printlogo


کد خبر: 287035تاریخ: 1403/4/14 00:00
اخبار

جلیلی در کردستان: مردم باید از حقوق سیاسی و اقتصادی برابر برخوردار باشند
کاندیدای چهاردهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری، شرکت در انتخابات را حق سیاسی مردم دانست و گفت: جدا از حق سیاسی، در حقوق اقتصادی نیز باید مردم برابر باشند و فرصت‌های اقتصادی تنها در اختیار عده‌ای خاص از مردم نباشد.
سعید جلیلی دیروز چهارشنبه (13 تیرماه) در سفر به استان کردستان و حضور در بین مردم، با بیان اینکه روزگاری توفیق حضور در بین دانشگاهیان دانشگاه کردستان، کولبران بانه، جوانان مرز باشماق و دانشجویان دانشگاه آزاد مریوان را داشته‌ایم، اظهار کرد: اینها را گفتم تا بگویم با تک‌تک مسائل و مشکلات استان کردستان آشنا هستم و همه ضعف‌ها و آسیب‌ها و کمبودهای این استان را می‌دانم. وی عنوان کرد: من بارها حاشیه شهرهای استان کردستان را دیده‌ام، ساعت‌ها در کوچه‌ها راه رفته‌ام و مشکلات و ضعف‌های این استان را از نزدیک دیده‌ام و به همان میزان نیز با ظرفیت‌ها، فرصت‌ها و سرمایه‌های معنوی و مادی استان آشنا هستم.
جلیلی با بیان اینکه در کشور فرصت‌های بیشماری وجود دارد، بیان کرد: در استان کردستان دریایی از فرصت‌ها وجود دارد و باید در آینده شاهد جهش چشمگیری در استان کردستان باشیم و نباید پسران و دختران ما احساس یأس و ناامیدی و بیکاری داشته باشند، لذا در کنار همه این فرصت‌ها یک فرصت بی‌نظیر وجود دارد و آن هم خود مردمند.
وی پیشرفت کشور را در گرو عدالت دانست و افزود: پیشرفت زمانی حاصل می‌شود که عدالت وجود داشته باشد و تبعیض و بی‌عدالتی در بین ما وجود نداشته باشد و از ظرفیت‌های اقوام مختلف در بدنه دولت استفاده شود.
جلیلی اضافه کرد: هر قوم و استان و فرهنگی رنگ‌ها و نقش‌های مختلفی دارد و هر کدام از اینها می‌تواند نقش و نگار زیبای ایران را به جهانیان نشان دهد.
جلیلی خاطرنشان کرد: هر کدام از هویت‌ها و اقوام برای ایران یک فرصت است و می‌توان‌ عظمت و بزرگی ایران را به رخ جهانیان کشید. جلیلی با بیان اینکه دشمن امروز نگران همبستگی و اتحاد ملت ایران است، در ادامه گفت: اما زمانی می‌توان این اتحاد را به رخ کشید که یک کشور جهش و یک کردستان جهش داشته باشیم و ایفای نقش باشکوه تک‌تک مردم را شاهد باشیم.
وی تصریح کرد: شرکت در انتخابات حق مسلم هر ایرانی است و این وظیفه ما است که امکانات شرکت در انتخابات را حتی برای دورترین روستاها و نقاط کشور فراهم کنیم و امروز همه دنیا چشم به انتخابات ایران دوخته‌اند که ببینند مردم ایران چه کسی را انتخاب خواهند کرد.
جلیلی ادامه داد: جدا از حق سیاسی مردم، در حقوق اقتصادی نیز باید مردم برابر باشند و فرصت‌های اقتصادی تنها در اختیار عده‌ای خاص نباشد.
***
حمایت صریح خانواده شهید رئیسی از سعید جلیلی
خانواده شهید رئیسی از سعید جلیلی در انتخابات ریاست جمهوری اعلام حمایت کرد. خانواده آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهور شهید، با صدور بیانیه‌ای از سعید جلیلی در انتخابات ریاست‌جمهوری حمایت کرد. متن بیانیه بیت شهید رئیسی به این شرح است: سیدالشهدای خدمت با رب ادخلنی مدخل صدق وارد عرصه ریاست‌جمهوری شد، صادق‌الوعد بود، مجاهدت کرد تا به لقاء‌الله رسید. کذب‌گویی‌ها و توهین‌ها و تخریب‌ها، نه تنها خدشه‌ای بر اخلاص و صفا و صداقت در حکمرانی کارآمد ایشان وارد نمی‌کند، بلکه ننگی بر پیشانی مدعیان بی‌انصاف خواهد بود. امروز اگر چه آن شهید عزیز در بین ما نیست اما راهی که او گشود پیش روی ما است. برای تداوم پیشرفت مادی و معنوی کشور در این مسیر، از شما ملت عزیز دعوت می‌کنیم ضمن مشارکت پرشور و آگاهانه در انتخابات روز جمعه، با انتخاب درست، نگذاریم گفتمان «ما می‌توانیم» و «عزت»، به «نمی‌شود و نمی‌توانیم» و «عبرت» تبدیل شود. ضمن احترام به هر ۲ نامزد محترم، امید داریم برادر گرامی جناب آقای دکتر سعید جلیلی، با تفضل الهی و مجاهدت، بتواند با صیانت از میراث شهید جمهور در عرصه مدیریت و رعایت تقوای سیاسی، ادامه‌دهنده راه این عزیز کشور امام رضا علیه‌السلام باشد.
***
ایران ۱۱ مقام آمریکایی را تحریم کرد
وزارت خارجه ایران ۱۱ مقام آمریکایی را به دلیل نقض حقوق بشر از طریق سرکوب اعتراضات مسالمت‌آمیز حمایت از فلسطین دانشجویان و اساتید دانشگاه‌ها در این کشور، تحت تحریم قرار داد.
در بیانیه وزارت امور خارجه در این باره آمده است: وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در راستای اجرای قانون «مقابله با نقض حقوق بشر و اقدامات ماجراجویانه و تروریستی ایالات‌متحده آمریکا در منطقه» بویژه به استناد ماده ۵ قانون فوق‌الذکر، اشخاص آمریکایی زیر را تحت تحریم قرار می‌دهد: ویلیام (بیلی) هیچنز رئیس اداره امنیت عمومی جورجیا، ادی گریر فرمانده عملیات میدانی ایالت جورجیا،  لیندا جی استامپ کورنیک رئیس پلیس دانشگاه فلوریدا، پاملا اسمیت فرمانده پلیس واشنگتن دی‌سی،  جفری کارول دستیار اجرایی فرمانده پلیس واشنگتن دی‌سی، کارل یاکوبسن رئیس پلیس نیوهاون، شین استریپی دستیار رئیس پلیس دانشگاه تگزاس، مایکل کاکس رئیس پلیس بوستون، اسکات دانینگ رئیس بخش پلیس مرکزی دانشگاه ایندیانا، مایکل تامپسون رئیس پلیس دانشگاه آریزون او جان بروکی رئیس پلیس دانشگاه لانگ‌بیچ کالیفرنیا اشخاص فوق‌الذکر وفق مواد ۶، ۷ و ۸ از بخش ششم قانون یادشده مشمول ممنوعیت صدور روادید و عدم امکان ورود به قلمرو جمهوری اسلامی ایران و مسدود شدن حساب‌های بانکی در نظام مالی و بانکی و توقیف اموال و دارایی در قلمروی تحت صلاحیت جمهوری اسلامی ایران خواهند بود. تمام نهادهای جمهوری اسلامی ایران طبق مصوبات مراجع مربوط، اقدامات لازم را جهت اجرای موثر این تحریم‌ها معمول خواهند داشت.

Page Generated in 0/0051 sec