printlogo


کد خبر: 286969تاریخ: 1403/4/13 00:00
دور دنیا

نیویورک‌تایمز: ژنرال‌های اسرائیلی خواهان آتش‌بس در غزه هستند
مقامات امنیتی صهیونیست می‌گویند فرماندهان نظامی رژیم صهیونیستی به دلیل ترس از کمبود مهمات خواهان برقراری آتش‌بس در غزه هستند و به این نتیجه رسیده‌اند که آتش‌بس سریع‌ترین راه آزادی اسرای اسرائیلی است. ژنرال‌های ارشد رژیم صهیونیستی خواهان آغاز آتش‌بس در غزه هستند، حتی اگر این کار سبب شود حماس قدرت خود را حفظ کند و شکاف بین ارتش و «بنیامین نتانیاهو»، نخست‌وزیر این رژیم را که مخالف آتش‌بسی است که به «حماس اجازه می‌دهد از جنگ جان سالم به در ببرد»، تشدید کند. ۶ مقام امنیتی سابق و کنونی رژیم صهیونیستی گفتند ژنرال‌های اسرائیلی بر این باورند که آتش‌بس بهترین راه برای بازگرداندن ۱۲۰ اسیری است که هم‌اکنون در غزه، چه زنده و چه مرده نگهداری می‌شوند. به نوشته روزنامه نیویورک‌تایمز، آنها تصریح کردند این ژنرال‌ها برای نبردی دیگر پس از طولانی‌ترین جنگ خود در غزه در طول تاریخ آماده نیستند. همچنین معتقدند نیروهای‌شان به زمان نیاز دارند تا در صورت وقوع جنگ با حزب‌الله لبنان بتوانند خود را بازیابی کنند. به گفته این مقامات امنیتی که خواستند نام‌شان فاش نشود، آتش‌بس با حماس همچنین می‌تواند دستیابی به توافق با حزب‌الله را آسان‌تر کند، زیرا حزب‌الله گفته است تا زمانی که اسرائیل نبرد در نوار غزه را متوقف نکند به حملات خود به شمال سرزمین‌های اشغالی ادامه خواهد داد.
***
رهبر انصارالله: برای استقبال از ناوهای دشمن آماده‌ایم
عضو شورای عالی سیاسی یمن در سخنانی به آمریکا و انگلیس توصیه کرد هشدارهای رهبر جنبش انصارالله را جدی بگیرند. «محمد علی الحوثی» عضو شورای عالی سیاسی یمن در این باره اظهار کرد:  به آمریکایی‌ها می‌گوییم هشدارها و تهدیدهای رهبر ما (عبدالملک بدرالدین الحوثی، رهبر انصارالله) جدی است. طبق گزارش شبکه المسیره، الحوثی تاکید کرد: ما آماده استقبال از هر ناو هواپیمابری هستیم که وارد محدوده عملیاتی ما می‌شود. وی ادامه داد: ملت یمن بر مشارکت در جهاد ملت فلسطین برای مقابله با تجاوز دشمن صهیونیست اصرار دارد. یمن در حمایت از غزه با آغاز حملات خود در ۳۱ اکتبر و انجام ده‌ها عملیات پس از آن، تلاش‌های آمریکا و انگلیس را برای شکستن محاصره تحمیل‌شده بر رژیم صهیونیستی در سراسر دریای سرخ ناکام گذاشته و این عملیات حتی از ناکام گذاشتن این تلاش‌ها فراتر رفته و صنعا در پی حماقت ائتلاف آمریکایی با انجام حملاتی به مناطق مختلف یمن، اهداف خود را گسترش داده و حالا کشتی‌های آمریکایی و انگلیسی را نیز شامل می‌شود. کارشناسان در این باره معتقدند عملیات بی‌سابقه ارتش یمن علاوه‌ بر اینکه مانع تلاش‌های آمریکا و انگلیس برای شکستن محاصره دریایی رژیم صهیونیستی شد، بلکه توان نظامی‌ای را نشان داد که واشنگتن از آن بی‌اطلاع بود و در واقع معادلات آن را به هم ریخت.
***
آنروا: ۲۵۰ هزار فلسطینی در خان‌‌یونس بار دیگر آواره شدند
آژانس آنروا اعلام کرد در پی صدور دستورالعمل‌های جدید از سوی تل‌آویو درباره تخلیه خان‌ یونس، ۲۵۰ هزار فلسطینی بار دیگر مجبور به کوچ از این شهر شدند. آژانس امدادرسانی و کاریابی آوارگان فلسطینی (آنروا) دیروز سه‌شنبه تاکید کرد با وجود اینکه مکان امنی در غزه وجود ندارد، ۲۵۰ هزار فلسطینی مجبور شدند بار دیگر از شهر خان‌ یونس در جنوب نوار غزه کوچ کنند. به گزارش خبرگزاری «معا» فلسطین، آنروا تاکید کرد: تنها چند هفته پس از اینکه مردم مجبور شدند به شهر ویران‌شده خان‌ یونس بازگردند، مسؤولان رژیم صهیونیستی روز دوشنبه دستورالعمل‌های جدیدی برای تخلیه صادر کردند. تهدید اشغالگران مبنی بر آغاز عملیات نظامی جدید، تعداد زیادی از ساکنان را از مناطق شرقی خان یونس آواره کرده است. کلیپ‌های ویدئویی در شبکه‌های اجتماعی نشان می‌دهد آواره‌ها شب را در خیابان‌ها سپری کردند. ساعاتی پس از صدور دستور ارتش اشغالگر به ساکنان مناطق شرقی خان‌ یونس برای تخلیه آنجا به بهانه پرتاب موشک‌هایی از داخل این شهر به سمت شهرک‌های غلاف غزه، جنگنده‌های رژیم صهیونیستی دوشنبه‌شب گذشته و بامداد دیروز حملات شدیدی را به مناطق مختلف خان یونس انجام دادند.
***
اوکراین ۳۰۰۰ زندانی را برای جنگ اعزام کرده است
آسوشیتدپرس گزارش داد اوکراین به سبب کمبود شدید سرباز برای جنگ با روسیه متوسل به هزاران زندانی جنایتکار برای استفاده از آنها در جنگ شده است.«اولنا ویسوتسکا»، معاون وزیر دادگستری اوکراین به خبرگزاری آسوشیتدپرس اعلام کرد بیش از ۳۰۰۰ زندانی در این کشور بر مبنای لایحه جنجالی بسیج سرباز برای جنگ که ماه گذشته میلادی توسط پارلمان تصویب شد، آزادی مشروط دریافت کرده و به واحدهای ارتش پیوسته‌اند. طبق برآورد وزارت دادگستری اوکراین، حدود ۲۷۰۰۰ زندانی واجد شرایط برنامه جدید این کشور برای استفاده از مجرمان به منظور رفع کمبود سرباز در میدان جنگ هستند. ویسوتسکا گفت: «این زندانی‌ها انگیزه زیادی دارند تا به عنوان یک قهرمان به خانه بازگردند نه اینکه از زندان به خانه بروند». به نوشته آسوشیتدپرس، اگر چه اوکراین جزئیاتی از آمارهای نیروهای استقراریافته یا کشته شده خود اعلام نمی‌کند اما فرماندهان ارتش این کشور در خط مقدم علنا هشدار داده‌اند با کمبود جدی نیرو همزمان با ادامه روند تقویت قوای نظامی روسیه و پیشروی‌های آنها به سمت غرب، دست به گریبان هستند. در مدت بیش از ۲ونیم سالی که از جنگ اوکراین می‌گذرد این نخستین بار است که مقام‌های این کشور برای جذب سرباز متوسل به زندانی‌ها و جنایتکارها می‌شوند.

Page Generated in 0/0058 sec