printlogo


کد خبر: 286972تاریخ: 1403/4/13 00:00
فعالیت مخفی و پنهان تیم‌های مدعی در فصل نقل و انتقالات
ویراژ با چراغ خاموش

فصل 1403-1402 فوتبال ایران با قهرمانی پرسپولیس در لیگ برتر و سپاهان در جام حذفی به پایان رسید و انتظار می‌رفت تیم‌های بالانشین جدول لیگ برتر با توجه به رقابت نزدیک فصل آینده در بازی‌های داخلی و رقابت‌های سختی که در مسابقات آسیایی خواهند داشت، خیلی زود وارد نقل و انتقالات شوند اما خبری از جذب بازیکن نیست و چراغ خاموش مشغول فعالیت هستند. تیم‌های استقلال، پرسپولیس، سپاهان و تراکتور مدعیانی هستند که انتظار می‌رفت رقابت نزدیکی در نقل و انتقالات برای جذب ستاره‌های فوتبال ایران داشته باشند اما فقط اسامی مختلفی در کنار نام آنها منتشر شده و تا به حال از هیچ خرید جدیدی رونمایی نشده است. در این بین پرسپولیسی‌ها علاوه بر اینکه هنوز بازیکن جدیدی جذب نکرده‌اند، صحبت‌هایی از جدایی ستاره‌های باتجربه‌شان هم به گوش می‌رسد و هنوز به صورت رسمی به بازار نقل و انتقالات وارد نشده‌اند. استقلالی‌ها هم شرایط مشابهی دارند و نزدیک‌ترین بازیکنان به این تیم 2 بازیکن اهل بوسنی و محمدحسین اسلامی هستند که جذب هیچ‌کدام هنوز اعلام رسمی نشده است و جذب ۲ بازیکن اهل بوسنی هم با حواشی زیادی همراه بوده است. البته باید این ۲ بازیکن را به همراه میلاد زکی‌پور، بازیکنان قطعی جدید آبی‌ها دانست اما تا لحظه تنظیم این گزارش از آنها رونمایی نشده بود. در این بین شرایط سپاهان عجیب‌تر از دیگر تیم‌های مدعی است؛ آنها علاوه بر اینکه نتوانسته‌اند بازیکن جدیدی جذب کنند، با جدایی مغانلو و رضاییان، خروجی‌های مطرحی داشته‌اند و سبد نقل و انتقالاتی آنها خالی‌تر از دیگر رقباست. تراکتوری‌ها هم شرایط مشابهی دارند؛ آنها که همیشه یکی از پرسر و صداترین تیم‌هایی هستند که با جذب ستاره‌های ملی و خارجی مطرح، بازار نقل و انتقالات را گرم می‌کنند، هنوز هیچ بازیکنی جذب نکرده‌اند و رسما به مارکت تابستانی وارد نشده‌اند. با این اوصاف باید دید در بین باشگاه‌های مدعی کدامیک نخستین بازیکن را جذب و رقابت نقل و انتقالاتی را داغ خواهد کرد. در روزهای اخیر خبری از جذب بازیکن نبوده است اما می‌توان پیش‌بینی کرد طی روزهای آینده نقل و انتقالات فوتبال ایران سر و شکل جدی‌تری به خود بگیرد.
* فرصت ۳ روزه بیرانوند و ترابی
مدیرعامل باشگاه پرسپولیس می‌گوید این باشگاه تا آخر هفته به مهدی ترابی و علیرضا بیرانوند فرصت داده درباره بازگشت به پرسپولیس تصمیم بگیرند. رضا درویش درباره آخرین وضعیت کارلوس گاریدو اظهار کرد: شورای برون‌مرزی مجوز او را صادر کرده اما گفتند یکسری از مدارکش کامل نبوده و نیاز است مدارک را ارائه کند و ما این کار را انجام دادیم تا طی چند روز آینده مجوز صادر شود. وی درباره وضعیت مهدی ترابی و بیرانوند هم گفت: نامه‌ای به این دو بازیکن دادیم و خواستیم تا آخر هفته به ما پاسخ بدهند که آیا به پرسپولیس می‌آیند یا خیر.
* سپاهان و تراکتور هم آقای گل پرسپولیس را می‌خواهند
مهاجم اسبق پرسپولیس با پیشنهاد ۲ باشگاه سپاهان و تراکتور مواجه شده تا بازگشت وی به جمع سرخپوشان با اما و اگر همراه باشد. در شرایطی که بحث بازگشت علی علیپور به پرسپولیس داغ شده بود، اکنون پیشنهاد 2 باشگاه دیگر به آقای گل اسبق سرخ‌ها این مذاکرات را با مانع همراه کرده است. علیپور که طی روزهای اخیر با تماس‌هایی از سوی واسطه‌های استقلال برای قبول یک پیشنهاد جنجالی مواجه شده بود، به واسطه سابقه پرسپولیسی‌اش آن را مسکوت نگه داشته و پاسخ روشنی به این درخواست نداده است. با این حال گفته می‌شد او قرار است در مذاکره با مدیران پرسپولیس به بحث انتقالش به این تیم پایان دهد و بار دیگر شرایط بازگشت به جمع سرخپوشان را دنبال کند؛ اتفاقی که تا این لحظه نیفتاده و موانعی بر سر این نشست شکل گرفته است. علیپور بابت این موضوع که باشگاه او را به عنوان هدف دوم خود بعد از مذاکره با جواد آقایی‌پور و محمدرضا آزادی قرار داده‌، ناراحت است و همین موضوع باعث شده نشست طرفین با تاخیر همراه شود. علیپور که سابقه ۴ بار گلزنی در داربی را در کارنامه دارد، توانسته عنوان آقای گلی را نیز با پیراهن سرخ‌ها کسب کند. او طی فصول اخیر راهی لیگ پرتغال شد و در تیم‌های ماریتیمو و ژیل‌ ویسنته توپ زد. او با پایان قراردادش و در شرایطی که ژیل ویسنته تمایل به ادامه این همکاری داشت، ترجیح داد چالش جدیدی را دنبال کند؛ موضوعی که اکنون با پیشنهاد مستقیم ۴ تیم پرسپولیس، استقلال، تراکتور و سپاهان برای این بازیکن همراه شده و باید دید در نهایت او چه تصمیمی خواهد گرفت. گفته می‌شود پیشنهاد استقلال با توجه به سابقه پرسپولیسی کاپیتان اسبق سرخ‌ها چندان مورد اقبال او قرار ندارد و علیپور نمی‌خواهد خاطرات شیرین خود را برای هوادارانش تلخ کند و اتفاق دیگری را شکل دهد، هرچند در صورتی که پافشاری پرسپولیس برای تحقق هدف انتقال آقایی‌پور یا آزادی دنبال شود، شاید او تصمیم دیگری بگیرد.
* پرسپولیس در چه صورت اخباری را جذب می‌کند؟
باشگاه پرسپولیس با محمدرضا اخباری، دروازه‌بان فصل پیش گل‌گهر مذاکره کرده است. مدیران پرسپولیس منتظر تشکیل جلسه کمیته تعیین وضعیت هستند تا تکلیف شکایت این باشگاه از بیرانوند مشخص شود ولی با این حال، مدیران باشگاه با پیش‌بینی برخی احتمالات با یک دروازه‌بان دیگر هم مذاکره کرده‌اند؛ محمدرضا اخباری، گلر فصل پیش باشگاه گل‌گهر. شروع این مذاکرات از روز شنبه بوده و حتی پرسپولیسی‌ها با این بازیکن به توافق ابتدایی هم دست پیدا کرده‌اند ولی پیوستن اخباری به پرسپولیس منوط به جدایی قطعی بیرانوند است. هر چند درویش بابت برخی رفتارهای بیرانوند از این بازیکن عصبانی است اما برخی بازیکنان و نزدیکان مدیرعامل پرسپولیس از او خواسته‌اند بیرانوند را با قراردادی جدید که به ضرر باشگاه هم نباشد حفظ کند. پرسپولیسی‌ها رضایت اخباری را جلب کرده‌اند ولی حضور او منوط به جدایی قطعی بیرانوند است؛ دروازه‌بانی که قصد دارد با وجود توافق با باشگاه تراکتور، دوباره به پرسپولیس بازگردد. به نظر می‌رسد تا چند روز دیگر تکلیف ماندن یا جدایی بیرانوند مشخص شود.
* ستاره سپاهان به استقلال بله گفت
ستاره چپ‌‌پای سپاهان با مسؤولان استقلال به توافق رسیده و اگر مشکل خاصی پیش نیاید، نخستین خرید آبی‌‌ها در فصل جدید است. میلاد زکی‌پور، مدافع چپ‌پای سابق استقلال که طی فصول گذشته برای گل‌گهر سیرجان و سپاهان اصفهان توپ می‌زد، طی روزهای گذشته صحبت‌هایی را با مسؤولان استقلال انجام داد. زکی‌پور در دفتر هلدینگ خلیج‌فارس پای میز مذاکره با مدیران استقلال نشست. از جلسه استقلالی‌ها با زکی‌پور خبر می‌رسد که توافقات خوبی بین ۲ طرف حاصل شده است. ظاهرا پیشنهادهای ۲ طرف به‌هم نزدیک شده و حتی رضایت آنها برای عقد قرارداد 2 ساله نیز وجود دارد. برخی جزئیات در مذاکرات، باعث شده هنوز قرارداد رسمی میان زکی‌پور و استقلال به امضا نرسد اما به نظر می‌رسد اگر مشکل خاصی پیش نیاید، این اتفاق هم رخ می‌دهد.

Page Generated in 0/0056 sec