printlogo


کد خبر: 286979تاریخ: 1403/4/13 00:00
اخبار

کشف ۴۰۰ کیلوگرم مواد روانگردان شیشه در تهران
پلیس مبارزه با موادمخدر تهران بزرگ در جدیدترین اقدام خود در مبارزه با سوداگران موادمخدر موفق به کشف ۴۰۰ کیلوگرم مواد روانگردان از نوع شیشه شد. سرهنگ حسین باباپور گفت: پلیس مبارزه با موادمخدر تهران بزرگ در جدیدترین اقدام خود در مبارزه با سوداگران مواد مخدر موفق به کشف ۴۰۰ کیلوگرم مواد روانگردان از نوع شیشه شد. وی افزود: ماموران با اطلاع از اقدامات یک گروه از مجرمان حرفه‌ای و سابقه‌دار در ژوزه توزیع و قاچاق موادمخدر در تهران و دیگر استان‌های کشور بویژه شمال غرب کشور، این گروه را تحت رصد اطلاعاتی و پلیسی خود قرار داده و با ضربه زدن به آنها موفق به کشف ۴۰۰ کیلوگرم مواد روانگردان از نوع شیشه، همچنین دستگیری تعدادی از اعضای شبکه توزیع و قاچاق مواد روانگردان در کشور شدند.
***
توزیع و پخت غذای گرم در مناطق سیل‌زده به همت بنیاد برکت
مدیر قرارگاه فوریت‌های امدادی بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان حضرت امام خمینی گفت: قرارگاه فوریت‌های امدادی بنیاد برکت با استفاده از ظرفیت این قرارگاه و گروه‌های جهادی اقدام به پخت روزانه هزار پرس غذای گرم در مناطق سیل‌زده استان مازندران و اردبیل و توزیع 10 هزار بطری آب معدنی کرده است. خسرو بابایی با بیان اینکه با وقوع سیل در استان اردبیل در چهارم تیرماه متاسفانه 60 واحد مسکونی در روستای مورستان شهرستان خلخال استان اردبیل دچار خسارت 100 درصدی شدند، افزود: گروه‌های جهادی قرارگاه فوریت‌های امدادی بنیاد برکت از همان لحظات اولیه وقوع سیل وارد عمل شده و اقدامات امداد‌رسانی  برای این مناطق سیل‌زده را انجام دادند. وی با بیان اینکه گروه‌های جهادی قرارگاه فوریت‌های امدادی بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان حضرت امام خمینی در روستاهای خسارت‌دیده وارد عمل شده و اقدام به پخت روزانه 800 پرس غذای گرم کرده‌اند گفت: همچنین با کمک نیروهای هلال‌احمر اقدام به راه‌اندازی چادرهای امدادی در روستاهای سیل‌زده کرده‌ایم. بابایی همچنین از امداد‌رسانی به سیل‌زدگان در سوادکوه هم توسط گروه‌های جهادی خبر داد و افزود: 500 بسته فوری مواد غذایی و10 هزار بطری آب معدنی در این منطقه توزیع شده و در صورت لزوم این توزیع مواد غذایی ادامه خواهد داشت. وی اظهار کرد: در زلزله کاشمر استان خراسان رضوی هم گروه‌های جهادی قرارگاه فوریت‌های امدادی بنیاد برکت اقدام به پخت و توزیع روزانه 3 هزار پرس غذای گرم و ۳۰ چادر امدادی کردند.
***
حضور موفق دانش‌آموزان مخترع ایرانی در المپیاد علوم انگلستان
سرپرست تیم‌های علمی دانش‌آموزان ایران با اعلام موفقیت دانش‌آموزان مخترع ایرانی در المپیاد علوم انگلستان 2024 گفت: در این دوره از مسابقات 114 تیم از 48 کشور با ارائه 310 پروژه علمی به رقابت پرداختند. مهدی رشیدی‌جهان با اشاره به برگزاری المپیاد علوم انگلستان 2024 (12 تا 26 خردادماه)، اظهار داشت: این مسابقات به صورت سالانه بین سنین 12 تا 18 سال برگزار می‌شود که در این دوره از مسابقات 114 تیم از 48 کشور با ارائه 310 پروژه علمی حضور یافتند. وی افزود: این المپیاد با حمایت دانشگاه آکسفورد و در رشته‌های: فنی ‌‌مهندسی، علوم کامپیوتر، انرژی، علوم زیستی، علوم اجتماعی، هنر و رباتیک و در ۲ مرحله برگزار شد. رشیدی‌جهان بیان داشت: در مرحله اول این المپیاد و پس از ارزیابی مستندات پروژه‌های دانش‌آموزی، 4 تیم ایران متشکل از سینا مقدم‌نودهی، ‌پانیذ کریمی، ایلیا نصرت‌پناه، ماهان قدیمی و محمدسام نعمتی‌معین در بین تیم‌های راه‌یافته به مرحله دوم قرار گرفتند. سرپرست تیم‌های علمی دانش‌آموزان ایران گفت: پس از پایان مرحله دوم، بررسی داوری نهایی انجام شد که نتایج آن به تازگی اعلام شد و از ایران سینا مقدم‌نودهی موفق به کسب مدال برنز، ماهان قدیمی و محمدسام نعمتی صاحب دیپلم افتخار، پانیذ کریمی و ایلیا نصرت‌پناه  موفق به دریافت گواهینامه حضور این دوره از المپیاد علوم انگلستان شدند. همچنین این دانش‌آموزان پس از داوری طرح‌های‌شان به عنوان مخترع، موفق به عضویت در فدراسیون جهانی مخترعان شده‌اند که در مردادماه امسال به عنوان منتخبان و مخترعان ایرانی در مسابقات جهانی ژنو سوییس شرکت خواهند کرد.
***
ارائه بهترین خدمات با کمترین هزینه به مددجویان کمیته امداد
قائم‌مقام کمیته امداد امام خمینی(ره) با تاکید بر اینکه فناوری ارتباطات و هوشمندسازی می‌تواند به عدالت اجتماعی کمک کند، گفت: امروز با کمترین هزینه بهترین خدمات به مددجویان ارائه می‌شود. جعفر صباغیان در بازدید از غرفه کمیته امداد در نمایگاه الکامپ با بیان اینکه در حوزه هوشمندسازی اقدامات موثری انجام شده است، افزود: منابع کمیته امداد محدود بوده اما نیازهای افراد محروم و نیازمند جامعه بسیار زیاد و گسترده است، بنابراین در راستای اجرای عدالت توزیعی و ارائه خدمات ضروری به جامعه هدف، به‌روزرسانی اطلاعات مددجویان برای کمیته امداد ضروری بود. وی اضافه کرد: کمیته امداد باید بتواند بر اساس این اطلاعات و داده‌ها، عدالت واقعی را اجرا کند و به همین منظور برخورداری از ‌فناوری‌های پیشرفته و هوشمندسازی یک نیاز ضروری محسوب می‌شود. صباغیان با بیان اینکه دستاوردهای هوشمندسازی کمیته امداد در نمایشگاه الکامپ به نمایش گذاشته شده است، تاکید کرد: 4 سامانه اصلی از جمله سها (سامانه هوشمند امداد)، سامانه حیات(حمایت از کسب و کارهای خرد، کارآفرینی و خوداشتغالی)، صندوق قرض‌الحسنه امداد ولایت و سامانه مهربانی به نمایندگی از مجموعه امداد در معرض نمایش عموم گذاشته شد. وی کسب رتبه ۱۰ از میان ۱۶۲ دستگاه در حوزه هوشمندسازی را نشان از دستاوردهای بزرگ کمیته امداد دانست و گفت: امروز به جرات می‌توانیم بگوییم با کمترین ضریب انحراف و با بیشترین تمرکز و بالاترین میزان نیازشناسی و راستی‌آزمایی به مددجویان خدمات ارائه می‌کنیم.

Page Generated in 0/0050 sec