printlogo


کد خبر: 286973تاریخ: 1403/4/13 00:00
بانوان تکواندو برای نخستین بار قهرمان جام‌جهانی شدند
تاریخ‌سازی

تیم ملی تکواندوی بانوان کشورمان برای نخستین بار روی سکوی نخست رقابت‌های جام‌جهانی در کره‌جنوبی ایستاد. رقابت‌های جام‌جهانی ۲۰۲۴ تکواندو که به صورت تیمی در کره‌جنوبی جریان دارد، دیروز سه‌شنبه در گروه دختران با حضور تیم‌هایی از مراکش، ساحل عاج، چین، هند، ایران و میزبان در شهر «چانچئون» پیگیری شد که تیم‌ ملی بانوان کشورمان مقتدرانه توانست ضمن تاریخ‌سازی برای نخستین بار قهرمان شود. 
تیم ملی ایران در مبارزه نخست با ترکیب یلدا ولی‌نژاد، مهلا مومن‌زاده و ملیکا میرحسینی برابر کره‌جنوبی مدافع عنوان قهرمانی به میدان رفت و در یک مبارزه دیدنی و جذاب به برتری رسید و راهی مبارزه نهایی شد.
 بانوان شایسته تکواندوی ایران قاطعانه در 2 راند با نتایج 175 بر 155 و 155 بر 135 (امتیازات به صورت تیمی محاسبه می‌شود) مدافع عنوان قهرمانی را شکست دادند. تیم‌ ملی ایران با نظر فاطمه صفرپور با یک تغییر در فینال به مصاف مراکش رفت. ساغر مرادی جایگزین مهلا مومن‌زاده شد تا وی در کنار ولی‌نژاد و میرحسینی در یک دیدار نزدیک 2 بر یک با نتایج (180 بر 175 ایران/ 145 بر 120مراکش/ 145 بر 75 ایران) به پیروزی برسند و جام قهرمانی را بالای سر ببرند. تیم ملی ایران در حالی جام قهرمانی را برای نخستین بار به خود اختصاص داد که ناهید کیانی و مبینا نعمت‌زاده 2 نماینده المپیکی خود را به همراه نداشت. روز دوشنبه نیز تیم آقایان موفق به کسب عنوان قهرمانی شده بود، همچنین رقابت‌های بخش ترکیبی امروز چهارشنبه برگزار می‌شود که تیم ایران دور نخست استراحت دارد و برای صعود به دیدار نهایی برنده مبارزه چین و کره‌جنوبی را پیش رو خواهد داشت.

Page Generated in 0/0047 sec