد در تابستان ۱۴۰۳ این دوره را با اساتید حرفه‌ای برگزار کند و بهره‌گیری از این دوره‌ها برای عموم علاقه‌مندان در سراسر کشور آزاد است. هنرجویانی که دوره را با موفقیت پشت سر بگذارند مدرک معتبر بین‌المللی انجمن سینمای جوانان ایران را دریافت می‌کنند.
***
طنین تنبورنوازان «دنگ دار» در پایتخت
کنسرت گروه تنبورنوازان «دنگ‌دار» به سرپرستی و خوانندگی علی مومیوند، چهارشنبه (۱۳ تیرماه) ساعت ۲۰:۳۰ در تالار مهر حوزه هنری برگزار می‌شود. در این اجرا قطعاتی در دستگاه شور و آواز اصفهان خوانده و نواخته می‌شود.
تصنیف‌های سرو خرامان، دریا، شب‌گرد، مخمور و خواجه بیا در این کنسرت اجرا می‌شوند. همچنین قطعاتی هم به صورت ساز و آواز و قطعه بی‌کلام خوانده و نواخته می‌شود. در کنار این قطعات، سازهایی مانند تنبور، دف، ساید درام و کاخن به تکنوازی می‌پردازند.
نوازندگان گروه «دنگ‌‌دار» در کنسرت پیش‌رو عبارتند از: تنبورنوازان؛‌ شهرام میرزایی، سهند کرمی، اسماعیل خزایی، جمشید نوروزی، کنعان قربانی، غزل شفیعی، رویا مومیوند، یلدا گل‌محمدی، امیرحسین براتی، ایلیا مصطفی، نوازنده طرب‌باس - مهرداد منصوری،‌ نوازنده دیوان علی سلطانی، نوازنده دف - مصطفی حیدری، نوازنده کاخن، ساید درام، دمام - مصطفی محمدی، نوازنده کوزه - مرجان نوری و نوازنده بندیر، شیکر - شبنم رحمانی.
گروه «دنگ‌دار» پیش از این در سال‌های گذشته کنسرتی به خوانندگی وحید تاج و کنسرت‌هایی را در همدان روی صحنه برده است. همچنین این گروه تک‌آهنگ «دریا» را به خوانندگی حسین علیشاپور منتشر کرده است.
***
اختتامیه نخستین جشنواره سرود فجر شهریور برگزار می‌شود
زمان اختتامیه نخستین جشنواره سرود فجر به دلیل همزمانی با ایام برگزاری چهاردهمین انتخابات ریاست‌جمهوری و ایام عزاداری ماه محرم و صفر به شهریور موکول شد. در خبر اعلامی از سوی معاونت هنری با توجه به مصادف شدن زمان برگزاری مرحله پایانی و اختتامیه جشنواره سرود فجر با ایام برگزاری چهاردهمین انتخابات ریاست‌جمهوری و ایام عزاداری ماه محرم و صفر، زمان برگزاری این مرحله از نخستین جشنواره سرود فجر تغییر یافت.
بر این اساس با پیشنهاد حامد جلیلی، دبیر جشنواره سرود فجر و با موافقت امیرحسین سمیعی مدیرکل دفتر موسیقی معاونت هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، زمان برگزاری این رویداد هنری به ۲۰ تا ۲۶ شهریور انتقال یافت.
***
فیلم‌های سهیلی و مدیریدر راه اکران
در دهمین جلسه شورای صنفی نمایش پس از بررسی درخواست‌ها و موارد مطرح شده، قرارداد ۲ فیلم ثبت شد. بر این اساس فیلم سینمایی «پول‌ و پارتی» به کارگردانی و تهیه‌کنندگی سعید سهیلی توسط دفتر پخش «شایسته فیلم» و فیلم سینمایی «ساعت ۶ صبح» به کارگردانی مهران مدیری و تهیه‌کنندگی علی اوجی توسط دفتر پخش «فیلمیران» اکران خواهد شد.
«ساعت ۶ صبح» دومین فیلم سینمایی مهران مدیری پس از «ساعت ۵ عصر» است که پیش‌بینی می‌شد سال قبل در جشنواره فیلم فجر - که سازندگان فیلم فرم شرکت در آن را هم پر کرده بودند- نمایش داده شود ولی این فیلم که در خبرهای تولید از آن به عنوان یک اثر ملتهب اجتماعی یاد می‌شد، مجوز نمایش نگرفت و به فهرست هیات انتخاب جشنواره راه پیدا نکرد.
فیلم سینمایی «پول و پارتی» نیز شانزدهمین ساخته سعید سهیلی است که به تهیه‌کنندگی پسرش سینا مهراد ساخته شده است. ساعد سهیلی و پردیس احمدیه بازیگران اصلی این کمدی رمانتیک هستند.  
در جلسه شورای صنفی با درخواست پخش‌کننده فیلم سینمایی «یادگار جنوب» - که قرار بود از فردا در سینماها اکران شود- برای تعویق یک هفته‌ای اکران این فیلم موافقت شده است.
***
روز جمعه بیستمین حراج تهران برگزار می‌شود
حراج هنر مدرن و معاصر ایران تیرماه ۱۴۰۳ با ارائه ۱۱۶ اثر در هتل پارسیان آزادی تهران برگزار خواهد شد.
این حراجی  بر اساس آنچه کاتالوگ این رویداد نشان می‌دهد، جمعه ۱۵ تیرماه ۱۴۰۳ ساعت ۱۷ در هتل پارسیان آزادی تهران برگزار خواهد شد. آثار ارائه‌شده در این دوره از حراج تهران چهارشنبه و پنجشنبه (۱۳ و ۱۴ تیرماه) از ساعت ۱۱ تا ۲۱ قابل بازدید خواهد بود. 
نام ابوالقاسم سعیدی، قاسم حاجی‌زاده، محمدعلی ترقی‌جاه، فریده لاشایی، صادق ادهم، نصرالله افجه‌ای، خسرو حسن‌زاده، محمود زنده‌رودی، فرهاد مشیری، سیراک ملکونیان، کوروش شیشه‌گران... در میان هنرمندان این دوره از حراج دیده می‌شود.

Page Generated in 0/0057 sec