printlogo


کد خبر: 287060تاریخ: 1403/4/16 00:00
اخبار

رسانه عبری: بعد از ترور فرمانده حزب‌الله روزهای سختی در پیش داریم
رسانه‌ عبری با تاکید بر اینکه بعد از ترور روز چهارشنبه یکی از فرماندهان حزب‌الله در جنوب لبنان روزهای سختی پیش روی این رژیم است، نوشت این ترورها راهبرد حزب‌الله را تغییر نخواهند داد. روزنامه عبری هاآرتص نوشت: ترور فرمانده «محمد نعمه ناصر» در منطقه الحوش واقع در شهر صور جنوب لبنان به شکل فزاینده‌ای «به عنوان جایگزینی برای دستاوردهای استراتژی یا به عنوان درمان مسکّنی» برای درخواست رژیم صهیونیستی مبنی بر حمله «یکبار برای همیشه» علیه لبنان است. این روزنامه نوشت: ترور، مسیر راهبرد حزب‌الله را که مبتنی بر معادله ارتباط میان توقف جنگ غزه  و آتش‌بس در لبنان است، تغییر نخواهد داد. این روزنامه همچنین نوشته است: برخلاف گذشته تشکیلات فرماندهی عالی حزب‌الله به شکل گسترده‌ای توسعه یافته و امروز چند لایه‌ است و می‌تواند صفوف را فورا پر کند و ورود به جنگ فراگیر به نفع هیچ طرفی نیست. مقاومت اسلامی لبنان، حزب‌الله، چهارشنبه گذشته از شهادت محمد نعمه ناصر (حاج ابونعمه) رزمنده حزب‌الله و متولد سال ۱۹۶۵ در شهرک حداثا واقع در جنوب لبنان در پی حمله پهپادی اسرائیل به خودروی حامل وی در نزدیکی بیمارستان ایتالیایی در شهر صور خبر داد. در پی این حادثه الجزیره به نقل از یک منبع در حزب‌الله از شلیک بیش از ۲۰۰ موشک و ۲۰ پهپاد از جنوب لبنان به اهداف نظامی رژیم صهیونیستی در انتقام این ترور خبر داد. 
***
جزئیات نشست چارچوب هماهنگی در دفتر حکیم با حضور بارزانی
سیدعمار حکیم، رهبر جریان حکمت ملی عراق شب گذشته میزبان مسعود بارزانی، رئیس حزب دموکرات اقلیم کردستان عراق و هیات همراه وی بود. به گزارش دفتر اطلاع‌رسانی جریان حکمت ملی، همچنین رهبران چارچوب هماهنگی نیروهای شیعه به دعوت حکیم در دفتر جریان حکمت ملی عراق حضور یافته و نشست مشترکی با حضور نخست‌وزیر عراق و مسعود بارزانی برگزار شد. رهبر جریان حکمت ملی عراق گفت: در این نشست درباره آخرین تحولات سیاسی منطقه و جهان بحث و تبادل نظر کردیم و بر اتخاذ موضع ملی واحد در برابر مسائل مختلف که با منافع عراق در ارتباط است، تاکید شد. حکیم در ادامه به تاکید حاضران در این نشست بر ضرورت تلاش حداکثری برای حل مشکل انتخاب رئیس پارلمان و تلاش نیروهای سیاسی برای حل این مشکل اشاره کرد. وی همچنین به موضوع خروج نیروهای ائتلاف بین‌المللی از عراق اشاره و عنوان کرد: خروج نیروهای ائتلاف بین‌المللی و تغییر نوع همکاری عراق با این نیروها بر اساس احترام متقابل و منافع مشترک از جمله موضوعاتی بود که مورد توافق حاضران در این نشست قرار گرفت. رهبر جریان حکمت ملی عراق در پایان خاطرنشان کرد: در این نشست طرفین تمایل خود برای پیگیری و حل اختلافات باقیمانده میان دولت فدرال و دولت اقلیم کردستان، بر اساس آنچه در قانون اساسی بیان شده را ابراز کردند. 
***
هلاکت 2 نظامی صهیونیست در جولان اشغالی
رسانه‌های رژیم اشغالگر به هلاکت 2 نظامی این رژیم و زخمی شدن چند نظامی دیگر در حملات موشکی تلافی‌جویانه گسترده حزب‌‌الله به اهداف نظامی اشغالگران در جولان اشغالی سوریه اعتراف کردند. حزب‌الله در بیانیه‌ای اعلام کرد در پاسخ به عملیات تروریستی اخیر رژیم صهیونیستی در صور و شهادت یکی از فرماندهان ارشد مقاومت، مواضع نظامی اشغالگران را با بیش از 200 موشک هدف قرار داده است. بر اساس این بیانیه، مقر فرماندهی لشکر 91 ارتش رژیم صهیونیستی در پادگان اییلایت، مقر فرماندهی تیپ هفتم زرهی در پادگان کاتسافیا، مقر فرماندهی گردان زرهی وابسته به تیپ هفتم در پادگان گاملا، مقر فرماندهی لشکر 210 (لشکر جولان) در پادگان نفح، مقر یگان توپخانه وابسته به لشکر 210 در پادگان یردن، مقر فرماندهی منطقه شمالی در پادگان داد و پایگاه اطلاعات منطقه شمالی میشار، مقر فرماندهی تیپ حرمون 810 در پادگان معالیه گولانی، پایگاه اصلی لشکر 136 ایلانیا، مقر تیپ گولانی و یگان ایگاز در پادگان شراگا در این حملات موشکی هدف قرار گرفته است. رسانه‌های رژیم صهیونیستی از بسته شدن جاده‌های مختلف در جولان اشغالی سوریه و وقوع آتش‌سوزی‌های گسترده در پی شلیک موشک‌های حزب‌الله از جنوب لبنان خبر دادند. 
***
ناتو، نگران خروج فرانسه از ائتلاف است
پایگاه خبریEuractiv به نقل از چند دیپلمات ناشناس گزارش داد که ترس از «خروج» فرانسه از ناتو در پی پیروزی حزب راست افراطی در انتخابات این کشور افزایش یافته است. حزب راست افراطی اجتماع ملی فرانسه که بارها ناتو و کمک‌هایش در اوکراین را زیر سوال برده است، در دور نخست انتخابات پارلمانی فرانسه توانست با ۳۳ درصد آرا، پیشتاز شود. به نقل از شبکه خبری راشاتودی، دور دوم انتخابات پارلمانی فرانسه ۸ ژوئیه برگزار می‌شود و حزب اجتماع ملی به دنبال کسب ۲۸۰ کرسی در پارلمان این کشور است. پایگاه خبریEuractiv از قول منابع ناشناس گزارش کرد که انتقادهای مکرر حزب اجتماع ملی به رهبری مارین لوپن از سیاست‌های خارجی امانوئل ماکرون، رئیس‌جمهور فرانسه بویژه درباره کمک‌های نظامی به اوکراین باعث شده برخی اعضای برجسته و مهم ائتلاف ناتو نگران باشند. این پایگاه خبری همچنین گزارش کرد، حتی اگر این حزب در اپوزیسیون قرار بگیرد، باز هم احتمالا می‌تواند بر پارلمان فرانسه نفوذ داشته باشد. سال ۱۹۶۶، شارل دوگل، رئیس‌جمهور وقت فرانسه پاریس را از فرماندهی نظامی یکپارچه ناتو با اینکه فرانسه یکی از ۱۲ عضو موسس این ائتلاف نظامی بود، خارج کرد. این تصمیم سال ۲۰۰۹ به صورت رسمی لغو شد. 

Page Generated in 0/0071 sec