printlogo


کد خبر: 286970تاریخ: 1403/4/13 00:00
اخبار

تیم تنیس روی ‌میز نوجوانان ایران نایب‌قهرمان آسیا شد
تیم تنیس روی میز نوجوانان پسر ایران در مرحله نهایی مسابقات قهرمانی آسیا مقابل ژاپن شکست خورد و در حضور چین به عنوان نایب‌قهرمانی دست یافت. فینال رقابت‌های تنیس روی میز نوجوانان و جوانان آسیا در بخش نوجوانان پسر سه‌شنبه ۱۲ تیر در چین بین ۲ تیم ایران و ژاپن برگزار شد. در این دیدار، تیم ایران با نتیحه ۳ به صفر شکست خورد و به عنوان نایب‌قهرمانی دست یافت. بنیامین فرجی، فراز شکیبا، مبین امیری و یونس رحیمی ترکیب تیم تنیس روی میز نوجوانان ایران در مسابقات قهرمانی آسیا را تشکیل می‌دادند. این تیم با هدایت مهران احدی در مسابقات شرکت داشت. تیم تنیس روی میز نوجوانان پسر در حالی به عنوان نایب‌قهرمانی دست یافت که چینِ میزبان در رده سوم مسابقات ایستاد.
***
شناسنامه فوتبال مازندران درگذشت
محمود سورتیچی یکی از مربیان نام‌آشنا و قدیمی فوتبال مازندران که از او به عنوان شناسنامه فوتبال این استان نیز یاد می‌شد، به دیار باقی شتافت. استاد محمود سورتیچی سه‌شنبه ۱۲ تیرماه پس از ماه‌ها تحمل بیماری در بیمارستان امام خمینی(ره) ساری در ۸۵ سالگی درگذشت. این پیشکسوت فوتبال مازندران، چندی پیش به دلیل نارسایی قلبی عمل جراحی قلب باز انجام داده بود و طی ماه‌های اخیر نیز دچار نارسایی کلیوی شده بود که بر اثر پیامدهای نارسایی کلیوی دعوت حق را لبیک گفت. استاد محمود سورتیچی‌ را به واسطه جایگاه فرهنگی‌اش، دبیر می‌نامند و حق بزرگی بر گردن غالب فوتبالیست‌های مطرح مازندرانی بویژه دست‌پروده‌هایش در تیم‌های مختلف این استان دارد. سورتیچی نامی است که علاقه‌مندان فوتبال در دهه ۶۰، او را به عنوان سرمربی تیم منتخب فوتبال مازندران به یاد دارند. تیم منتخب فوتبال مازندران در سال ۱۳۶۴ با هدایت محمود سورتیچی و رحیم دست‌نشان، بعد از تیم‌های تهران الف و ب، عنوان سوم جام قدس را کسب کرد. به همین مناسبت تیم منتخب مازندران به عنوان نماینده ایران به جام قائد اعظم پاکستان اعزام شد و در حالی که تیم‌های منتخب چین، پاکستان و بنگلادش در مسابقات حضور داشتند، به مقام قهرمانی این جام رسید.
***
واکنش تند کاپیتان اسبق انگلیس به توهین BBC به رونالدو!
توهین عجیب رسانه بی‌بی‌سی به کریستیانو رونالدو سر و صدای زیادی به پا کرده است. کریستیانو رونالدو در آخرین لحظات وقت اضافه اول دیدار پرتغال برابر اسلوونی می‌توانست گل برتری تیمش را به ثمر برساند اما ضربه پنالتی او با واکنش فوق‌العاده یان اوبلاک همراه شد. فوق‌ستاره پرتغالی در ادامه بشدت توسط هم‌تیمی‌هایش مورد حمایت قرار گرفت و در ضربات پنالتی نیز نخستین ضربه پرتغال را تبدیل به گل کرد. او همچنین در پایان بازی به ‌خاطر پنالتی از دست رفته‌اش از هواداران پرتغال عذرخواهی کرد. رونالدو و مسی بازیکنانی هستند که در این سال‌ها دائم در کانون توجهات قرار داشته‌اند. این بار بی‌بی‌سی به شکلی عجیب و باورنکردنی به پنالتی از دست رفته رونالدو واکنش نشان داد و او را با لقب «میسیانو پنالدو» خطاب کرد؛ موضوعی که با واکنش کاپیتان سابق چلسی همراه بود و جان‌ تری در صفحه شخصی خود از عبارت «زباله واقعی» برای توصیف اقدام این رسانه استفاده کرد. از طرف دیگر این اقدام بی‌بی‌سی بشدت توسط هواداران در رسانه‌های اجتماعی محکوم شده است و حتی بعضی از هواداران لیونل مسی هم توهین به کریستیانو رونالدو را محکوم کرده‌اند. با وجود این پنالتی از دست رفته اما پرتغال به واسطه درخشش دیگو کاستا که ۳ ضربه پنالتی را مهار کرد، به مرحله یک‌چهارم نهایی یورو صعود کرد. در پایان بازی هم همه بازیکنان و البته سرمربی روبرتو مارتینز کریستیانو رونالدو را دلداری دادند و او را آرام کردند.
***
الاتفاق عربستان خواهان جذب بازیکن پرسپولیس شد
باشگاه الاتفاق عربستان خواستار به خدمت گرفتن وینگر ازبکستانی تیم فوتبال پرسپولیس شد.
«اوستون ارونوف» وینگر تیم فوتبال پرسپولیس در نقل و انتقالات نیم‌فصل لیگ بیست‌وسوم با قراردادی به مدت 1.5 سال راهی پرسپولیس شد و با توجه به عملکرد خوبی که از خودش نشان داد، خیلی زود به ترکیب اصلی پرسپولیس راه یافت و توانست در بسیاری از دیدارها نقش تعیین‌کننده‌ای برای پرسپولیس داشته باشد. در همین حال «عبدالعزیز التمیمی» خبرنگار سعودی، خبر از علاقه باشگاه الاتفاق عربستان به جذب وینگر تیم پرسپولیس داده است. پیش از این نیز زمزمه‌هایی مبنی بر علاقه باشگاه‌های لیگ عربستان به این بازیکن مطرح شده بود و باید دید واکنش مدیران باشگاه پرسپولیس به درخواست الاتفاق چه خواهد بود.
***
زمان قرعه‌کشی لیگ نخبگان آسیا مشخص شد
کنفدراسیون فوتبال آسیا زمان قرعه‌کشی مسابقات لیگ نخبگان آسیا و لیگ قهرمانان آسیا را اعلام کرد. مسابقات باشگاهی فوتبال در آسیا از فصل جدید در قالب ۳ بخش لیگ نخبگان، لیگ قهرمانان آسیا و چلنج لیگ برگزار خواهد شد. طبق اعلام رسانه‌های عربی، کنفدراسیون فوتبال آسیا (AFC) قرار است ۱۶ آگوست برابر با ۲۶ مرداد قرعه‌کشی مرحله گروهی این 3 رویداد را در شهر کوالالامپور مالزی انجام دهد تا تیم‌های ایرانی حریفان خود را بشناسند.

Page Generated in 0/0054 sec