printlogo


کد خبر: 286994تاریخ: 1403/4/13 00:00
استقبال پرشور مردم تهران از خانواده‌های شهدای نبرد توفان الاقصی
همدلی با غزه

مراسم استقبال پرشور از کاروان بازماندگان شجاع و غیرتمند کربلای غزه با عنوان «با غزه تا پیروزی» همزمان با سالگرد جنایت تاریخی هدف قرار دادن هواپیمای مسافری توسط ناو جنگی آمریکا در میدان فلسطین تهران برگزار شد. روز گذشته مردم انقلابی تهران میزبان جمعی از خانواده‌های شهدای فلسطین و غزه بودند و از بازماندگان شجاع و غیرتمند کربلای غزه استقبال گسترده کردند. حضور این خانواده‌های شهدا برای نخستین‌بار که بعضا 70 شهید تقدیم مقاومت کرده‌اند، فرصت مناسبی برای اظهار همدلی و حمایت همه‌جانبه ملت ایران از فلسطین بود. در این مراسم شهروندان تهرانی در صفوف فشرده با حضور اقشار مختلف بویژه جوانان و نوجوانان، همراه با پیام‌های تبلیغی بار دیگر حمایت خود را از فلسطین و غزه مظلوم به گوش جهانیان رساندند و با سر دادن شعار مرگ بر اسرائیل، مرگ بر آمریکا و برافراشتن پرچم‌های جبهه مقاومت از بازماندگان شهدای غزه در تهران استقبال کردند. در این مراسم سیدمجتبی ابطحی، رئیس دبیرخانه کنفرانس فلسطین مجلس شورای اسلامی گفت: همزمان با سالگرد جنایت تاریخی هدف قرار دادن هواپیمای مسافری ایران از سوی ناو جنگی آمریکا و شهادت 290 نفر از مسافران ایرباس ایرانی، میزبان یکصد نفر از خانواده شهدا و بازماندگان نبرد توفان الاقصی در تهران هستیم. وی افزود: پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران، نخستین هیات خارجی که به ایران آمد هیاتی از مردم فلسطین بود و بعد از عملیات توفان الاقصی، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای نخستین رهبری در جهان بودند که از این مردم مظلوم اما مقاوم حمایت کردند و آنان را ستودند. ابطحی افزود: امروز به برکت انقلاب اسلامی و مقاومت، جهان جدیدی در حال شکل‌گیری است که در دانشگاه‌های آمریکا و اروپا نتایج آن را می‌بینیم و از سوی رهبر انقلاب خطاب واقع شدند که در سمت صحیح تاریخ ایستاده‌اید. رئیس دبیرخانه کنفرانس فلسطین مجلس شورای اسلامی افزود: 9 ماه است اسرائیل لبنان را تهدید و اعلام می‌کند می‌خواهد آنجا را به عصر حجر بازگرداند اما در حال حاضر شمال سرزمین‌های اشغالی به سرزمین ارواح تبدیل شده است. همچنین در این مراسم همسر شهید امیرعبداللهیان گفت: درود بر شما مردم استوار و مقتدر فلسطین که داغ مصیبت خانواده خود بر اثر جنگ، قحطی و گرسنگی را دیدید و همچنان استوار ایستاده‌اید. وی افزود: بدانید هر رزمنده‌ای که سلاح در دست می‌گیرد و در مقابل مستکبران می‌ایستد، دعا و ثنای امام خامنه‌ای را  پشت سر خود دارد. همسر شهید امیرعبداللهیان افزود: ایستادگی شما مثال‌زدنی است و ان‌شاءالله ظلم و مصیبتی که بر شما روا شده است، با تمسک و توسل به قرآن التیام خواهد یافت. امروز به واسطه جنایات صهیونیست‌ها، مساله فلسطین در صدر اخبار جهان است. وی در پایان گفت: شهید امیرعبداللهیان وحدت میدان‌ها و جریان‌های مقاومت را رمز پیروزی در میدان نبرد می‌دانست و با وحدت میان میدان دیپلماسی، میدان مقاومت و میدان سیاسی، پیروزی بزرگی را نصیب مقاومت کرد.
* ایران پشتیبان فلسطین و مردم غزه است
عبدالله زکی عبدالله، شهروند فلسطینی در این مراسم گفت: «من تمام اعضای خانواده‌ام را در جنگ غزه از دست داده‌ام، فرزندانم در جنگ غزه شهید شدند و مادر و پدر و برادرم و خواهرم نیز به جرگه شهدای غزه پیوستند». این شهروند فلسطینی که به همراه  کاروان اصحاب توفان، خانواده شهدای جنگ غزه به ایران سفر کرده است، در گفت‌وگو با خبرنگار دانشجو گفت: من تمام اعضای خانواده‌ام را در جنگ غزه از دست داده‌ام؛ فرزندانم در جنگ غزه شهید شدند و مادر و پدر و برادرم و خواهرم و همسران خواهرانم و کودکان‌شان نیز شهید شدند. وی ادامه داد: آنچه در غزه رخ داده، نسل‌کشی و قحطی بوده و هنوز هم ادامه دارد. وی ادامه داد: مردم تهران با گل‌های سرخ و دل‌هایی پاک از ما استقبال کردند. به خدا قسم می‌خورم که ما شما، مردم تهران و مردم ایران را دوست داریم، زیرا شما پشتیبان مردم فلسطین و مردم غزه هستید.
* محکم تا آخر پای مردم فلسطین هستیم
فرمانده نیروی هوافضای سپاه دوشنبه در جمع خانواده‌های شهدای غزه که به ایران آمده‌اند، گفت: محکم تا آخر پای شما هستیم و هر کاری که در توان‌مان باشد در حمایت از عزیزان فلسطینی انجام خواهیم داد. سردار امیرعلی حاجی‌زاده اظهار کرد: همان‌گونه که از سلاح‌های عزیزان ما در فلسطین و لبنان و جا‌های دیگر معلوم است، دیگر مشخص است در واقع از طریق ایران کمک و تغذیه می‌شوند و از هر کاری که از ما بربیاید کوتاهی نکردیم و کوتاهی نخواهیم کرد. وی ادامه داد: در هر بخشی که توان داشته باشیم، تا پای جان، پای مقاومت و مردم فلسطین هستیم و خواهیم بود. همان‌طور که رهبر معظم انقلاب فرمودند قطعا ملت فلسطین پیروز است. استقامت و مقاومت شما واقعا قابل وصف نیست. اینکه کسانی بین شما هستند که ۳۰ تا ۴۰ شهید داده‌اند، برای غیرفلسطینیان قابل فهم نیست؛ این مقاومت و موفقیت شما مبارک باشد. وی تاکید کرد: مطمئن باشید شما مسیر تاریخ جهان را تغییر می‌دهید و این اتفاق خواهد افتاد. شما تاریخ منطقه و جهان را تغییر خواهید داد. محکم تا آخر پای شما هستیم و هر کاری که در توان ما باشد در حمایت از عزیزان فلسطین انجام خواهیم داد.

Page Generated in 0/0045 sec