printlogo


کد خبر: 286988تاریخ: 1403/4/13 00:00
اخبار

سخنگوی ستاد انتخابات کشور:
۹۷ هزار و ۹۶۷ رأی از ایرانیان خارج کشور اخذ شد
سخنگوی ستاد انتخابات کشور آرای اخذ شده از ایرانیان مقیم خارج از کشور در مرحله نخست انتخابات چهاردهمین دوره ریاست‌جمهوری را ۹۷ هزار و ۹۶۷ رای اعلام کرد. محسن اسلامی دیروز با اشاره به برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری در ۱۳۶ نمایندگی جمهوری اسلامی ایران، شامل سفارتخانه‌ها و کنسولگری‌های کشورمان و حضور ایرانیان در انتخابات مرحله نخست، افزود: در مرحله دوم انتخابات چهاردهمین دوره ریاست‌جمهوری نیز تمهیدات لازم برای اخذ آرا از ایرانیان مقیم خارج از کشور اندیشیده شده است. وی با اشاره به مجموع ۹۷ هزار و ۹۶۷ رای مأخوذه از ایرانیان خارج از کشور در پای صندوق‌های رای در مرحله نخست انتخابات ریاست‌جمهوری، اظهار داشت: از این آرا ۳۲ هزار و ۵۸۲ رای مربوط به آقای مسعود پزشکیان، ۴۸ هزار و ۴۲ رای مربوط به آقای سعید جلیلی، ۱۳ هزار و ۲۱۵ رای مربوط به آقای محمدباقر قالیباف و ۱۰۶۲ رای مربوط به آقای مصطفی پورمحمدی ثبت شده است. سخنگوی ستاد انتخابات کشور آرای باطله را نیز ۳۰۶۶ رای اعلام کرد.
اسلامی در ادامه تاکید کرد: در مرحله دوم انتخابات چهاردهمین دوره ریاست‌جمهوری نیز که جمعه ۱۵ تیرماه برگزار می‌شود تمام شعبی که برای مرحله نخست در خارج از کشور در نظر گرفته شده بودند، با هماهنگی‌های وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و تمهیدات ستاد انتخابات کشور فعال هستند و آماده اخذ رای از ایرانیان خارج از کشور هستند. وی همچنین تصریح کرد: در مرحله اول انتخابات چهاردهمین دوره ریاست‌جمهوری با هماهنگی‌های انجام‌شده حجاج ایرانی مستقر در عربستان سعودی نیز در انتخابات شرکت کردند. سخنگوی ستاد انتخابات کشور گفت: وزارت امور خارجه تعرفه‌های مرحله دوم انتخابات چهاردهمین دوره ریاست‌جمهوری اسلامی ایران را برای نمایندگی‌های کشورمان ارسال کرده است.
***
امیر حیدری: 
حضور مردم پای صندوق‌های رأی اقتدار جهانی در پی دارد
فرمانده نیروی زمینی ارتش گفت حضور مردم پای صندوق‌های رای اقتدار جهانی برای نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران به همراه خواهد آورد. امیر کیومرث حیدری، فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران طی گفت‌وگویی با اشاره به در پیش بودن برگزاری چهاردهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری در روز جمعه ۸ تیر گفت: هر کجا مردم باشند حق آنجاست و اقتدار و قدرت نظام اسلامی نیز در حضور و مشارکت مردم است که این مهم بارها و بارها در عرصه‌های مختلف مانند دفاع‌مقدس و عرصه سازندگی بعد از جنگ تحمیلی 8 ساله به اثبات رسیده است که هر گاه مردم وارد عرصه شدند، معادلات به نفع میهن اسلامی ما تغییر کرد. وی افزود: نظام جمهوری اسلامی نظامی مردمی و از بطن مردم است و متکی به خواست و اراده آنهاست، لذا من از مردم شریف، بصیر، آگاه و ولایتمدار ایران اسلامی می‌خواهم انتخابات را به عنوان یکی از مهم‌ترین عرصه‌های حضور و نمود مشارکت مردمی و البته مردمی بودن انقلاب اسلامی ایران دست کم نگرفته و برای نقش‌آفرینی و اقتدار‌آفرینی به میدان عمل بیایند و روز جمعه خود را به پای صندوق‌های سرنوشت‌ساز و تعیین‌کننده رای برسانند. فرمانده نیروی زمینی ارتش انتخابات را فرصتی بسیار مهم و حیاتی برای نقش‌آفرینی اقشار مختلف جامعه ایران در سطح ملی و جهانی دانست و افزود: آنها که به دنبال مبارزه با استکبار یا همان استکبارستیزی هستند باید بدانند که جای این مبارزه جمعه 15 تیرماه در پای صندوق‌های رای چهاردهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری است.
***
معاون سیاسی دفتر رئیس‌جمهور:
قفل بودن پول‌های ایران نتیجه توافق تیم آقای روحانی بود
معاون امور سیاسی دفتر رئیس‌جمهوری گفت: آقای پزشکیان در مناظره شاکی بودند که چرا پول‌های ایران در برخی کشورها قفل است، این نتیجه توافق تیم آقای روحانی با این کشورها بود. محمد جمشیدی، معاون امور سیاسی دفتر رئیس‌جمهور در شبکه مجازی ایکس نوشت: آقای پزشکیان در مناظره شاکی بودند که چرا پول‌های ایران در برخی کشورها قفل است. وی افزود: خب! این نتیجه توافق تیم آقای روحانی با این کشورها بود، آن هم در دوره برجام. توافق کردند که انرژی بفروشند و به‌جای پول، تدریجی کالا بخرند. ضمنا ایشان در آن دوره در مجلس بودند. شهید رئیسی همه آنها را به هم زد.
***
کنعانی: 
سکوت مقابل جنایات صهیونیست‌ها دور از انسانیت است
سخنگوی وزارت امور خارجه با اشاره به جنایات ناتمام صهیونیست‌ها در غزه اعلام کرد: سکوت و بی‌تفاوتی مقابل این ‌همه جنایت و وحشی‌گری ‌دور از مسؤولیت انسانی و اخلاقی و در محکمه وجدان بشری و در محکمه الهی مردود و محکوم است. ناصر کنعانی، سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان با اشاره به جنایات ناتمام صهیونیست‌ها در غزه در صفحه شخصی خود در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: دردها و داغ‌های‌ وارده بر پیکر فلسطین و ساکنان نوار غزه غیرقابل توصیف است. سخنگوی وزارت امور خارجه با بیان اینکه مسؤولیت آمریکا و سایر حامیان رژیم جنایت‌پیشه اسرائیل در تداوم این جنایات هولناک، ذره‌ای کمتر از رژیم یادشده نیست، گفت: سکوت و بی‌تفاوتی مقابل این ‌همه جنایت و وحشی‌گری ‌دور از مسؤولیت انسانی و اخلاقی و در محکمه وجدان بشری و در محکمه الهی مردود و محکوم است. 270 روز از جنگ در غزه می‌گذرد و رژیم صهیونیستی همچنان حملات خود را به این باریکه تشدید کرده است. گفتنی است جنگنده‌های رژیم صهیونیستی بامداد دیروز، سه‌شنبه، شهرهای رفح و خان‌یونس واقع در جنوب نوار غزه را بار دیگر بمباران کردند.

Page Generated in 0/0058 sec