printlogo


کد خبر: 287026تاریخ: 1403/4/14 00:00
اخبار

پرداخت تسهیلات مددجویان کمیته ‌امداد «غیرحضوری» می‌شود
مدیرعامل صندوق قرض‌الحسنه امداد ولایت گفت: در آینده نزدیک خدمات پرداخت تسهیلات مددجویان کاملا به صورت غیرحضوری خواهد شد. علی عاشوری در بازدید از غرفه کمیته امداد در نمایشگاه بین‌المللی الکامپ، ضمن اشاره به دستاوردهای صندوق قرض‌الحسنه امداد ولایت به عنوان بازوی توانمندسازی مددجویان، گفت: یکی از رسالت‌های صندوق این است که همگام با سایر مجموعه‌های بانکی کشور بتواند خدمات خود را از طریق فضای مجازی و بسترهای الکترونیک به مشتریان ارائه دهد. وی با بیان اینکه این اقدام از ۲ سال قبل در صندوق قرض‌الحسنه امداد ولایت آغاز شده است، افزود: خوشبختانه اکنون ۱۰ مورد از خدمات اصلی صندوق در بستر الکترونیک و به صورت غیرحضوری ارائه می‌شود. عاشوری ابراز امیدواری کرد تا پایان سال جاری چند خدمات دیگر از جمله سفته الکترونیک، احراز هویت و پرداخت وام به صورت کاملا غیرحضوری در ساختار صندوق، عملیاتی شود. وی گفت: با توجه به اینکه بخش زیادی از مشتریان و جامعه هدف کمیته امداد در مناطقی زندگی می‌کنند که دسترسی به شعب صندوق برای آنان سخت است، توسعه خدمات الکترونیک می‌تواند باعث رضایتمندی این گروه شود. عاشوری گواه موفقیت روش الکترونیکی و دیجیتال در خدمات بانکی به مددجویان را افتتاح ۳۰۰ هزار حساب جدید در سال ۱۴۰۲ عنوان کرد و ادامه داد: این مساله هم منجر به صرفه‌جویی در هزینه‌های مشتریان و مددجویان می‌شود و هم صرفه‌جویی در نیروی انسانی ایجاد می‌کند.
***
اعلام نتایج امتحانات نهایی دانش‌آموزان، ۱۶ تیر
رئیس مرکز ارزش‌یابی و تضمین کیفیت آموزش‌و‌پرورش با بیان اینکه حدود ۱۸۰۰ پرونده دانش‌آموزی به هیات بدوی ارسال شده که تخلفاتی شامل همراه داشتن یادداشت، نگاه کردن پاسخ برگ کنار دستی و تخلف شدیدتر همچون انتشار سوالات امتحانی بوده است، گفت: طبق قانون، مشارکت در انتشار سوال و فعالیت شبکه‌ای داشتن عواقب خیلی شدیدی از جمله ۳ تا ۱۰ سال محرومیت از شرکت در امتحانات دارد؛ هیات بدوی در این باره سخت‌گیری شدیدی دارد. محسن زارعی در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه نتایج امتحانات نهایی روز شنبه ۱۶ تیر اعلام می‌شود، افزود: برگه پاسخ‌برگ دانش‌آموزان در حال تصحیح است و تصحیح به میزان خوبی رسیده، استان‌ معین تعیین شده و استان‌هایی که دبیرخانه راهبری کشوری‌شان در آنجا مستقر است، تولیت کار تصحیح اوراق را انجام می‌دهند. وی با بیان اینکه در تصحیح از گروه‌های آموزشی و همکاران خبره استفاده کرده‌ایم، افزود: پیش‌بینی می‌شود تا روز جمعه کارها انجام و نهایی شود و روز شنبه ۱۶ تیر نیز نتایج اولیه امتحانات اعلام شود. رئیس مرکز ارزشیابی و تضمین کیفیت آموزش‌و‌پرورش با بیان اینکه دانش‌آموزان و شرکت‌کنندگان بعد از دریافت نتایج، بلافاصله می‌توانند درخواست بررسی مجدد (اعتراض) دهند، ادامه داد: اگر دانش‌آموزی نسبت به نمره رضایت نداشت و احساس کرد نمره بهتری کسب می‌کند، می‌تواند درخواست تصحیح مجدد دهد؛ مصحح چهارم مستقل از تصحیح قبلی کار تصحیح را انجام می‌دهد و نظرش نظر برتر است.
***
طراحی اپلیکیشن موبایلی برای شناسایی محل پارک خودرو
مدیرعامل سازمان حمل‌و‌نقل و ترافیک شهرداری تهران توضیحاتی پیرامون موضوع طراحی جای پارک جدید و اپلیکیشن موبایلی برای شناسایی محل‌های پارک خودرو ارائه کرد. شهریار افندی‌زاده گفت: مطالعات جامع پارکینگ شهر تهران از مدت‌ها قبل شروع شده بود که به اتمام رسیده و هر ساله به‌روز‌رسانی انجام می‌شود. وی با بیان اینکه شهرداری منابعی برای این امر اختصاص داده است، خاطرنشان کرد: آنچه مهم است سرمایه‌گذاری بخش خصوصی است که مدل‌های اقتصادی برای این کار در حال تدوین است. ۱۲۰ هزار پارک حاشیه‌ای داریم که فعلا بدون برنامه توسط شهروندان اشغال می‌شود. ساماندهی این تعداد فضای پارک در شورای ترافیک تصویب شده که مدیریت ۳۰ هزار فضای آن در منطقه ۱، ۴ و ۵ شروع شده است. اگر این تعداد فضای پارک ساماندهی بشود هم قابلیت رزرو دارد هم به سمت اشغال فضا در زمان‌های کوتاه حرکت می‌کنیم. وی تصریح کرد: از طریق اپلیکیشن، زمان ویژه پارک خودرو برای شهروندان مشخص می‌شود. البته تعرفه‌هایی که ویژه پارک در نظر گرفته شده بسیار کم است و حتی اگر پولی هم در این رابطه پرداخت بشود در جهت توسعه حمل‌و‌نقل همگانی است، چرا که با دوبل پارک کردن به نوعی ظرفیت شبکه معابر برای تردد را کاهش می‌دهیم. 
***
اعلام محدودیت‌های ترافیکی جاده‌ها در تعطیلات پایان هفته
رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهور فراجا محدودیت‌های ترافیکی جاده‌های کشور در تعطیلات پایان هفته جاری را اعلام کرد. سرهنگ احمد شیرانی در گفت‌وگو با ایسنا درباره اجرای  محدودیت‌های ترافیکی در جاده‌های کشور در تعطیلات پایان هفته جاری گفت:‌ بر اساس تمهیدات اتخاذشده تا ساعت 6 صبح روز شنبه، ۱۶ تیرماه تردد موتوسیکلت از محورهای کرج - چالوس، هراز، فیروزکوه، محور تهران - سمنان - مشهد و بالعکس ممنوع است. وی درباره محدودیت‌های ترافیکی در محور کرج- چالوس نیز گفت: در این محور تردد انواع تریلر، کامیون و کامیونت کماکان ممنوع است. شیرانی درباره اعمال محدودیت تردد در جاده چالوس نیز افزود: در روز جمعه ۱۵ تیرماه ممنوعیت تردد برای انواع وسایل نقلیه در این محور اعمال خواهد شد و بر این اساس از ساعت ۱۵ در آزادراه تهران - شمال اعمال محدودیت تردد برای خودروها به مقصد چالوس انجام می‌شود و پس از آن از ساعت ۱۶ ابتدای پل زنگوله (انتهای دهانه شمالی تونل البرز به سمت چالوس) انسداد به صورت کامل انجام می‌شود. شیرانی ادامه داد: از ساعت ۱۸ روز جمعه از مرزن‌آباد به سمت تهران محدودیت این محور در مسیر شمال به جنوب یک‌طرفه خواهد شد و این محدودیت تا ساعت ۲۴ ادامه خواهد داشت. وی اظهار کرد:‌ در محور فشم نیز از ساعت ۱۷ تا ۲۰ روز جمعه ۱۵ تیرماه محدودیت ترافیکی از انتهای محور نقطه پل حاجی‌آباد یا پیچ کلیکان (ابتدای پیچ آریانا) به صورت یک‌طرفه به سمت خروجی فشم اجرا خواهد شد.

Page Generated in 0/0056 sec