printlogo


کد خبر: 287030تاریخ: 1403/4/14 00:00
پیش‌بینی حضور ۵ میلیون زائر ایرانی در اربعین امسال

برای حفظ سلامت زائران اربعین بیش از ۲هزار نفر در کنگره سلامت در اربعین شرکت می‌کنند. رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی ایران با بیان اینکه بیشتر از ۳ میلیون و ۲۰۰ هزار زائر ایرانی در مراسم اربعین سال گذشته حضور داشتند، گفت: پیش‌بینی‌ها بیانگر این است تعداد زائران ایرانی سال جاری به ۵ میلیون نفر می‌رسد. 
عبدالرضا پازوکی، رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی ایران در چهارمین کنکره «سلامت در اربعین» اظهار کرد: سلامت در تجمع انبوه و عظیم اربعین از اهمیت فراوانی برخوردار است. مراسم اربعین بزرگ‌ترین تجمع در جهان است و گروه‌های سنی مختلف از کشورهای مختلف در آن شرکت می‌کنند. وی با بیان اینکه بیشتر از ۳ میلیون و ۲۰۰ هزار زائر ایرانی در مراسم اربعین سال گذشته حضور داشتند، گفت: پیش‌بینی‌ها بیانگر این است که تعداد زائران ایرانی در سال جاری به ۵ میلیون نفر می‌رسد.
رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی ایران در بخش دیگری از صحبت‌هایش با اشاره به ضرورت توجه به تولیدات علمی خاطرنشان کرد: ما استفاده از تولیدات علمی که با توجه به تجربیات علمی خود به دست آورده‌ایم و با توجه به وظیفه محوله مقام معظم رهبری به دانشگاه‌ها در زمینه مرجعیت علمی به کنگره سلامت در اربعین را مورد توجه قرار داده‌ایم. وی با بیان اینکه بیش از ۲ هزار نفر در کنگره سلامت در اربعین شرکت می‌کنند، گفت: ۱۷ کمیته علمی برای چهارمین کنگره سلامت در اربعین تشکیل شده، همچنین ۳۸۷ مقاله به دبیرخانه کنگره واصل شده که از این تعداد ۱۸۰ مقاله به صورت سخنرانی و مابقی به صورت پوستر ارائه می‌شود. همچنین ۵۱ نشست تخصصی طی برگزاری کنگره برگزار می‌شود. پازوکی با بیان اینکه چهارمین دوره کنگره نسبت به ادوار گذشته تفاوت دارد، اظهار کرد: پویش فرهنگی به کنگره سال جاری اضافه شده و مواردی مانند شعر و... را در کانون توجه قرار داده‌ایم. وی با بیان اینکه هوش مصنوعی را نیز در کانون توجه قرار داده‌ایم، افزود: محصولات حوزه سلامت مبتنی بر هوش‌مصنوعی را در کانون توجه قرار داده‌ایم؛ ۴ محصول در این کنگره به عنوان آثار برتر معرفی می‌شوند. رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی ایران با اشاره به ضرورت رعایت بهداشت دهان و دندان گفت: دانشگاه علوم‌پزشکی ایران با همکاری انجمن‌های علمی دندانپزشکی نسبت به برگزاری نشست‌های تخصصی اقدام کرده است و یک روز از این کنگره به مسائل حوزه بهداشت دهان و دندان اختصاص دارد. وی با بیان اینکه مجله مرتبط با مقالات تجمع‌های بزرگ را منتشر می‌کنیم، افزود: این مجله برای نخستین بار در کشور منتشر می‌شود و در کنگره آن را رونمایی می‌کنیم.
* ضرورت رصد و پایش سلامت زائران اربعین هنگام بازگشت
رئیس سازمان اورژانس کشور با تاکید بر ضرورت رصد و پایش سلامت زائران هنگام بازگشت به کشور گفت: باز هم تاکید می‌کنم زائران کشورهای مختلف با سطوح مختلف بهداشتی در مراسم اربعین شرکت می‌کنند، همچنین موضوع رصد و پایش زائران هنگام بازگشت به وطن اهمیت دارد. جعفر میعادفر با بیان اینکه استان‌های جنوب کشور با چالش پشه آئدس مواجه هستند، خاطرنشان کرد: موضوع تب دنگی و پشه آئدس نیز یک چالش برای حوزه سلامت است، این در حالی است که کشورهای همسایه که سطح بهداشتی چندان بالایی ندارند نیز با تب دنگی مواجه هستند. وی با اشاره به زائرانی از کشورهای همسایه که برای شرکت در مراسم اربعین باید از ایران گذر کنند، کنترل و رصد و پایش سلامت آنها را هنگام ورود به کشور مورد تاکید قرار داد.

Page Generated in 0/0054 sec