printlogo


کد خبر: 287010تاریخ: 1403/4/14 00:00
گروه‌های مقاومت: اسرائیل به لبنان حمله کند پاسخ آن را خواهیم داد
اخطار به متجاوز

گروه بین‌الملل: خبرهای برخی رسانه‌ها درباره حمله قریب‌الوقوع اسرائیل به جنوب لبنان باعث شده برخی گروه‌های مقاومت در سراسر منطقه غرب آسیا اعلام کنند اگر اسرائیل قصد حمله به لبنان را داشته باشد در حمایت از حزب‌الله در برابر اسرائیل خواهند ایستاد. یک منبع نزدیک به کتائب حزب‌الله عراق در واکنش به تهدیدهای رژیم صهیونیستی برای حمله به لبنان گفت: همه چیز از موشک و پهپادهای انتحاری تا موشک‌های حرارتی ضد زره و ضد تانک برای پاسخ به این رژیم آماده شده است.
در همین حال، یکی از فرماندهان نظامی کتائب حزب‌الله عراق که نامش را ذکر نکرد، در تماس تلفنی با العربی الجدید اعلام کرد: نمایندگان گروه‌های مقاومت عراق بویژه کتائب حزب‌الله، سیدالشهدا، جنبش النجبا و جنبش الاوفیا نشست‌هایی با دیگر گروه‌های مقاومت در سوریه و لبنان داشتند که نتیجه آن اتاق عملیات مشترک در راستای آمادگی برای هر تحولی در عرصه لبنان بود. این فرمانده نظامی کتائب حزب‌الله از انجام عملیات مشترک میان گروه‌های مقاومت عراق و انصارالله یمن نیز خبر داد و آن را نتیجه مصوبات اتاق عملیات مشترک دانست.
وی گفت: حملات و مواضع هماهنگ شده و نشست‌ها برقرار است. در همین حال، «فراس الیاسر» در گفت‌وگو با العربی الجدید اعلام کرد: منافع آمریکا در عراق و سوریه، در صورتی که رژیم صهیونیستی با حمایت آمریکا به لبنان حمله گسترده کند، اهدافی برای مقاومت عراق خواهد بود و این موضوع مورد توافق گروه‌های مقاومت است و قابل تغییر نیست.
به گفته وی، بیانیه منتشر شده از سوی مقاومت عراق روشن‌کننده موضوع است. الیاسر با اشاره به هماهنگی کامل میان گروه‌های محور مقاومت در سوریه، عراق و لبنان در چارچوب وحدت میادین جنگ، بیان کرد: هم‌اکنون اتاق عملیات مشترکی داریم که همه گروه‌های محور مقاومت منطقه را در خود دارد و نشست‌هایی میان گروه‌ها و فرماندهان برقرار است.
وی ادامه داد: بیانیه مقاومت عراق پس از نشست‌ها و دیدارها و هماهنگی میان گروه‌های مقاومت در عراق، سوریه، لبنان و یمن صادر شده است.
شورای هماهنگی مقاومت عراق یکشنبه شب در بیانیه‌ای اعلام کرد: در صورت حمله رژیم صهیونیستی به لبنان، تمام منافع آمریکا در عراق و منطقه را هدف قرار می‌دهیم. در این بیانیه آمده است: اگر تهدید رژیم صهیونیستی علیه لبنان عملی شود، دامنه و کیفیت عملیات آنان نیز بالاتر خواهد رفت و در صورت این حمله، منافع آمریکا در عراق و منطقه به اهداف مشروعی برای نیروهای مقاومت بدل خواهد شد. مقاومت عراق در این بیانیه با تاکید بر اینکه در پی کشتارها در فلسطین باید مواضع قاطعی در قبال کشورهای عربی سازشکار با رژیم صهیونیستی اتخاذ کرد، افزود: خط لوله نفتی العقبه - بصره که هزینه‌های زیادی برای عراق داشته و هیچ بهره اقتصادی نیز ندارد، شاید نقطه آغازی برای وارد کردن عراق به طرح پلیدی باشد که زمینه را برای عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی فراهم می‌کند.
از سوی دیگر «اسحاق بریک» در گفت‌وگو با شبکه تلویزیونی صهیونیستی «کان» اظهارات مقامات کابینه حاکم رژیم صهیونیستی درباره جنگ تا نابودی جنبش حماس را شعار دانست و افزود: با وجود نابود شدن زیرساخت‌های شهری نوار غزه، تونل‌های جنبش حماس در حدود ۹ ماه جنگ علیه این منطقه از بین نرفته‌اند. این مقام صهیونیست از احیای نیروی انسانی و قدرت جنبش حماس در نوار غزه خبر داد و افزود: حماس مثل دوران پیش از جنگ، ده‌ها هزار نیروی رزمی دارد و جوانان، جایگزین (رزمندگان شهید حماس) شده‌اند.
بریک، اظهارات «دانیل هاگاری» سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی درباره شهادت صدها عضو جنبش حماس در نبردهای میدانی را دروغ دانست و گفت: ارتش اسرائیل از جنگ خسته شده، مهمات کافی ندارد و خواهان آتش‌بس است.
وی به نقل از فرماندهان میدانی ارتش اشغالگر در جنگ علیه نوار غزه گفت: ارتش اسرائیل در جنگ علیه غزه شکست خورد و فرماندهان معتقدند پیروزی بر حماس ممکن نیست و ادامه جنگ، فقط منجر به کشته شدن نظامیان بیشتری می‌شود.
ژنرال ذخیره ارتش رژیم صهیونیستی با بیان اینکه ورود به جنگ زمینی، هوایی و دریایی علیه حزب‌الله لبنان نیز به یک جنگ منطقه‌ای تبدیل خواهد شد، افزود: ایران نیز به جنگ خواهد پیوست زیرا ما با حمله به کنسولگری ایران در سوریه، ایران را به دشمن اساسی خود در هر گونه حادثه‌ای تبدیل کردیم. بریک همچنین نبرد کنونی چند گروه محور مقاومت با رژیم صهیونیستی را یادآور شد و گفت در صورت وقوع جنگ (گسترده)، روزانه 4 هزار موشک و پهپاد (از لبنان)، این رژیم را هدف قرار خواهند داد.
وی، رسیدن ارتش صهیونیستی به رودخانه لیطانی در مرز لبنان را در صورت وقوع جنگ فراگیر با حزب‌الله و حمله زمینی به جنوب لبنان غیرممکن دانست و افزود: در صورت جنگ (گسترده) با حزب‌الله، همه اسرائیل زیر آتش خواهد بود و مراکز جمعیتی، برق و آب نخواهند داشت. شبکه تلویزیونی کان رژیم صهیونیستی همچنین از ارسال نامه محرمانه فرماندهان میدانی جنگ در نوار غزه به «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر و گلایه آنها از کمبود امکانات و مهمات و فرسایشی شدن جنگ و خستگی نظامیان صهیونیست خبر داد. منابع آگاه نیز به الاخبار اعلام کردند هوکشتاین در آخرین سفر خود به بیروت اعلام کرد رژیم صهیونیستی طی چند هفته به عملیات غزه پایان می‌دهد و حملات بزرگ را متوقف خواهد کرد. وی همچنین گفت دولت کشورش در حال تلاش برای احیای پیش‌نویس توافق پیشنهادی به جنبش حماس است. هوکشتاین در دیدار با «نبیه بری» رئیس پارلمان لبنان گفت: می‌دانیم جبهه لبنان با جنگ غزه مرتبط است و پیش از پایان جنگ، جایی برای هیچ ترتیب سیاسی در مرزهای لبنان وجود ندارد.
بر این اساس، نماینده آمریکا به چند نکته اشاره کرد؛ نکته نخست این است که جنبش حزب‌الله به دلیل ارتباط نزدیکش با جنبش حماس، با متقاعد کردن این جنبش به پذیرش پیشنهاد آتش‌بس «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا به توقف جنگ کمک کند. نکته دوم هوکشتاین، بر این موضوع تاکید دارد که اگر حزب‌الله مایل به برقراری ارتباط با حماس در این باره نیست، اگر اسرائیل تصمیم به توقف «عملیات بزرگ» بگیرد، چرا حزب‌الله می‌خواهد جبهه لبنان را باز نگه دارد؟ سوم، هوکشتاین اشاره کرده است: اسرائیل به دلیل بی‌خانمان شدن ۱۰۰ هزار شهرک‌نشین با بحران بزرگی مواجه است و به‌رغم مخالفت ما اما هیچ‌کس نمی‌تواند مانع انجام هرگونه اقدام نظامی آن علیه لبنان شود.

Page Generated in 0/0062 sec