printlogo


کد خبر: 287004تاریخ: 1403/4/14 00:00
اخبار

برنده سیمرغ فیلم فجر در نقش چاپلین روی صحنه می‌رود
بهزاد خلج به عنوان بازیگر نقش چارلی چاپلین به کارگردانی مهران رنجبر در سالن اصلی تئاترشهر از 31 تیرماه به روی صحنه می‌رود.
نمایش «چاپلین» به نویسندگی، طراحی و کارگردانی مهران رنجبر و تهیه‌کنندگی بهزاد ‌مرادنژاد از 31 تیرماه 1403 در سالن اصلی مجموعه تئاترشهر به ‌عنوان پرتره‌ای از زندگی «چارلی چاپلین» روی صحنه می‌رود.
مهران رنجبر، کارگردان این اثر نمایشی نیز تاکنون پرتره‌های «استیو جابز»، «مارلون براندو»، «مارادونا» و «چه» (ارنستو چگوارا) را به صحنه برده است. 
خلج به ‌‌عنوان نخستین بازیگر این پروژه نمایشی معرفی شد که همراه با او محمد ‌موحدنیا، بیتا ‌عزیز، مرتضی درویش‌زاده، افشین ‌واعظی، آبان ‌زارعی، میثم یوسفی، سونیا ‌سرلک، احسان ‌صاحبدادی، نریمان ‌حیدری، فربد ‌تاجیک، محدثه ‌دانش، یگانه ‌رادبخش، فائزه ‌وفائی، سارا ‌زجاجی و امیر ‌عقیلی در سالن اصلی تئاتر به ایفای نقش می‌پردازند.
***
آخرین وضعیت سارا بهرامی بعد از آسیب‌دیدگی‌اش
سارا بهرامی با وجود آسیب‌دیدگی پایش از روز جمعه ۱۵ تیرماه روی صحنه می‌رود. این در حالی است که قرار بود بهرامی از روز سه‌شنبه ۱۲ تیرماه با بازی در نمایش «جیب‌های پر از نان» روی صحنه برود اما به دلیل آسیب‌دیدگی پایش در حین تمرین نمایش و مشکلی که برای رباط صلیبی او به وجود آمد، اجرای این نمایش برای ۳ روز به تاخیر افتاد.
ایمان یزدی، مجری طرح این اثر نمایشی درباره وضعیت سارا بهرامی در پاسخ به اینکه آیا او توانایی حضور روی صحنه را خواهد داشت، گفت: پزشک درمانگر برای خانم بهرامی ۳ روز استراحت و چند جلسه فیزیوتراپی تجویز کرده و خوشبختانه شرایطش بهتر شده است و توانایی حضور روی صحنه را پیدا خواهد کرد.
وی ادامه داد: به دلیل شرایط خاص خانم بهرامی، ایشان در برخی حرکت‌ها محدودیت دارد و به همین خاطر، تغییراتی در میزانسن داریم چون به هر حال خانم بهرامی باید پای خود را ثابت نگه دارد.
یزدی ابراز امیدواری کرد تا روز جمعه وضعیت پای سارا بهرامی بهتر شود و نمایش در شرایط خوبی روی صحنه برود.
نمایش «جیب‌های پر از نان» نوشته ماتئی ویسنی‌یک است که با ترجمه وحید رهبانی و کارگردانی علیرضا گودرزی در تماشاخانه ایرانشهر روی صحنه می‌رود.
***
محمدرضا مقدسیان مجری «سینماملت» شد
سری جدید برنامه «سینماملت» با اجرای محمدرضا مقدسیان از امروز پنجشنبه ۱۴ تیرماه ساعت ۲۰ روی آنتن شبکه تهران می‌رود.
سری جدید این برنامه  به تهیه‌کنندگی پیمان خزلی و اجرای محمدرضا مقدسیان از امروز روی آنتن شبکه تهران می‌رود. سینما ملت که با محوریت سینما و مردم به بررسی و تحلیل سینمای ایران و چالش‌های سینمای ملی می‌پردازد، هر هفته پنجشنبه‌ها حوالی ساعت ۲۰ از شبکه تهران پخش خواهد شد.
«سینماملت» به سردبیری سعید هاشم‌زاده کاری از مرکز هنری - رسانه‌ای نهضت و گروه اجتماعی شبکه تهران است.
***
اعضای هیأت انتخاب جشنواره فیلم کوثر معرفی شدند
با حکم ناصر باکیده، دبیر پنجمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوثر، اعضای هیات انتخاب بخش مسابقه سینمای بین‌الملل جشنواره معرفی شدند.
اعضای هیات انتخاب بخش مسابقه سینمای بین‌الملل پنجمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوثر، متشکل از غزاله سرلک، مدیر فرهنگی و فعال سینمایی در بخش بین‌الملل، غلامرضا منتظمی رئیس موسسه افق نو، کارشناس ارشد رسانه و دیپلمات سابق ایران و جان جیمز یوبل فعال سیاسی ضدصهیونیستی و محقق و پژوهشگر آمریکایی، با حکم باصر باکیده دبیر جشنواره معرفی شدند.
پنجمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوثر ۳۱ تیر امسال توسط «بنیاد آیه‌های ایثار و تلاش» با همکاری شهرداری تهران، موسسه تصویر شهر، معاونت امور زنان و خانواده ریاست‌جمهوری، سازمان امور سینمایی، بنیاد شهید و امور ایثارگران و صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران، با دبیری ناصر باکیده در تهران برگزار می‌شود.
***
«شما که غریبه نیستید» به چاپ چهل‌ویکم رسید
کتاب «شما که غریبه نیستید» نوشته هوشنگ مرادی کرمانی به‌تازگی توسط انتشارات معین به چاپ چهل‌ویکم رسیده است.
این‌ کتاب داستان‌های کودکی هوشنگ مرادی‌کرمانی را شامل می‌شود و سال ۸۴، به ‌عنوان کتاب برگزیده شورای کتاب کودک و کتاب برگزیده جایزه مهرگان ادب و سال ۲۰۰۶ میلادی هم به ‌عنوان کتاب برگزیده کتابخانه بین‌المللی مونیخ معرفی شد.
اولین ‌چاپ این‌ کتاب، سال ۸۴ به بازار آمد و تا پاییز سال ۹۴ به چاپ بیستم رسید. تابستان سال ۹۵ بود که چاپ بیست‌وسوم و همچنین تابستان سال ۹۷ بود که چاپ بیست‌وهفتم این‌ کتاب به بازار آمد. چاپ سی‌ام، تیرماه ۹۸ و چاپ سی‌ویکم آن هم آبان‌ماه همان ‌سال عرضه شد.
«شما که غریبه نیستید» شهریورماه ۹۹ به چاپ سی‌وسوم و اردیبهشت ۱۴۰۰ به چاپ سی‌وپنجم رسید و به‌تازگی و با شروع تابستان، چاپ چهل‌ویکم این‌ کتاب به بازار نشر عرضه شده است.

Page Generated in 0/0049 sec