printlogo


کد خبر: 287029تاریخ: 1403/4/14 00:00
مجید ابهری، جامعه‌شناس در گفت‌وگو با «وطن امروز» بر مشارکت آگاهانه مردم در انتخابات ریاست‌جمهوری تأکید کرد
قهر با صندوق‌ رأی راه حل نیست

یک جامعه‌شناس گفت: باید بدون توجه به سم‌پاشی‌های دشمنان و به‌رغم کاستی‌های موجود فعالانه پای صندوق‌های رای حاضر شویم و با شرکت در انتخابات سهم خود را ایفا کنیم. دکتر مجید ابهری، در گفت‌وگو با «وطن امروز» مشارکت گسترده مردم در انتخابات را نمایشگر رشد فرهنگی و بلوغ سیاسی هر فرد در جامعه عنوان کرد و گفت: در کشورهای پیشرفته و به ظاهر پیشرو شرکت در انتخابات به عنوان یک حق اجتماعی تلقی شده و هر کس مشارکت در این حرکت را سهم خود برای پیشبرد آرمان‌های سیاسی، اجتماعی و فرهنگی کشورش قلمداد می‌کند.
وی با بیان اینکه باید قبول کنیم کشور ما در 40 سال اخیر بیشترین حضور انتخاباتی را در منطقه غرب آسیا داشته است، اظهار کرد: به ‌رغم کمبودها و کاستی‌ها، برگزاری انتخابات به عنوان گامی اساسی در جلب مشارکت مردم بوده است. هر چند در یک خانواده ممکن است کمبودهای مختلفی وجود داشته باشد و به دلایل متعدد گاهی حرکت اقتصادی و فرهنگی در خانواده با کندی انجام شود اما چنین رویدادهایی به هیچ عنوان دلیلی برای قهر کردن و رویگردانی از مشارکت در انتخابات نیست، چرا که به عنوان یک ایرانی دارای حق رای باید با حضور در انتخابات اعلام نظر و جامعه را در حرکت به سوی تعالی و تکامل یاری کنیم.
ابهری در ادامه افزود: هیچ کشوری در دنیا چه در بین ممالک مسلمان و چه بین کشورهای اروپایی و آسیایی به اندازه وطن ما مورد هجوم و حمله دشمنان نبوده و حسادت‌های منطقه‌ای و سیاسی باعث شده 400 شبکه رادیویی و ماهواره‌ای و ده‌ها سکوی اینترنتی علیه ملت به پا خاسته ایران سم‌پاشی کرده و با بزرگ‌نمایی و سیاه‌نمایی کاستی‌ها مردم را نسبت به ایفای سهم سیاسی خود دلسرد کنند اما رویگردانی و قهر از مشارکت در انتخابات نه تنها مطلوب دشمنان است، بلکه باعث محروم کردن آیندگان از اصلی‌ترین سهم اجتماعی خود می‌شود.
وی اضافه کرد: باید بدون توجه به سم‌پاشی‌های دشمنان و به‌رغم کاستی‌های موجود فعالانه پای صندوق‌های رای حاضر شویم و با شرکت در انتخابات سهم خود را ایفا کنیم. در کدام کشور مشکلات اقتصادی، سیاسی و اجتماعی وجود ندارد. از سویی جنگ‌های داخلی و توطئه‌های کشورهای مختلف برای بعضی ممالک هر روز در اخبار دیده می‌شود.
ابهری تاکید کرد: امروز باید با شجاعت و شهامت وارد عرصه سیاسی شویم و با انتخاب مناسب، کشور را در مسیر حرکت خود یاری کنیم. هر کس بخواهد مردم بویژه جوانان را نسبت به این حرکت منع کند، در مقابل نسل فردا و تاریخ باید پاسخگو باشد.

Page Generated in 0/0049 sec